Avto.info

Prestižni naslov

Evropski avto leta 2022: kar šest od sedmih finalistov je električnih!

Dominacija električarjev na izboru za Evropski avto leta: kdo si po vašem mnenju zasluži ta naziv?

Ponedeljek, 29. november 2021

Oseminpetdeset novinarjev iz različnih medijskih hiš po Evropi je med tridesetimi kandidati izbralo sedem finalistov za prestižni naziv Evropski avto leta 2022. In presenetljivo jih je šest popolnoma električnih, eden pa je priključni hibrid. 

Električni finalisti so križanci ford mustang mach-e, kia EV6 in škoda enyaq ter kombilimuzine cupra born, hyundai ioniq 5 in renault megane e-tech. In edini finalist, ki še premore klasični motor? Peugeot 308.

Zmagovalec bo znan 28. februarja, do takrat pa si preberite nekaj več informacij o posameznem modelu:

  1. CUPRA BORN (klik). Gre za tehničnega dvojčka volkswagna ID.3, saj si z njim deli koncernsko osnovo MEB, a se ponaša s precej ostrejšim zunanjim videzom. Izbira motornih in baterijskih možnosti obsega več različic, vse od vstopne, ki premore 110 kW (150 KM) moči in baterijo kapacitete 45 kWh (doseg 340 km), pa do najzmogljivejše s 170 kW (231 KM) in baterijo kapacitete 77 kWh. 
  2. HYUNDAI IONIQ 5 (klik). Električno kombilimuzino odlikujejo retro oblika, tehnološka dovršenost in prilagodljivost. V dolžino meri 4,65 metra, ob tem medosna razdalja znaša okrogle tri metre, kar je več kot pri porsche taycanu in tesli modela S. Na voljo so izvedbe z enim elektromotorjem na zadnji osi in posledično s pogonom na zadnji kolesi ter izvedbe z dvema elektromotorjema, ki med drugim prinašajo štirikolesni pogon. Na voljo so štiri stopnje moči v razponu od 125 do 225 kilovatov (od 170 do 306 KM).
  3. PEUGEOT 308 (klik). Novi 308 sloni na tretji generaciji koncernske platforme EMP2, ki prinaša dodatnih 55 milimetrov v medosju. Poleg tega je avtomobil za 20 milimetrov nižji od predhodnega modela, krasijo pa ga novi logotipi znamke z levovo glavo v grbu. Poleg klasičnih motorjev sta na voljo priključnohidbirni izvedbi hybrid 225 e-EAT8 s turbobencinarjem s 132 kilovati (180 KM) in elektromotorjem z 81 kilovati (110 KM) ter šibkejši hybrid 180 e-EAT8, pri katerem bencinski motor zmore 110 kilovatov (150 KM). 
  4. ŠKODA ENYAQ iV (klik). Enyaq je brat dvojček VW ID.4 in audija Q4 e-tron, a jima nikakor ni podrejen. Prva električna škoda na platformi MEB je križanec, ki se po velikosti kosa s kodiaqom. Testirali smo izvedbo 80, ki ponuja moč 150 kW (204 KM) in baterijski sklop z neto kapaciteto 76,6 kWh. Navzven atraktiven avtomobil je v kabini zvest slogu ostalih sodobnih Škodinih modelov, kar bo marsikdo sprejel z odobravanjem.
  5. FORD MUSTANG MACH-E. Ustvarjen je iz strasti do kultnega modela mustang in predstavlja nov simbol svobode ter naprednega videza. Opremljen je z baterijo s kapaciteto 76 kWh za standardni doseg ali z baterijo s kapaciteto 99 kWh za podaljšani doseg. Litij-ionska baterija je nameščena v sredini med obema osema in pod dnom vozila, kar zagotavlja nizko težišče in prispeva k športni dinamičnosti. Baterija s standardnim dosegom omogoča do 450 kilometrov povsem električne vožnje, baterija s podaljšanim dosegom pa do 610 kilometrov. 
  6. KIA EV6 (klik). Tako navdušeni ljudje niso bili nad novim Kiinim modelom odkar je k nam zapeljal prvi stinger! Tehnični dvojček hyundaija ioniq 5 je videti kot njegov bolj samozavestni, če ne zlobni brat. Na voljo je več različic, z močjo 125 kW pa vse do 239 kW (325 KM), kar je dovolj za pospešek do stotice v le 5,2 sekunde. Na voljo je pogon na zadnji kolesi ali vsa štiri kolesa, kupci pa bodo lahko izbirali med dvema velikostma baterijskega sklopa. Osnova je 58 kWh, medtem ko je za najdaljši doseg potrebna izbira 77,4 kWh sklopa. Ta z enim polnjenjem omogoča do 528 kilometrov vožnje.
  7. RENAULT MÉGANE E-TECH (klik). Atraktiven križanec je navzven mišičastega videza, kjer vtis poudarjajo velika kolesa, pa tudi malenkosti, kot so v karoserijo skrite kljuke na vratih. Odlikuje ga nova platforma CMF-EV, ki je opremljena z ultra tanko baterijo z zmogljivostjo 60 kWh in kompaktnim električnim motorjem z močjo 160 kW. Optimizirana porazdelitev teže, daljša medosna razdalja in nizko težišče dajejo avtomobilu večjo okretnost in več prostora v notranjosti.

Oddaj komentar

Tako je videti notranjost motorja, če nalijete preveč olja

Motorji z notranjim zgorevanjem potrebujejo olje - imajo namreč veliko gibljivih de
Novice

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.