Avto.info

Ford e-transit

Bodo z njim pakete brezogljično dostavljali tudi na vaš dom?

Električna lahka gospodarska vozila pridno sledijo avtomobilskim trendom. Pri nas bo službo neslišne dostave v Fordovi postavi prvi začel opravljati model e-transit.

Petek, 13. januar 2023

Pri Fordu so začeli z največjim. Čeprav nameravajo imeti zelo kmalu v ponudbi imeti kar štiri električna lahka gospodarska vozila, je bil prvi opremljen z neslišnim pogonom prav veliki transit. Sprva je na voljo le v izvedbi furgon, torej le z eno vrsto sedežev in velikanskim tovornim prostorom, kasneje se bosta ponudbi pridružila tudi kombi furgon (kombinirana potniško-tovorna izvedba) ter šasija.

Tri karoserijske izvedbe (L2H2, L3H2 in L4 H3) so na voljo v izvedbah 350 ter 425. Števili se nanašata na največjo skupno maso 3.500 in 4.250 kilogramov, pri čemer prva ponuja nosilnost do 900 kilogramov, druga pa največ 1.650 kilogramov. Razlikuje se tudi moč motorja, ki zadnji kolesi poganja z močjo 135 ali 198 kW (184 ali 269 KM). Baterija je v obeh primerih enaka, s kapaciteto 68 kWh, kar po meritvah WLTP obljublja do 317 kilometrov avtonomije. Seveda je realni doseg odvisen od mnogih faktorjev in praviloma precej manjši. Pri Fordu pravijo, da je v praksi dosegljivih okoli 260 kilometrov, kar je statistično več kot dovolj, saj naj bi povprečen dostavnik v Evropi dnevno prevozil vsega 111 kilometrov. Ugoden rezultat zagotavlja tudi funkcija predpriprave baterije na vožnjo. Če so potrebe večje, je baterijo z enosmernim tokom z močjo 115 kW mogoče do 80 odstotkov napolniti v 34 minutah, medtem ko je osem ur dovolj, da se baterija v celoti napolni na AC polnilnici z zmogljivostjo 11 kW.

E-transit je sicer izdelan na enaki zasnovi kot običajni transit z dizelskim pogonom, a so med njima precejšnje razlike. Tudi v opremljenosti, kjer električna različica močno prednjači s serijsko opremo izvedbe trend, ki vključuje samodejno klimatsko napravo, zagon brez ključa, tempomat, parkirne senzorje, ogrevane sedeže, ogrevano vetrobransko steklo in ogrevani zunanji ogledali z električnim nastavljanjem. Med dodatki je zagotovo najbolj atraktiven kar 30,5-centimetrski osrednji zaslon z nadgrajenim sistemom sync 4, ki v primerjavi s predhodnim obljublja kar dvakratno zmogljivost. Posebej za e-transita so na voljo dodatne funkcionalnosti, predvsem v povezavi z učinkovitostjo in načrtovanjem polnjenja baterije.

Marsikateremu obrtniku bo všeč možnost uporabe energije vozila za napajanje raznih orodij ter pripomočkov, kar bo marsikomu močno olajšalo opravljanje dela. Na voljo je največ 2,4 kW moči, koliko energije bo temu namenil, pa lahko izbira uporabnik, brez skrbi, da bi na ta račun ostalo premalo energije za pot domov.

Kot pri večini električnih vozil je tudi tu kamen spotike nakupna cena, ki je na oko kar dvakratna v primerjavi s turbodizlom. Najcenejša izvedba brez DDV-ja stane le malenkost pod 60 tisočaki. Izračun stroškov lastništva vse skupaj precej omili (do 40 odstotkov cenejše servisiranje, potencialno cenejši energent, manjša možnost okvar zaradi manj sestavnih delov). Po drugi strani je razlogov za primerne uporabnike še mnogo več, med drugim tudi omejitve v določenih mestih, izboljšanje ugleda podjetja, ipd. Slovenskim kupcem naj bi e-transit ugajal, saj naj bi jih še letos na cestah vozilo med 40 in 50. Ko bo Ford tovrsten pogon ponudil tudi v manjših modelih, pa bo številka prav gotovo še mnogo večja.

Bencinski štirivaljnik, ki dvigne kocine!

Japonci se elektrifikacije ne bojijo, a se zdi, da do nje pristopajo z nekoliko kraj
Novice

V Nemčiji mora vsako leto približno 80.000 voznikov opravljati 'Idiotentest'

Medicinsko-psihološki pregled, znan tudi kot Idiotentest (MPU), čaka vse nemške v
Novice

Obsežno uhajanje podatkov pri Volkswagnu je razkrilo gibanje 800.000 lastnikov električnih vozil

Veliko ljudi skrbi, da bi hekerji ukradli njihove osebne podatke, vendar včasih pri
Novice

Nio v Evropo prihaja še s cenejšo znamko Onvo, ponujala bo model z dosegom 1.000 km

Nio, kitajski proizvajalec avtomobilov, ki poenostavlja uporabo električnih avtomob
Novice

V Volkswagnu dosegli dogovor: zapiranja tovarn ne bo, ukinjajo 35.000 delovnih mest, proizvodnja golfa pa se seli v Mehiko

Volkswagen je po opozorilnih stavkah in burnih razpravah dosegel dogovor s sindikato
Novice

Vožnja po snegu: trije nasveti in eno pravilo!

Ko koeficient trenja pade na 0,1 do 0,2, postane vožnja avtomobila precej zahtevna.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.