Avto.info

Samo pri nas!

TEST IN OCENA: Dacia duster 1.3 TCe FAP 4x4 adventure

Duster je z 1,3-litrskim motorjem in štirikolesnim pogonom zmogljiv, a ne ravno varčen. Omejena serija adventure mu prinaša postavljaški videz in za 20 tisočakov ponuja veliko.

Avtor: Borut Fakin / Foto: Jernej Prelac
Četrtek, 6. avgust 2020

Na prvem testu druge generacije dacie duster (AF224) smo ugotovili, da je kljub estetski podobnosti občutno napredoval v primerjavi s predhodnikom. Takrat smo zapisali, da je postal sodobnejši, udobnejši in tehnično bolj dovršen.

To smo menili o različici z 1,5-litrskim turbodizelskim motorjem in štirikolesnim pogonom, zdaj pa je prišla na vrsto izvedba, ki vsekolesni pogon prvič združuje s sodobnim 1,3-litrskim turbobencinskim štirivaljnikom. Ta je zgledno tih in uglajen ter s 96 kilovati (131 KM) moči ponuja zelo zadovoljive zmogljivosti. Povezan je s šeststopenjskim ročnim menjalnikom, pri katerem razmeroma kratki prestavni razmerji prve in druge prestave nadomeščata reduktor. To je pri mestni vožnji zaradi pogoste uporabe prestavne ročice kar malce nadležno, a dobrodošlo na bolj zahtevnih podlagah, kjer lahko z dvokolesnega preklopimo na samodejni način ali celo na način z enakomernim prenosom navora med sprednjo in zadnjo osjo. S tem je duster lahko pravi plezalec, ki pa ni najbolj varčen. Na testu je namreč v povprečju zahteval 8,4 litra na 100 kilometrov.

Tako opremljen je na voljo le v Sloveniji in le za določen čas.


Sicer pa je Romun, zlasti z bogato opremo omejene serije adventure, ki temelji na najbogatejšem paketu prestige in mu zastonj prinaša še bočne zaščitne letve na vratih, stranski stopnici ter strešne nosilce in strešni kovček, vse prej kot le racionalen delovni stroj. Pravzaprav je vsestranski in precej postavljaški kompaktni terenec, ki sicer res ni več nizkocenovnik, a za dobrih 20 tisočakov ponuja veliko.
 

Dacia duster 1.3 TCe FAP 4x4 adventure
 Vozilo in motor športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobecinski, vrstni štirivaljnik, 1332 ccm, 96 kW (131 KM) pri 5000/min, 240 Nm pri 1600/min; Menjalnik: ročni, 6-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 3.
  Velikost:  4341 x 1804 x 1626 mm; Medos. razdalja: 2673 mm; Pnevmatike: 215/60 R17; Masa/nosilnost: 1406/439 kg; Prtljažnik: 411–1501 l.
  Največja hitrost:  186 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 11,1 s; Poraba goriva (EU): 7,6/5,6/6,4 l/100 km; Povprečje na testu: 8,4 l/100 km; Izpust CO2: 145 g/km.
  Cena:  osnovni model (1,0 TCe 100 essential): 13.290 €, testno vozilo: 20.590 €; Renault Nissan Slovenija, d. o. o., Ljubljana.
ergonomija, prostornost, oprema delovanje multimedije, samodejno zaviranje v sili ni na voljo brez napak

Oddaj komentar

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.