Divjesled
TEST: Ford ranger 2.0 TDCi 157 kW 4x4 wildtrak
- Če odštejemo divjo različico raptor, je wildtrak vrh ponudbe najbolje prodajanega poltovornjaka pri nas
- Zmogljivemu dvolitrskemu turbodizlu s 157 kW (213 KM) manjka značaj petvaljnika, ki ga je zamenjal
Sobota, 13. marec 2021
Preden je na evropsko sceno prišel raptor, je bil poltovornjak, ki ga vidite na fotografijah, vrh ponudbe forda rangerja. Z najzmogljivejšim motorjem in opremo wildtrak ponuja zanimivo kombinacijo udobja ter terenske superiornosti.
Pred kratkim je bil ranger nekoliko osvežen, dobil je privlačnejši sprednji del in nekaj drugih malenkostnih popravkov. A prava novost je novi vrh motorne ponudbe, ki ni več 3,2-litrski petvaljnik, ampak dvolitrski turbodizel s 157 kilovati (213 KM). Sprva je bil motor razvit za prej omenjeni raptor (test lahko preberete v AF254), potem ga je, skupaj z 10-stopenjskim samodejnim menjalnikom vred, dobil tudi ranger. Z največjim navorom 500 Nm (30 več kot stari petvaljnik) mu pri zmogljivostih
nimamo kaj očitati, le pristnega hrupa pet- ali šestvaljnika ne oddaja in s tem prikrajša za nekaj več občutkov nepremagljivosti.
Elektronska zapora zadnjega diferenciala je pri opremi wildtrak serijska.
Priklopljiv štirikolesni pogon z reduktorjem in zaporami diferencialov je sicer tisto, zaradi česar se zdi ranger zares nepremagljiv na terenu. V večini primerov prej zmanjka voznikovega znanja in poguma, kot da bi zatajila tehnika. Če kaj, ga omejuje velikost, saj je orjak dolg kar 5,36 metra. Seveda ima to tudi pozitivno posledico v razmeroma prostorni kabini, kjer se zlahka pelje do pet odraslih oseb. Le prtljago morajo pustiti v kesonu. Na srečo je imel testni avtomobil nameščen
rolo/pokrov za varno zapiranje, a ta ni popolnoma vodotesen. Prav tako mehanizem precej okrni osnovno uporabnost tovornega prostora, predvsem nakladalno dolžino.
Različica wildtrak ponuja najbolj bogato opremljeno notranjost, ki med drugim vključuje delno usnjeno oblazinjenje in navigacijski sistem. Ta je del posodobljenega multimedijskega sistema sync 3, po prenovi pa je bogatejša tudi paleta varnostnih pripomočkov. Vključuje sistem za preprečevanje naleta in prepoznavanje pešcev (doplačilo) ter aktivni tempomat (serijsko). Vsi dodatki in serijski prestiž rangerja iz trpežnega delavnega stroja spremenijo v razmeroma udoben in vpadljiv cestni
avtomobil, ki ima temu primerno ceno. Testni, resda s samega vrha ponudbe, s popustom stane le malenkost manj kot 45 tisočakov!
Ford ranger 2.0 TDCi 157 kW 4x4 wildtrak |
Vozilo in motor: terenski poltovornjak (pick-up), 4 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1.995 ccm, 157 kW (213 KM) pri 3.750/min, 500 Nm pri 1.500–2.500/min; Menjalnik: samodejni, 10-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: preizkus ni bil opravljen. |
Velikost: 5.359 x 1.977 x 1.848 mm; Medos. razdalja: 3.220 mm; Pnevmatike: 265/60 R18; Masa/nosilnost: 2.379/891 kg; Keson: 1.575 x 1.560 x 541 mm. |
Največja hitrost: 180 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 10,0 s; Poraba goriva (WLTP): 10,7 l/100 km; Povprečje na testu: 9,8 l/100 km; Izpust CO2: 281 g/km. |
Cena: osnovni model (ranger 2.0 TDCi 96 kW 4x4 XL): 30.000 €, testno vozilo: 46.320 €; Ford Summit Motors, d. o. o., Ljubljana. |
videz, terenske zmogljivosti, pogonski sklop | uporabnost tovornega prostora, občasno delovanje menjalnika | brez napak |
Oznake:
- 4x4
- Ford
- poltovornjak
- Ranger
- turbodizel
- wildtrak