Ford tourneo connect
Začetek velike enoprostorske ljubezenske zgodbe že pri nas!
Ford tourneo connect nove generacije je tehnični dvojček VW caddyja in le začetek sodelovanja teh dveh avtomobilskih velikanov. Pa se novinec od nemškega brata dovolj razlikuje?
Sreda, 9. november 2022
Tehnična platforma MQB, notranjost in precej karoserijskih delov je enakih kot pri caddyju in tega Ford niti noče prikriti. Zakaj bi, ko pa gre za kakovostno in sodobno tehniko? A si v primerjavi z Nemškim sorodnikom vseeno želi nekako izstopati, zato ima bolj vpadljivo in večjo masko, izrazitejše oblikovan pokrov motorja, drugačne led žaromete ter odbijače. Spremembe na zadku so manj izrazite, tako kot v notranjosti, kjer je tipično Fordov volanski obroč in še nekatere malenkosti. Enak je 21 ali 25,4-centimetrski zaslon na sredinski konzoli in kar 26-centimetrska digitalna instrumentna plošča pred voznikom.
Z uporabniškega vidika je konfiguracija enaka s po enimi drsnimi vrati na vsakem boku. Karoserijski različici sta dve, standardna in podaljšana, obe z možnimi tremi vrstami sedežev (doplačilo za 6. in 7. sedež znaša 1.240 evrov). Ob le sprednjih dveh sedežih prtljažnik meri 2,6 oziroma 3,1 kubičnega metra. Preklopni sovoznikov sedež je del standardne opreme (osnova je titanium) in omogoča prevoz do treh metrov dolgih predmetov.
Omeniti velja še udobne sedeže z oznako AGR in oporo za noge ter v štirih smereh električno nastavljivo ledveno oporo. Tourneo connect sicer ponuja do 19 varnostnih in asistenčnih sistemov, vključno z aktivnim tempomatom in sistemom za pomoč pri vleki prikolice ter aplikacijo FordPass, ki omogoča uporabo številnih funkcij pametnega telefona.
Motorno paleto sprva sestavljata Volkswagnova 1,5-litrski bencinski motor s 84 kW (114 KM) ter dvolitrski turbodizel z 90 kW (122 KM). Vsem motornim verzijam serijsko streže šeststopenjski ročni menjalnik, pri dizelski izvedbi s prednjim pogonom pa je na voljo tudi 7-stopenjski samodejni z dvojno sklopko (DSG). Prvič je na voljo tudi s štirikolesnim pogonom, a le v kombinaciji s turbodizlom in ročnim menjalnikom. Samodejni bo prihodnje leto opcija tudi za bencinski motor.
Pri Fordu pravijo, da bo konkurenčna prednost tournea connect v bogatejši serijski opremi, ki vsebuje samodejno klimatsko napravo, odpiranje oken v drugi vrsti, kamero za vzvratno vožnjo, ogrevano vetrobransko steklo in volan, pa še veliko drugega. Prav tako računajo na privlačnost 5-letnega jamstva brez omejitve kilometrov.
cene se za kratko bencinsko različico titanium začnejo pri 31.050 evrih (akcijska cena znaša 29.050 evrov), turbodizel stane 770 evrov več. Bogatejši opremi active in sport (z »dirkalnima« črtama) sta za zdaj na voljo le pri daljši izvedbi, a bosta kmalu tudi v ponudbi kratke. Tudi štirikolesni pogon je za zdaj na voljo le pri daljšem tourneu connect in z upoštevanim akcijskim popustom stane najmanj 34.630 evrov.