Hibrid, vreden razmisleka
TEST IN OCENA: Ford kuga 2.5 duratec hybrid FHEV FWD ST-line X
Kuga je športni terenec dobrih voznih lastnosti in prostorne ter kakovostne notranjosti. Hibridni pogon razvije 140 kW (190 KM) in porabi med šestimi ter sedmimi litri.
Četrtek, 12. maj 2022
Fordov srednje velik športni terenec je na voljo tako z bencinskim kot dvema dizelskima motorjema in kot klasičen ali priključni hibrid. Mi smo tokrat preizkusili hibridno različico v kombinaciji z bogato, športno obarvano opremo ST-line X, ki poleg vsestranske uporabnosti in kakovosti prepriča s solidnimi zmogljivostmi in zmerno porabo.
Hibridni pogonski sklop sestavlja kombinacija 2,5-litrskega bencinskega in električnega motorja s skupno močjo 140 kW (190 KM), kar sicer ni ravno dih jemajoče, a več kot dovolj za raznovrstne potrebe in predvsem zaradi bogatega navora elektromotorja tekočo vožnjo v vseh pogledih. Gre za klasičen hibrid, brez kabla oziroma možnosti zunanjega polnjenja, glavni namen pogonskega sklopa pa je zniževanje porabe, ki v praksi znaša nekje med šestimi in sedmimi litri na sto kilometrov. Ob tekoči
vožnji s predvidevanji (tu so v pomoč nasveti na osrednjem zaslonu, ki pokažejo, kdaj se približujemo območju z nižjo omejitvijo hitrosti ali ovinku in svetujejo umik noge s stopalke za plin), učinkovito regeneracijo in brezstopenjskim (CVT) menjalnikom, ki povezuje oba motorja.
Zaradi uglajenega delovanja obeh motorjev je kuga eden boljših hibridno gnanih športnih terencev.
Za voznika je vožnja podobna kot s klasičnim samodejnim menjalnikom, tudi vklapljanje in izklapljanje ter delovanje bencinarja je zelo umirjeno in le pri odločnejšem pritisku na stopalko za plin se močneje in glasneje zažene v višje vrtljaje.
Ne glede na to je kuga eden boljših hibridov na trgu, prepriča pa tudi z dobro uravnoteženim podvozjem z malce večjim poudarkom na dinamiki in dobrim občutkom na volanu, zato se temu primerno počuti tudi v nekoliko hitreje odpeljanih ovinkih. Kljub temu ne zanemarja udobja in učinkovito požira udarce s ceste, skupaj z bogatim paketom opreme ST-line X in 3.600 evri rednega popusta pa zahteva 37 tisočakov in pol.
Ford kuga 2.5 duratec hybrid FHEV FWD ST-line X |
Vozilo in motor: športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: bencinski: vrstni štirivaljnik, 2.488 ccm, 112 kW (152 KM) pri 5.500/min, 200 Nm pri 4.500/min; električni: 92 kW (125KM), 230Nm; Menjalnik: samodejni, brezstopenjski; Pogon: na prednji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4.614 x 1.883 x 1.675 mm; Medos. razdalja: 2.710 mm; Pnevmatike: 225/60 R18; Masa/nosilnost: 1.701/514 kg; Prtljažnik: 411–1.481 l. |
Največja hitrost: 196 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 9,1 s; Poraba goriva (WLTP): 5,4 l/100 km; Povprečje na testu: 6,8 l/100 km; Izpust CO2: 124 g/km. |
Cena: osnovni model (kuga 1.5 ecoboost 110 kW FWD titanium): 31.730 €, testno vozilo: 44.150 €; Ford Summit Motors, d. o. o., Ljubljana. |
pogon in poraba goriva, vozne lastnosti, kakovostna notranjost | manjši prtljažnik kot sicer | brez napak |