Dacia spring
V času snežnih metežev Dacia predstavila pomlad
Spring se imenuje prvi električni avtomobil Romunske Dacie. Kot je že v navadi, tudi pri tem modelu prodajna strategija sloni na ugodni ceni. Po odšteti eko subvenciji stane le 13.512 evrov!
Četrtek, 9. december 2021
Dacia spring na slovenski trg vstopa tam, kjer nima pravih tekmecev. Za manj kot dvajset tisočakov namreč ni novih električnih avtomobilov, spring pa po ceniku stane 16.890 evrov. Mestnega malčka z videzom križanca poganja elektromotor z močjo 33 kilovatov (45 KM) in 125 Nm največjega navora. Ni veliko, saj avtomobil do stotice pospeši v več kot 19 sekundah, medtem ko največja hitrost znaša le 125 km/h. A po drugi strani dovolj za mestna pohajkovanja.
Le 373 centimetrov dolg avtomobilček s štirimi sedeži tehta 970 kilogramov, kar je za električno vozilo peresno lahko. Ključen pri tem je majhen baterijski paket s kapaciteto 27,6 kWh, ki tehta vsega 186 kilogramov. Malo, a vseeno dovolj za doseg 230 kilometrov z enim polnjenjem, ki se lahko izvaja z močjo 30 kW z enosmernim tokom in 7,4 z izmeničnim. Pri slednji polnjenje cele baterije zahteva pet ur priklopa, medtem ko gre s prej omenjenim hitrim polnjenjem v uri in pol.
Notranjost je precej osnovna, a nudi dovolj prostora za štiri odrasle osebe in 290 litrov njihove prtljage. Armaturna plošča je preprosta in na pogled obdana s trdo plastiko, kljub temu pa ji ne manjka sodobnih tehnologij. Osrednji zaslon multimedijskega sistema (serijski pri višji stopnji opreme comfort plus) meri 17,8 centimetra in ponuja vse od bluetooth povezave do navigacijskega sistema. Vse skupaj lepo zaokrožuje varnostni paket s šestimi varnostnimi blazinami in samodejnim zaviranjem v sili, ki pa vseeno skupaj s skopim paketom sistemov za aktivno varnost ni bil dovolj za več kot eno zvezdico na preizkusnem trčenju EuroNCAP.
Spring je sprva na voljo v potniški izvedbi, z dvema paketoma opreme in dodatnim, zasnovanim posebej za namene deljene uporabe vozil (carsharing). Imenuje se business in je že tovarniško podprta z opremo, ki omogoča tovrstno izposojo vozil, vključno s sistemom za odklepanje s pametnim telefonom ipd. Poleti pride na vrsto še dostavniška izvedba cargo z izgrajenimi zadnjimi sedeži. Cene tega še niso razkrili, business stane enako kot osnovni comfort (16.890 evrov), najbolje opremljeni comfort plus pa 18.290 evrov. Pri nakupu se lahko zanesete na eko subvencijo, ki pa zaradi nizke cene ne znaša 4.500 evrov, ampak 20 odstotkov cene. Torej najmanj 13.512 evrov, oziroma 14.632 za bolje opremljeno različico.
Oznake:
- baterija
- Dacia
- električni
- EV
- poceni
- Renault
- sandero
- spring
- subvencija
- zoe