Ford e-transit
Bodo z njim pakete brezogljično dostavljali tudi na vaš dom?
Električna lahka gospodarska vozila pridno sledijo avtomobilskim trendom. Pri nas bo službo neslišne dostave v Fordovi postavi prvi začel opravljati model e-transit.
Petek, 13. januar 2023
Pri Fordu so začeli z največjim. Čeprav nameravajo imeti zelo kmalu v ponudbi imeti kar štiri električna lahka gospodarska vozila, je bil prvi opremljen z neslišnim pogonom prav veliki transit. Sprva je na voljo le v izvedbi furgon, torej le z eno vrsto sedežev in velikanskim tovornim prostorom, kasneje se bosta ponudbi pridružila tudi kombi furgon (kombinirana potniško-tovorna izvedba) ter šasija.
Tri karoserijske izvedbe (L2H2, L3H2 in L4 H3) so na voljo v izvedbah 350 ter 425. Števili se nanašata na največjo skupno maso 3.500 in 4.250 kilogramov, pri čemer prva ponuja nosilnost do 900 kilogramov, druga pa največ 1.650 kilogramov. Razlikuje se tudi moč motorja, ki zadnji kolesi poganja z močjo 135 ali 198 kW (184 ali 269 KM). Baterija je v obeh primerih enaka, s kapaciteto 68 kWh, kar po meritvah WLTP obljublja do 317 kilometrov avtonomije. Seveda je realni doseg odvisen od mnogih faktorjev in praviloma precej manjši. Pri Fordu pravijo, da je v praksi dosegljivih okoli 260 kilometrov, kar je statistično več kot dovolj, saj naj bi povprečen dostavnik v Evropi dnevno prevozil vsega 111 kilometrov. Ugoden rezultat zagotavlja tudi funkcija predpriprave baterije na vožnjo. Če so potrebe večje, je baterijo z enosmernim tokom z močjo 115 kW mogoče do 80 odstotkov napolniti v 34 minutah, medtem ko je osem ur dovolj, da se baterija v celoti napolni na AC polnilnici z zmogljivostjo 11 kW.
E-transit je sicer izdelan na enaki zasnovi kot običajni transit z dizelskim pogonom, a so med njima precejšnje razlike. Tudi v opremljenosti, kjer električna različica močno prednjači s serijsko opremo izvedbe trend, ki vključuje samodejno klimatsko napravo, zagon brez ključa, tempomat, parkirne senzorje, ogrevane sedeže, ogrevano vetrobransko steklo in ogrevani zunanji ogledali z električnim nastavljanjem. Med dodatki je zagotovo najbolj atraktiven kar 30,5-centimetrski osrednji zaslon z nadgrajenim sistemom sync 4, ki v primerjavi s predhodnim obljublja kar dvakratno zmogljivost. Posebej za e-transita so na voljo dodatne funkcionalnosti, predvsem v povezavi z učinkovitostjo in načrtovanjem polnjenja baterije.
Marsikateremu obrtniku bo všeč možnost uporabe energije vozila za napajanje raznih orodij ter pripomočkov, kar bo marsikomu močno olajšalo opravljanje dela. Na voljo je največ 2,4 kW moči, koliko energije bo temu namenil, pa lahko izbira uporabnik, brez skrbi, da bi na ta račun ostalo premalo energije za pot domov.
Kot pri večini električnih vozil je tudi tu kamen spotike nakupna cena, ki je na oko kar dvakratna v primerjavi s turbodizlom. Najcenejša izvedba brez DDV-ja stane le malenkost pod 60 tisočaki. Izračun stroškov lastništva vse skupaj precej omili (do 40 odstotkov cenejše servisiranje, potencialno cenejši energent, manjša možnost okvar zaradi manj sestavnih delov). Po drugi strani je razlogov za primerne uporabnike še mnogo več, med drugim tudi omejitve v določenih mestih, izboljšanje ugleda podjetja, ipd. Slovenskim kupcem naj bi e-transit ugajal, saj naj bi jih še letos na cestah vozilo med 40 in 50. Ko bo Ford tovrsten pogon ponudil tudi v manjših modelih, pa bo številka prav gotovo še mnogo večja.