Avto.info

Prosta improvizacija

TEST IN OCENA: Honda crosstar 1.5 i-MMD hibrid executive black

  • Instant preobrazba v križanca jazzu doda novo dimenzijo, ki je bolj uporabna, kot se morda sprva zdi
  • Crosstar je obdržal vse vrline osnovnega modela, vključno z uporabnostjo, ki ji v tem razredu ni para
  • Na voljo je le s hibridnim pogonom, ki se avanturistični naravi avtomobila zelo dobro poda
Avtor: Gašper Stamač / Foto: Jernej Prelac
Sobota, 8. januar 2022

Jazz je od nekdaj veljal za avtomobilski model z eno najbolj učinkovito zastavljenih notranjosti. Malček z nekaj dobrimi rešitvami v uporabnosti prekaša tudi kakšnega izmed za razred večjih avtomobilov. A so pri Hondi menili, da zmore še več, zato so mu ob prihodu nove generacije namenili napreden hibridni pogonski sklop. Nazadnje so mu prisodili še preobleko v slogu križanca.

Imenuje se crosstar, saj da je dovolj drugačen od jazza, pravijo pri Hondi. Fino, ampak na zadku še vedno z veliko piše jazz. Kakor koli, navzven je avtomobil prav gotovo bolj atraktiven od običajnega, precej brezobličnega modela. Največja zasluga za to gre robustnim črnim plastičnim obrobam po spodnjem robu karoserije, svoje naredijo tudi strešne sani. Zaradi dodatka 16 milimetrov pri višini podvozja se dno karoserije crosstarja vozi dobrih 15 centimetrov od tal. To, seveda, ni terensko, a dovolj, da med vožnjo po razritem makadamu na gorenjsko vzpetino nismo preklinjali ob trkih kamnov v podvozje, kot so to počeli vozniki običajnih limuzin.

Po drugi strani v notranjosti ni razlik, ampak je identičen vsakemu drugemu jazzu, če odštejemo stopnjo opremljenosti. Crosstar je v resnici vrh ponudbe jazza, z najbogatejšim paketom opreme, ki vključuje vse od digitalnih merilnikov do navigacijskega sistema, ogrevanih sedežev, vzvratne kamere in veliko drugega. Dovršen in v praksi dobro delujoč je tudi nabor asistenčnih sistemov, kjer izpostavljamo delovanje sistema za sledenje voznemu pasu in aktivnega tempomata. Kar zadeva opremo, je zgovoren podatek, da ima stopnja executive dobesedno vse, razen kovinske barve.

16 milimetrov dodatne oddaljenosti trebuha od tal se zdi malo, a je ravno dovolj za slabše makadamske poti.


Izbira pri pogonih je, tako kot pri jazzu, skopa, saj je na voljo le ena hibridna različica. Uraden podatek o sistemski moči je 80 kW (109 KM), gre pa za kombinacijo dveh električnih in 1,5-litrskega bencinskega motorja. Pravzaprav kolesa večino časa poganja en električni motor, drugi služi kot generator, ki energijo bencinskega motorja pretvori v elektriko. Neposreden bencinski pogon je vseeno možen, a šele pri višji hitrosti, ko se hitrost vožnje in hitrost vrtenja motorja lahko ujameta. Sistem deluje zelo uglajeno in omogoča tri različne režime: popolnoma električnega, hibridnega in kombinacijo obeh pogonskih motorjev za največjo zmogljivost. Če mestna vožnja omogoča zares veliko popolnoma električne vožnje (več kot polovico časa), je ob močnejšem pospeševanju ali pri avtocestnih hitrostih hrupa lahko tudi preveč. Nagrada za pazljivega voznika je poraba pod petimi litri, a ker smo se dosti časa vozili na avtocesti, se je pri nas povprečje ustalilo med šestimi in sedmimi litri.

Že ko smo pred časom testirali običajno hondo jazz, smo se obregnili ob ceno, ki za najbolje opremljeno izvedbo executive s popustom znaša 23.490 evrov. Primerljivo opremljen crosstar (z nekoliko manjšim popustom) stane 1.300 evrov več. Oznaka executive black se nanaša le na dvobarvno karoserijo (črna streha), edino možno doplačilo je kovinska barva. Pod črto takšen avtomobil, kot ga vidite na fotografijah, stane 25.840 evrov. Ni malo, a pogled na vse dražje tekmece izda, da za takšen denar tako vsestranske vsebine v tako kompaktnem paketu ne ponuja nobeden izmed njih!
 

Honda crosstar 1.5 i-MMD hibrid executive black
 Vozilo in motor kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev; Motor (z notranjim zgorevanjem): bencinski, vrstni trivaljnik, 1.498 ccm, 72 kW (97 KM) pri 5.500/min, 131 Nm pri 4.500/min; Motor (električni): sinhronski, s stalnim magnetom, 80 kW (109 KM), 253 Nm; Sistemska moč: 80 kW (109 KM); Menjalnik: samodejni, brezstopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4.090 x 1.725 x 1.556 mm; Medos. razdalja: 2.520 mm; Pnevmatike: 185/60 R16; Masa/nosilnost: 1.253/457 kg; Prtljažnik: 298–1.199 l.
  Največja hitrost:  173 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 9,9 s; Poraba goriva (EU): 4,8 l/100 km; Povprečje na testu: 5,9 l/100 km; Izpust CO2: 109 g/km.
  Cena:  osnovni model (jazz 1.5 hibrid comfort): 21.990 €, testno vozilo: 27.040 €; AC-Mobil, d. o. o., Ljubljana.
pogonski sklop, izraba prostora, poraba glasen motor ob priganjanju, cena brez napak

Oddaj komentar

Tako je videti notranjost motorja, če nalijete preveč olja

Motorji z notranjim zgorevanjem potrebujejo olje - imajo namreč veliko gibljivih de
Novice

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.