Ford transit custom
Novi transit custom v vsej svoji pogonski raznolikosti
Popolnoma električnemu e-transit custom so se pridružili še vsi ostali. Tudi nova generacija tega priljubljenega modela bo ponujala dizle, pa tudi priključne hibride.
Torek, 20. september 2022
Veliko lastnosti je dobil že od popolnoma električne izvedbe, ki je premiero doživela nedolgo nazaj, tokrat pa so pri Fordu razkrili še ostale pogonske alternative in druge podrobnosti o novi generaciji modela transit custom.
Eden najbolj privlačnih enoprostorskih kombijev seveda ne more živeti od lepote, pač pa je predvsem pomembna njegova vsebina. Vseeno pa prav vsebina, oziroma stopnja opreme močno vpliva tudi na videz, kar smo lahko razbrali iz prvih promocijskih fotografij, kjer v oči bodeta tako nekoliko bolj robustna izvedba trail kot dinamični sport, pa še kaj bi se našlo.
Zagotovo pa bodo razlike med njimi še bolj očitne v prostorni notranjosti, kjer je tudi transit custom sledil trendu digitalizacije s 33-centimetrskim osrednjim zaslonom z vmesnikom sync4 ter nekoliko manjšim zaslonom instrumentne plošče. Na fotografiji je videti tudi športno spodrezan volanski obroč, ki ga je menda mogoče spodmakniti in s tem ustvariti prijetnejši delovni prostor oziroma mobilno pisarno.
Za zdaj so pri Fordu predstavili le profesionalni rabi namenjene različice s celim tovornim prostorom ali pa vsaj delnim, kjer sta spredaj dve vrsti sedežev. Skupaj s Volkswagnom razvit model (v sorodu z novo generacijo transporterja) bo na voljo v dveh dolžinah in dveh višinah, kasneje pa bo sledila tudi čisto potniška različica tourneo custom.
Pogonska tehnika je pričakovano močno elektrificirana, a se pri Fordu dizlom še niso odpovedali. Slednji bodo ponujali kar štiri stopnje moči od 81 do 125 kW (110 do 170 KM) in bodo v osnovi povezani s šeststopenjskim ročnim menjalnikom, na željo kupca pa tudi z 8-stopenjsko avtomatiko. Na voljo bo tudi štirikolesni pogon.
Vmesna stopnja do popolnoma električnega pogona bo priključni hibrid z 2,5-litrskim bencinskim motorjem ter elektromotorjem. Kombinacijo poznamo že iz kuge, zato sklepamo, da bo tudi tu ponujala 225 »konjev« moči. Baterija s kapaciteto 11,8 kWh naj bi zadoščala za največ 57 kilometrov popolnoma električne vožnje. To je v primerjavi s električnim e-transit customom pravi drobiž, saj ta z baterijo kapacitete 73 kWh obeta do 380 kilometrov vožnje brez potrebe po postanku. Vse bo seveda odvisno od tega, koliko od 160 kW (217 KM) moči in 415 Nm največjega navora bo voznik izkoriščal. Kaj bodo v praksi zmogle posamezne različice bomo izvedeli šele v drugi polovici prihodnjega leta, ko bodo prvi primerki začeli prihajati v prodajne salone.