Intervju
Dino Beganović: Švedski Bosanec v Ferrarijevem objemu
Formula 1 je bila za dirkače s področja nekdanje države vedno nedosegljiva, morda uspe izseljencu Dinu. Družina Beganović se je iz Bosne preselila na Švedsko, kjer je začel s kartingom in prišel do F4.
Nedelja, 28. februar 2021
V časih Jugoslavije nismo imeli dirkača, ki bi se uspel povzpeti v višje razrede avto športa, tudi po razpadu bivše države se je le nekaj redkim posameznikom uspelo izkazati v mednarodni konkurenci na hitrostnih avtomobilskih dirkah (Kodrič iz Hrvaške, Pavlovič iz Srbije). Po treh desetletjih bo zdaj morda uspelo drugi generaciji izseljencev, Dinu Beganoviću, Švedu bosanskega rodu, ki se je po zmagah v kartingu povzpel do F4, kjer je v sezoni 2020 nastopal za italijansko ekipo Prema Powerteam pod pokroviteljstvom Ferrarijeve akademije. V prvem letu v F4 je osvojil tretje mesto v skupni razvrstitvi, drugo mesto med novinci in dosegel prvi »pole position« ter zmago na dirki v Imoli. Nastopa z dirkalnikom tatuus F4, ki ga poganja motor abarth 414 s prostornino 1,4 litra in turbino s 118kW (160 KM), s sedemstopenjskim menjalnikom in skupno težo (z dirkačem) 565 kilogramov.
Kdo je Dino Beganović, ki (tako kot številni hitri mladeniči) sanja o vzponu v F1 in ekipi Ferrari? Najbrž še nihče po rodu iz stare države ni bil bližje.
Kako bi se predstavili našim bralcem?
Ime mi je Dino Beganović, star sem 16 let in se vam zahvaljujem za povabilo na pogovor o mojem navdušenju nad dirkami.
Nam lahko poveš kaj več o svojih začetkih?
V svet dirk sem vstopil ob očetovi pomoči. Je avtomehanik in je bil vedno velik navdušenec nad dirkami F1 in Ferrarijem. Ko sem bil star osem let, mi je predlagal, naj se preizkusim v kartingu. Na začetku sem nastopal le na Švedskem, nato še v Italiji, Španiji, Franciji in drugih evropskih dirkah. Lani sem vozil na različnih dirkah in v svojem razredu zmagal na italijanskem prvenstvu ter na svetovni seriji. To mi je odprlo vrata v F4.
Kako je v F4?
V primerjavi z go-kartom je razlika velika. Vse je večje, tako pritisk k tlom kot oprijem vozila, avto je veliko hitrejši, a mi v ekipi Prema in ob pomoči Ferrarijeve akademije ne more biti bolje.
Kakšni so bili tvoji prvi uspehi, prve zmage, veselje?
Bil sem še zelo mlad, ko sem na Švedskem vozil v mini razredu in zmagal v pokalu princa Phillipa. Kasneje sem nastopal v Italiji v močnejši konkurenci.
Kako si prestopil v F4?
Najbrž je bilo odločilno to, da sem bil konstanten v kartingu. Bil sem hiter, pogosto sem zmagoval s precejšnjo prednostjo in na lanskem EP v Belgiji sem bil tretji. Bil sem res hiter in verjetno mi je to odprlo vrata.
Je sprememba iz kartinga v F4 velika?
Da, sprememba je res zelo velika: sila, hitrost, steze F1. Zelo »fino« mi je.
Kaj imaš najraje?
Najraje imam hitre ovinke. Mugello ima posebne ovinke, ti so mi najljubši. Steza je zelo hitra in zanjo moraš biti zelo dobro fizično pripravljen, zato dobro skrbim za svojo kondicijo. Dodatno je treba razvijati svoje miselne sposobnosti, ob tem pa treniram še v Ferrariju, v Maranellu.
Kje zdaj živiš?
Od maja 2020 živim v Italiji. Stanujem blizu ekipe Prema, a obiskujem tudi Maranello. Prej sem na vsako dirko potoval iz Švedske.
Kaj pa šola?
S šolanjem sem zdaj prenehal, saj F4 zahteva preveč časa. Zdaj sem osredotočen le na dirke.
Od kod takšna navezanost na Ferrari?
Oče je bil velik občudovalec in navijač Ferrarija, še posebej v Schumacherjevem obdobju. Zdaj to navdušenje delim z njim.
Kdo je tvoj največji navijač?
Moja družina! Mlajši brat na Švedskem igra nogomet, mama je pred računalnikom in tam skrbi za stike ter navija, enako počne tudi oče.
Starši živijo na Švedskem ali ste se preselili v Italijo?
Občasno prideta na dirke z avtom ali letalom, jaz pa na dirke potujem z ekipo.
Kakšne odnose imate z ostalimi člani ekipe?
Konkurenca je močna, vsi smo novinci, a se poznamo iz go-karta. Seveda vsak želi biti pred drugim, in ko na čeladi spustiš vizir, ni več prijateljev.
Kako se počutiš na zmagovalnem odru?
To je vedno poseben občutek. Za seboj imam zastavo, predstavljam svojo domovino Švedsko, v srcu pa tudi Bosno. To mi je vedno ljubo!
Nekateri dirkači s sabo na oder za zmagovalce prinesejo zastavo.
Tudi jaz jo bom ob priložnosti, morda bom takrat vzel celo obe, švedsko in bosansko.
Ferrari je sen številnih. Si v isti ekipi z Arthurjem Leclercom, njegov brat že vozi za Ferrari.
Dobro se poznava, sva prijatelja, veliko sva skupaj, stanujemo v skupnem stanovanju, ki ga imamo tu v Camisanu. Ko smo v Ferrariju, imamo v Maranellu za bivanje na voljo hišo.
Kateri trenutki so zate najtežji?
Najtežje je, ko sediš v avtu in čakaš na dirko. Včasih je vroče, še posebej na dirkah v Italiji. Včasih je težko zdržati, zato se na to pripravljam telesno, vadim, vozim kolo, tečem, delam vaje za roke, ramena in sploh vse vaje za telesno pripravljenost in kondicijo.
Na kaj misliš v hitrih trenutkih, na zaviranju, pred ovinkom?
Ni prav veliko časa za razmišljanje, prav tako ni prostora za dvom. Na treningih si zapomnim ključne točke, da sem potem na dirki lahko hiter in natančen.
Kako se pogovarjaš s svojim mehanikom?
Malo v angleščini, malo v italijanščini. Z inženirjem angleško, z mehanikom italijansko.
Kako pa govorite doma na Švedskem? Švedsko?
Eh, kje pa! Doma govorimo v bosanščini.
Kakšen je tvoj cilj?
Moj cilj je priti v Ferrari in tam postati prvak.
Še nekaj besed o Dinu Beganoviću
Rodil se je 19. januarja 2004 v Linkoepingu na Švedskem očetu Fikretu in mami Mirnesi, ima tudi brata Emirja. Na Švedskem je končal prvo in drugo stopnjo šolanja, nato pa se je posvetil dirkam. Od leta 2011 do 2018 je nastopal na raznovrstnih dirkah švedskega, italijanskega in evropskega prvenstva. Ob različnih predhodnih dosežkih je lani zablestel z zmago na švedskem in italijanskem prvenstvu, na prvenstvu FIA EU je zasedel šesto, na seriji Super Master četrto, na seriji Euro v razredu OK drugo mesto, v Sarnu na seriji Euro pa je postal prvak. Po prestopu v ekipo Prema, za katero so vozili dirkači Mick Schumacher, Charles Leclerc in Lance Stroll, je letos nastopal na italijanskem prvenstvu ACI in nemškem ADAC F4.
Oznake:
- Avto fokus
- Beganović
- dino
- formula
- intervju