Hyundai i30 fastback N
Na N-to potenco
Za 12 centimetrov daljši fastback je posebnež v razredu hot hatchev in je odslej na voljo tudi v slovenskih Hyundaijevih prodajnih salonih.
Četrtek, 14. marec 2019
Hyundai je z modelom i30 N naredil izjemen korak, saj je že v prvem poskusu več kot dostojno ujel korak z najboljšimi predstavniki t.i. hot hatch razreda. V rokavu pa so skrivali še enega asa, limuzinsko-kupejevsko izvedbo fastback. Takšne, še posebej v tem cenovnem rangu, nima noben drug proizvajalec.
Tudi fastback z žlahtno črko N ima vse dobrote kombilimuzinske izvedbe. Enak je dvolitrski turbobencinar s 184 ali 202 kilovatoma (250 ali 275 KM), elektronsko prilagodljivo podvozje, sistem rev matching za izenačevanje vrtljajev pri pretikanju v nižjo prestavo in paket performance z elektronsko zaporo diferenciala. Moč se v obeh primerih na cesto prenaša prek šeststopenjskega ročnega menjalnika, med dodatki sta še launch control in funkcija predpriprave zavor s stalnim majhnim pritiskom.
Od kombilimuzine je sicer fastback za 12 centimetrov daljši in 12 kilogramov težji, zato so inženirji morali narediti nekaj prilagoditev na podvozju, ki je nastavljeno za malenkost mehkejše. Zanimivo je, da ima celo ugodnejši količnik zračnega upora, kar verjetno botruje temu, da se podatki o pospeških, največji hitrosti in porabi goriva od petvratne izvedbe ne razlikujejo.
Po vseh pravilih to ni klasična limuzina, temveč malce drugačna kombilimuzina s petimi vrati, le da ima za 55 litrov večji prtljažnik, ki je obenem zaradi velikih vrat zelo lahko dostopen.
Osnovni i30 N fastback pri nas stane 29.190 evrov, zmogljivejši i30 N performance z bogatejšo opremo pa natanko pet tisočakov več. Od petvratne različice je dražji za 700 evrov.
Oznake:
- fastback N
- Hyundai
- i30
- slovenska predstavitev