Ford mustang mach e
Avtomobil, ki naznanja začetek Fordove električne dobe
Po številnih napovedih, skicah in pobeglih fotografijah je Ford uradno predstavil svoj prvi pravi električni model. Terenski križanec z legendarnim imenom sprejme do pet potnikov in zmore največ 465 ”konjev”.
Ponedeljek, 18. november 2019
Ford je prvič pol letu 1964 uporabil ime mustang za model, ki ni kupe ali kabriolet, temveč petsedežni električni križanec z velikim prtljažnikom oziroma kar dvema prostoroma za prtljago.
Avtomobil, ki v dolžino meri 4,72 metra spominja na original predvsem v sprednjem in zadnjem delu, poleg tega pa ga odlikujejo mišičasti boki ter proti zadku pomaknjena kabina v slogu kupejev. Oblikovna posebnost so popolnoma skrite kljuke vrat, ki jih je mogoče odklepati in zaklepati z mobilnim telefonom, tudi če ima le-ta prazno baterijo.
Podobnosti z mustangom zbledijo v notranjosti, kjer ima glavno vlogo navpično postavljen 39,4-centimetrski (15,5-palčni) zaslon multimedijske naprave, ki se uči na podlagi voznikovih navad. Pred voznikom je nameščen nizek 25,9-centimetrski (10,2-palčni) zaslon instrumentne plošče, glavni gumbi in stikala pa so nameščeni na volanskem obroču ter na sredinskem grebenu, kjer se nahaja tudi vrtljiv gumb menjalnika. Pod osrednjim zaslonom najdemo površino za brezžično polnjenje mobilnih telefonov, odsotnost sredinskega tunela pa zagotavlja veliko prostora tudi za potnike v drugi vrsti.
Pod sprednjim pokrovom se skriva 80-litrski prostor za prtljago, v zadku pa bolj klasičen prtljažnik, ki meri od 480 do 1.687 litrov.
Na izbiro bosta dva baterijska sklopa, prvi s kapaciteto 75,7 kilovatnih ur, drugi pa z 98,8 kilovatne ure. Osnovni model select je mogoče polniti z zmogljivostjo do 115 kilovatov, druge modele pa z močjo do 150 kilovatov.
V ponudbi bo izvedba z motorjem na zadnji osi s pogon na zadnji kolesi ter različica z dvema motorjema in štirikolesnim pogonom. Na voljo bodo od osnovne izvedbe select do najmočnejše GT s 190, 210, 248 in 342 kilovati (259, 286, 338 in 465 KM), pri čemer najmočnejša za pospešek od 0 do 100 kilometrov na uro potrebuje približno 3,5 sekunde, doseg pa se giblje od 370 do 600 kilometrov
V serijski opremi bomo našli mobilni polnilni sistem, ki ob priklopu na 240-voltno omrežje z eno uro polnjenja zagotovi 35 kilometrov dosega, z opcijsko polnilno postajo Ford Connected Station pa bo enourno polnjenje zagotovilo 51 kilometrov vožnje. Na hitri polnilnici z zmogljivostjo 150 kilovatov bo mogoče model z osnovnim dosegom napolniti od 10 do 80 odstotkov v 38 minutah.
Vsi, ki bi si radi med prvimi zagotovili svojega električnega mustanga, ga lahko rezervirajo s pologom v višini 500 dolarjev, pri čemer bodo prvi modeli na voljo šele proti koncu prihodnjega leta, osnovna različica select in najmočnejša GT pa šele leta 2021.