Avto.info

Hyundai i20 N 1.6 T-GDI performance

Čas za prehitevanje!

  • Nima čisto vsega kot večji bratje, a ima vse, kar potrebuje
  • Je hiter, glasen in z mehansko delno zaporo diferenciala obožuje ovinke
  • Ob izrazitih športnih lastnostih prinaša tudi opremo, ki ne pušča neizpolnjenih želja
Avtor: Borut Fakin / Foto: Jernej Prelac
Sobota, 19. marec 2022

Kar nekaj let smo govorili o tem, kako Hyundai počasi, a zanesljivo dohiteva evropske in japonske tekmece. No, zdaj je že jasno, da jih je dohitel. Še več, prišel je čas za prehitevanje. Dobesedno. Korejci namreč pridno širijo družino športnih modelov N. Modelu i30 N sta se pred kratkim pridružila kona N in manjši i20 N. In verjemite, da so prehitevanja z njimi pravi užitek.

To brez dvoma velja za i20, ki je na pogled še bolj agresiven in dinamičen od večjih bratov s črko N v oznaki. Za to so poleg ostrih karoserijskih linij in 18-palčnih platišč zaslužni izstopajoči aerodinamični dodatki. Zaradi rdeče barve ni mogoče spregledati podaljškov odbijačev in pragov, pobalinsko naravo malčka pa jasno poudarjata zadnji usmerjevalnik zraka, ki gosti dvojno ovalno izpušno cev, in velik strešni spojler.

Res ima kar nekaj elektronskih igrač, a z ročnim menjalnikom s kratkimi in čvrstimi hodi prestavne ročice ohranja pristne vozne užitke.


In če ga kljub temu kdo začuda ne bo opazil, ga bo zagotovo slišal. S športno rezkim zvokom lepo zahrumi že ob zagonu, še bolj razgrajaški postane v športnih voznih načinih. Ob umiku noge s plina tudi prav lepo zabrbota. Izvor tega zvoka je 1,6-litrski turbobencinski štirivaljnik, ki razvije 150 kilovatov (204 KM) moči in 304 Nm navora. To se s šeststopenjskim ročnim menjalnikom prenaša na sprednji kolesi in zadostuje za pospešek do stotice v 6,2 sekunde ter končno hitrost 230 kilometrov na uro. To so vsekakor spoštovanja vredne zmogljivosti, ki pa smo jih pri nabritih malčkih v tem razredu že vajeni. Toda pomembnejši so občutki, ki jih takšna žepna raketa lahko zagotovi z voznimi lastnostmi in drugimi sladkorčki. In lahko vam povemo, da i20 N z njimi ne skopari.

Pohvalili smo že vozne lastnosti običajnega i20 tretje generacije, za kar je med drugim zaslužen dober okvir. Ta je pri izvedbi N ojačan v kar 12 točkah, kar zagotavlja trdnost, ki je ključna za športne avtomobile. Drugo zagotovilo za dobre vozne lastnosti je vzmetenje, ki za razliko od tistih pri i30 in koni N ni nastavljivo. Je športno trdo, a morda malce manj, kot bi pričakovali. Zato voznika in potnikov ne spravlja v obup pri vožnji čez krajše neravnine ali čez hitrostne ovire. Volan z električno servo ojačitvijo je natančen in zelo dobro poroča o dogajanju pod kolesi. Sprednji v ovinkih zelo vneto grabita asfalt tudi zaradi mehanske delne zapore diferenciala, za katero je pri osnovnem modelu treba doplačati 680 evrov, pri različici performance pa je vgrajena serijsko. Zato je avtomobilček izjemno vodljiv in gre točno tja, kamor ga usmerimo. Ob tem posreduje vrhunski občutek nadzora in zanesljivosti, saj daje vselej vedeti, kje je meja, ki je ne smemo prevoziti, da se ne bi vse skupaj končalo z opravki na zavarovalnici ali, bog ne daj, z obiskom kakšne zdravstvene ustanove. Ustanove, ki se jim z njim ni mogoče izogniti, pa so, seveda, bencinske črpalke. A ob povprečni porabi 8,4 litra na 100 kilometrov, kolikor smo izmerili na testu, ti obiski ne bodo pretirano pogosti.

6,2 sekunde traja pospeševanje do stotice, zaključi pa se pri 230 kilometrih na uro.


Model i20 N ima torej spoštovanja vredno športno naravnano mehansko zasnovo. Poleg tega ponuja kup »zabavne elektronike« za bolj intenzivno športno doživetje. Ob voznih načinih eco, normal in sport, ob katerih se poleg odzivnosti motorja, krmiljenja in zvoka prilagaja tudi grafika na zaslonu prikazanih merilnikov, je na voljo še bolj športen način N (s čisto posebno grafiko z merilnikom vrtljajev v glavni vlogi). Ta vpliva na vse nastavitve avtomobila in omogoča poljubno nastavljanje posameznih sklopov (motor, krmiljenje, sistem za izenačevanje vrtljajev, sistem za nadzor stabilnosti, zvok izpušnega sistema), pri čemer ob stopnji sport ponuja še stopnjo sport+. A tudi to še ni vse. Na volanskem obroču poleg klasičnih gumbov za upravljanje tempomata in multimedijske naprave ter dveh velikih modrih gumbov za izbiro voznih načinov najdemo še velik rdeč gumb za neposreden vklop omenjenega sistema za izenačevanje vrtljajev pri pretikanju v nižjo prestavo – rev matching. Zabavno, ni kaj. Skoraj kot v video igrici, a veliko bolje.

I20 N namreč ni igrača, temveč zelo dober športni avtomobil, ki v izvedbi performance za 25 tisočakov, poleg očitnih športnih lastnosti, prinaša praktično popolno opremo, ki med drugim vključuje žarometa bi-LED, samodejno klimatsko napravo, sistema za nadzor mrtvih kotov in samodejno ohranjanje smeri, multimedijsko napravo z navigacijo in ozvočenje znamke Bose. Ob tem je za doplačilo na voljo še nekaj malenkosti.
 

Hyundai i20 N 1.6 T-GDI performance 
 Vozilo in motor kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbobencinski, vrstni štirivaljnik, 1.598 ccm, 150 kW (204 KM) pri 5.500/min, 304 Nm pri 2.000/min, Nm; Menjalnik: ročni, 6-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: /.
  Velikost:  4.075 x 1.775 x 1.440 mm; Medos. razdalja: 2.580 mm; Pnevmatike: 215/40 R18; Masa/nosilnost: 1.190/460 kg; Prtljažnik: 352–1.165 l.
  Največja hitrost:  230 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 6,2 s; Poraba goriva (WLTP): 7,0 l/100 km; Povprečje na testu: 8,4 l/100 km; Izpust CO2: 158 g/km.
  Cena:  osnovni model (1.2 MPI life): 14.990 €, testno vozilo: 27.240 €; Hyundai Auto Trade, d. o. o., Ljubljana.
motor, menjalnik, vozne lastnosti nekateri deli iz trde plastike brez napak

Oddaj komentar

Tako je videti notranjost motorja, če nalijete preveč olja

Motorji z notranjim zgorevanjem potrebujejo olje - imajo namreč veliko gibljivih de
Novice

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.