Hyundai ioniq 5
Hyundai, ki spreminja pravila igre
Hyundai je razkril prvega od enajstih načrtovanih modelov iz linije ioniq. Električno kombilimuzino odlikujejo retro oblika, tehnološka dovršenost in prilagodljivost.
Torek, 23. februar 2021
Pod karoserijo s klasičnimi, oglatimi potezami, ki prikličejo v spomin model pony iz 70. let, se skriva prilagodljiva platforma E-GMP, ki omogoča veliko medosno razdaljo per posledično prostorno in prilagodljivo notranjost. V dolžino meri 4,65 metra, ob tem medosna razdalja znaša okrogle tri metre, kar je več kot pri porsche taycanu in tesli modela S.
Kabina je zasnovana minimalistično z mislijo na optimalen izkoristek prostora. Na armaturni plošči imata glavno vlogo dva 30,5-centimetrska (12-palčna) zaslona, nekaj klasičnih gumbov najdemo le na sredinski konzoli pod prezračevalnimi režami. Prestavna ročica je nameščena na volanskem drogu, zato ni klasičnega sredinskega grebena. Namesto tega je tu pomična sredinska konzola, ki je tako lahko namenjena tudi zadnjim potnikom. Poleg tega je mogoče naprej pomakniti zadnje sedeža in tako povečati prtljažnik, ki že v osnovni postavitvi ponuja pohvalnih 530 litrov prostornine. Materiali, v katere je odeta notranjost, so proizvedeni iz trajnostno pridobljenih ali recikliranih snovi, kot so plastika PET in naravna vlakna.
Na izbiro bosta dve bateriji, in sicer s kapaciteto 58 ali 72,6 kilovatne ure, ki bosta omogočali polnjenje s 400 ali celo 800 volti, kar smo do zdaj videli le pri porsche taycanu in audiju e-tron GT. Na polnilnici z zmogljivostjo 350 kilovatov bo tako mogoče napolniti baterijo od 10 do 80 odstotkov v 18 minutah, za 100 kilometrov vožnje pa bo zadostovalo pet minut polnjenja. Polna baterija bo zagotavljala med 470 in 480 kilometri dosega po meritvenem ciklu WLTP.
Na voljo bodo izvedbe z enim elektromotorjem na zadnji osi in posledično s pogonom na zadnji kolesi ter izvedbe z dvema elektromotorjema, ki med drugim prinašajo štirikolesni pogon. Na voljo bodo štiri stopnje moči v razponu od 125 do 225 kilovatov (od 170 do 306 KM). Najšibkejša bo omogočala pospešek do stotice v 8,5 sekunde, najmočnejša pa v 5,2 sekunde.
Inoq 5 pa ne bo energije ne le sprejemal, temveč jo bo prek sistema vehicle 2 load (V2L) lahko tudi posredoval drugim avtomobilom in napravam, in sicer z močjo do 3,6 kilovata.
Celiovit nabor varnostnih in asistenčnih sistemov bo med drugim vključeval asistenco za vožnjo na avtocesti.
Prvi električni hyundai nove dobe bo v Evropi na voljo od sredine letošnjega leta.