Avto.info

Zakaj pa ne?

TEST IN OCENA: Hyundai i10 1.0 style

S tretjo generacijo je še bolj mladostno oblikovan, bolj prostoren in bolje opremljen. Trivaljnik z 49 kW (67 KM) se rad zavrti, a ga avtomatizirani menjalnik nekoliko omejuje. S takšnim menjalnikom in multimedijsko napravo z navigacijo stane dobrih 14 tisoč evrov.

Avtor: Borut Fakin / Foto: Jernej Prelac
Petek, 23. oktober 2020

i10 tretje generacije na prvi pogled precej spominja na svojega predhodnika, a v resnici prinaša pomembne spremembe. Predvsem je za 10 milimetrov nižji in 20 milimetrov širši, zaradi česar je videti bolj dinamično. Za dinamični videz poskrbijo tudi detajli v obliki čebeljega satovja, med katerimi najbolj izstopajo dnevne luči v tehniki LED.

Še bolj korejski malček preseneti s svojo notranjostjo, ki se zgleduje po precej večjih avtomobilih. Testni avto je bil opremljen z multimedijsko napravo z 20,3-centimetrskim (8-palčnim) zaslonom na dotik (serijsko od opreme comfort naprej), ki je največji v tem razredu. Naprava se razume s sistemoma Apple CarPlay in Android Auto, opcijsko vključuje navigacijo TomTom Live in tako malčku zagotavlja vse, kar imajo veliki.

Pomembno razliko v primerjavi s predhodnikom predstavlja večja medosna razdalja. Ta je pridobila 40 milimetrov in prinesla več prostora, zlasti v drugi vrsti. Sedežna klop lahko (z doplačilom 280 evrov) sprejme tri potnike, kar je v tem razredu prej izjema kot pravilo. Tu je prostora več, kot bi pričakovali v avtomobilu te velikosti. Dnevne potrebe lahko brez težav zadovolji tudi prtljažnik, ki v osnovni postavitvi meri 252 litrov.

To je idealen mestni avto, saj na 3,67 metra dolžine ponuja presenetljivo prostorno kabino. 


Manj novosti i10 prinaša pod srednjim pokrovom. Testnega je poganjal litrski trivaljnik z 49 kilovati (67 KM), ki je v ponudbi na voljo poleg malce močnejšega 1,2-litrskega motorja. Čeprav ne premore prav številčne konjenice, se rad zavrti in je prijetno živahen. Toda z živahnostjo je malce skregan opcijski petstopenjski avtomatizirani menjalnik. Čeprav prestavlja samodejno, ne gre za klasično avtomatiko, temveč za avtomatiziran ročni menjalnik, ki si za prehod med eno in drugo prestavo vzame res veliko časa. Deluje namreč tako, kot bi nekdo pritisnil na sklopko in ročno prestavil. Razlika je v tem, da tega ni treba početi vozniku, saj tudi nima pedala za sklopko, temveč to zanj stori elektronika. In ker je menjalnik opremljen le z eno sklopko, to traja in traja. V praksi se zdi, da motor prekine sicer zelo obetavno pospeševanje, globoko vdihne in nato spet zagrabi. To nas popelje v že malce pozabljene čase pred uveljavitvijo dvosklopčnih menjalnikov in zdaj že poznanih oznak DSG, DCT, EDC … 

Zakaj bi ga torej izbrali? Na zadevo je treba gledati pragmatično, predvsem z vidika stroškov. Zanj je treba odšteti 690 evrov, kar je dvakrat do trikrat manj, kot stanejo kakršni koli dvosklopčni ali samodejni menjalniki. Namenjen je ljudem, ki si želijo ali potrebujejo avtomobil, ki prestavlja sam, čeprav ne bo najhitrejši na svetu. In tale i10 res ni, saj za pospešek od 0 do 100 kilometrov na uro potrebuje 17,3 sekunde oziroma 2,7 sekunde več kot v kombinaciji z običajnim ročnim menjalnikom. Prav tako ni pretirano varčen. Na testu smo zabeležili povprečje 6,9 litra na 100 kilometrov, a verjamemo, da bi se poraba dolgoročno še malce zmanjšala. 

Avtomatizirani menjalnik je zelo počasen, a je obenem daleč najcenejša izbira za voznike, ki ne želijo ali ne morejo ročno prestavljati.


Sicer pa je to kompakten in kakovostno izdelan mestni avto, ki v osnovi za slabih 12 tisočakov ponuja veliko. Vse različice imajo serijsko vgrajena sistem za samodejno zaviranje v sili in sistem za pomoč pri ohranjanju voznega pasu, paket opreme style pa mu med drugim prinaša še samodejno klimatsko napravo, električni pomik sprednjih in zadnjih stekel, dnevne in pozicijske luči v tehniki LED, projekcijske žaromete z dodatnimi lučmi za osvetlitev ovinka in 15-palčna platišča iz lahke litine.

Tisti, ki si želi avtomobil, ki prestavlja sam, ga, če izbere i10, lahko dobi za slabih 13 tisočakov. S tem bo dobil prikupno oblikovan, sodoben, bogato opremljen, a žal ne ravno hiter mestni avto.
 

Hyundai i10 1.0 style 
 Vozilo in motor kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: bencinski, vrstni trivaljnik, 998 ccm, 49 kW (67 KM) pri 5500/min, 96 Nm pri 3750/min, Nm; Menjalnik: avtomatizirani ročni, 5-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: /.
  Velikost:  3670 x 1680 x 1480 mm; Medos. razdalja: 2425 mm; Pnevmatike: 185/55 R15; Masa/nosilnost: 999/411 kg; Prtljažnik: 252–1050 l.
  Največja hitrost:  156 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 17,3 s; Poraba goriva (WLTP): 5,9 l/100 km; Povprečje na testu: 6,9 l/100 km; Izpust CO2: 134 g/km.
  Cena:  osnovni model (T-GDI trend): 9.970 €, testno vozilo: 14.150 €; Hyundai Auto Trade, d. o. o., Ljubljana.
videz, prostornost, oprema avtomatizirani menjalnik brez napak

Oddaj komentar

Tako je videti notranjost motorja, če nalijete preveč olja

Motorji z notranjim zgorevanjem potrebujejo olje - imajo namreč veliko gibljivih de
Novice

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.