Davek na motorna vozila
Vlada namignila, da bi morala golf in clio po novem biti cenejša
Zaključek preteklega avtomobilskega leta je bil zelo negotov, a ne le zaradi pandemije, pač pa tudi zaradi nejasnosti glede sprememb pri odmerjanju davka na motorna vozila.
Ponedeljek, 4. januar 2021
Spremembe zakona o davku na motorna vozila (DMV) so bile že dolgo pričakovane in so prišle v zadnjem hipu pred začetkom novega leta. S 1. januarjem je le začel veljati nov zakon, ki v ospredje postavlja vpliv vozila na okolje. Torej se DMV odmeri glede na vrsto goriva in količino izpustov CO2 v okolje. Za kupce prestižnih in zmogljivih vozil pa je dobrodošla novica, da so črtali tako imenovan davek na luksuz.
Da bi si lažje predstavljali, kako bi morale spremembe vplivati na končne cene vozil, je vlada pripravila nekaj primerov izračunov višine DMV-ja. Najbolj ekstremne razlike bodo, kot rečeno, pri zelo zmogljivih športnih vozilih, kjer so za primer postavili neimenovan primerek porscheja z vrednostjo 190 tisočakov, pri katerem je bilo doslej treba prišteti kar 77.000 evrov davka, po novem pa bo ta znašal le še okoli 9.000 evrov.
Pri najmočneje zastopanih modelih na našem trgu so razlike nekoliko manjše, a daleč od zanemarljivih. Vlada pravi, da bo renault clio državi prinesel slabih dvesto evrov manj (66 namesto 249), volkswagen golf pa skoraj 600 evrov manj (82 namesto 649). Seveda bodo razlike variirale med posameznimi modeli in njegovimi različicami, a dane informacije s strani vlade vseeno kažejo na to, da bi morali kupci za večino novih avtomobilov v letu 2021 odšteti manj. Bomo videli, če so bo to tudi zares zgodilo!