Hyundai ioniq electric
Električna evolucija
Vozili smo estetsko osvežen in tehnično posodobljen električni ioniq. Z novim elektromotorjem zmore 100 kilovatov (136 KM), večja baterija pa mu zagotavlja do 311 kilometrov dosega.
Ponedeljek, 9. september 2019
Na prvi pogled najbolj izstopa nova maska s tridimenzionalnim vzorcem ter aktivnima loputama, ki skrbita za hlajenje visokonapetostnih elementov. Nova sta tudi sprednji odbijač ter sprednje luči z možnostjo celostne osvetlitve v led tehniki ter grafika zadnjih luči, ki serijski svetijo v led tehniki. Prenovo zaokrožajo nova 16-palčna platišča iz lahke litine ter štiri nove karoserijske barve, s katerimi električni ioniq deluje bolj elegantno.
Novosti se nadaljujejo tudi v notranjosti, začenši s preoblikovano armaturno ploščo, ki jo po novem odlikujejo nekoliko bolj ostre linije. Največjo spremembo prestavlja prostostoječi zaslon na dotik, ki ob izbiri multimedijske naprave z navigacijo AVM pod diagonali meri 26 centimetrov (10,25 palca), nova pa je tudi upravljalna enota klimatske naprave. Na instrumentni plošči najdemo nov 17,8-centimetrski (7-palčni) visokoresolucijski barvni zaslon z različnimi barvnimi temami za različne vozne načine, za bolj elegantno vzdušje pa poskrbi še modra ambientalna osvetlitev.
Še pomembnejše novosti se skrivajo pod pločevino, kamor so Korejci namestili nov, močnejši elektromotor, ki namesto 88 kilovatov (120 KM) razvije okroglih 100 (136 KM) ter 295 Nm navora (enako kot prej). Priskrbeli so mu tudi baterijo s 36 odstotkov večjo kapaciteto, ki namesto 28 ponuja 38,3 kilovatne ure energije in prinaša za 30 odstotkov večji doseg. To pomeni, da lahko električni ioniq po novem meritvenem ciklu WLTP prevozi največ 311 kilometrov, kar je sprejemljiv rezultat. Vgrajen polnilni sistem omogoča polnjenje z močjo do 7,2 kilovata, pri čemer polnjenje od 0 do 80 odstotkov traja okoli kot šest ur, na hitri polnilnici (50 kW) pa malce manj kot eno uro.
Pri tehnoloških sladkorčkih ne moremo mimo sistema za povezljivost bluelink, ki prek pametnega telefona med drugim omogoča zaklepanje in odklepanje vozila, upravljanje polnjenja ter preverjanje stanja baterije in upravljanje klimatske naprave. Ob izbiri sistema audio visual navigation s 26-centimetrskim zaslonom pa bodo kupci dobili tudi petletno naročnino na storitve hyundai live, ki med drugim vključujejo podatke o vremenu, o razmerah v prometu, o radarjih in podobno.
Prenovljeni električni ioniq bo na slovenske ceste zapeljal že na začetku oktobra, podrobneje o njem z vtisi s prve vožnje pa v prihodnji številki naše tiskane izdaje (AF242).