Boljša izbira od dizla
TEST: Ford mondeo karavan 2.0 hibrid titanium
Prenovljeni mondeo je po novem na voljo tudi kot hibridno gnan karavan. S 138 kW (188 KM) omogoča pospešek do stotice v 9,4 sekunde in je z dobrimi 27 tisoč evri (s popustom) dva do tri tisočake in pol cenejši od dizla.
Petek, 22. maj 2020
Brez preprosto ne gre več. Velikoserijskega vozila z nižjimi emisijami v ponudbi avtomobilskih proizvajalcev namreč, saj se vse bolj približujejo evropske omejitve glede izpustov ogljikovega dioksida in zagrožene kazni za presežene grame. Po poti elektrifikacije se zato podaja tudi Ford, in med prvimi njihovimi modeli je hibridni mondeo, ki je s prenovo na voljo tudi v karavanski različici.
Poganja ga klasičen hibridni pogonski sklop brez možnosti polnjenja baterij iz zunanjega vira (plug-in), v kombinaciji dvolitrskega bencinskega in električnega motorja, ki je prvenstveno namenjena čim večji učinkovitosti. To pomeni, da en in drugi motor vseskozi delujeta vzajemno, z elektronskimi možgani se glede na režim vožnje, obremenitev in še nekatere druge dejavnike neodvisno vklapljata in izklapljata ter s tem zmanjšujeta porabo goriva. Pri zaviranju sistem, seveda, regenerira presežno
energijo.
Zmogljivosti in poraba so primerljive z dizelsko gnano različico s samodejnim menjalnikom.
Moč obeh (ali le enega, odvisno od potreb) se na sprednji kolesi prenaša prek samodejnega menjalnika, baterija kapacitete 1,4 kWh pa pri majhnih obremenitvah, jadranju (do hitrosti 137 km/h) in zaviranju omogoča, da bencinski motor približno polovico časa vožnje sploh ne deluje, kar zniža porabo bencina na dizelsko raven oziroma na našem testu na približno šest litrov. K temu med drugim pripomorejo električno podprta servovolan in klimatska naprava ter sistem, ki s pomočjo toplote izpušnih
plinov omogoča hitrejše segrevanje kabine, vozniku so v pomoč tudi posebej prilagojeni merilniki z informacijami in napotki, ki pomagajo k bolj varčnemu načinu vožnje. Ta je pri manjših obremenitvah zelo tiha in prijetno uglajena, pri odločnem pritisku na stopalko za plin pa bencinski motor zatuli z višjimi vrtljaji, kar je značilno za vozila s takšnim pogonskim konceptom. Mondeo sicer vseskozi ostaja udoben avtomobil z dobrimi voznimi lastnostmi in tudi v hibridni izvedbi ostaja vozniško
zelo prepričljiv. Oba motorja skupaj razvijeta 138 kW (188 KM) sistemske moči in nudita podobne zmogljivosti kot dizelsko ali bencinsko gnan mondeo.
Hibridni mondeo karavan obljublja povprečno porabo 4,4 litra, v praski računajte na približno šest.
Zaradi v zadku nameščene baterije in z njo povezanega višjega poda je skromnejši prtljažni prostor, ki meri 403 oziroma 1.508 litrov, kar je 122 litrov manj kot sicer, višji nakladalni rob pa krni uporabnost pri nalaganju težjih predmetov. Po drugi strani je potniška kabina enako razkošno odmerjena, tako na sprednjih kot zadnjih sedežih se sedi zelo dobro. Po tej plati torej hibridni mondeo več kot dostojno opravlja vlogo prepričljivega družinskega ali poslovnega avtomobila, tudi založenost
paketa titanium ne pušča prav veliko odprtih želja.
Kot celota ima tako poleg nekaterih manjših pomanjkljivosti številne prednosti – med temi je prav gotovo cena, saj z upoštevanima dvema tisočakoma popusta stane 27.120 evrov, kar je v primerjavi z dizelskimi modeli dva tisočaka (2.0 TDCi 110 kW/150 KM) oziroma tri tisočake in pol (2.0 TDCi 140 kW/190 KM) ugodneje.
Ford mondeo karavan 2.0 hibrid titanium |
Vozilo in motor: karavan, 5 vrat, 5 sedežev; Motor (z notranjim zgorevanjem): bencinski, vrstni štirivaljnik, 1999 ccm, 103 kW (140 KM) pri 6000/min, 173 Nm pri 4000/min; Motor (električni): izmenični, s trajnim magnetom, 88 kW (120 KM), 240 Nm; Menjalnik: samodejni, brezstopenjski; Pogon: na prednji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4869 x 1852 x 1501 mm; Medos. razdalja: 2850 mm; Pnevmatike: 215/60 R16; Masa/nosilnost: 1716/544 kg; Prtljažnik: 403–1508 l. |
Največja hitrost: 187 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 9,4 s; Poraba goriva (EU): 4,8/4,5/4,4 l/100 km; Povprečje na testu: 6,3 l/100 km;Izpust CO2: 101 g/km. |
Cena: osnovni model (mondeo 1.5 ecoboost trend): 22.390 €; testno vozilo: 38.100 €; Ford Summit Motors, d. o. o., Ljubljana. |
učinkovit hibridni pogon, vozne lastnosti, bogata oprema | visok pod prtljažnika, tuljenje motorja pri večjih obremenitvah | brez napak |