Jeep compass
Vsak četrti je priključni hibrid!
Na slovenskih cestah boste lahko začeli srečevati temeljito prenovljene primerke jeepa compassa, prodajno najpomembnejši model znamke v EU.
Četrtek, 22. julij 2021
Skupaj z bližnjim sorodnikom renegadom je compass daleč najpomembnejši izdelek v ponudbi znamke Jeep. Zato je temeljita prenova compassa jasno velikanska reč. Navzven ga boste prepoznali po novem sprednjem delu s poudarjenimi vodoravnimi linijami, novi so tudi žarometi LED in grafika zadnjih luči. Precej bolj posodobljena notranjost ima prijetnejše in kakovostnejše materiale, ki ustvarjajo tridimenzionalen učinek, sredinska konzola med sprednjima sedežema je višja, odlagalnih mest za drobnarije je za nekaj litrov več, velik poudarek je bil narejen tudi na digitalizaciji. Na sredinski konzoli kraljuje 21,3- ali 25,8-centimetrski na dotik občutljiv zaslon, ki je podprt s petkrat bolj odzivnim in hitrim multimedijskim vmesnikom uconnect 5. Ta omogoča upravljanje na dotik ali s potegom (swipe) ter glasovno upravljanje s »Hey, Jeep«. Tudi merilniki so digitalni, s premerom 26 centimetrov, poudarek pa je na brezžičnosti tako glede povezovanja s pametnim telefonom kot njegovim polnjenjem.
Med asistenčnimi sistemi velja omeniti tako imenovani highway assist, ki združuje aktivni tempomat in funkcijo vožnje po svojem pasu, s čimer omogoča samodejno vožnjo druge stopnje. Sicer je oprema pri vseh opremskih različicah, vključno z varnostnimi asistenčnimi sistemi, zelo bogata.
Čeprav se compass v mnogih pogledih zdi pravi terenec, je v osnovi na voljo le s pogonom na sprednji kolesi. Zgodba se začne pri prisilno polnjenem 1,3-litrski bencinskem stroju s 96 ali 110 kW (131 ali 150 KM) v kombinaciji z ročnim menjalnikom. Dizelske barve brani nekoliko posodobljen 1,6-litrski stroj s 96 kW (131 KM) moči, kar je 10 »konjev« več kot prej, obenem pa pri Jeepu obljubljajo za desetino manjšo porabo goriva. Štirikolesni pogon (z dodatnim elektromotorjem na zadnji osi) premore le priključnohibridna različica 4xe, katere pogonski sklop razvije sistemskih 140 oziroma 176 kW (190 oziroma 239 KM). Pogonska alternativa, ki jo izbere že vsak četrti kupec v Sloveniji, omogoča do 52 kilometrov električne vožnje in po standardu WLTP obljublja povprečno porabo med 1,9 in 2,1 litra na sto kilometrov. Šibkejša sklop je namenjen začetnim trem stopnjam opreme: longitude, limited in posebna serija 80th aniversary. Najzmogljivejši pogon pa pripada oprema S in trailhawk, pri čemer je slednja poudarjeno terenska.
Slovenskim kupcem pripada osem odstotkov rednega popusta, ob izbiri financiranja pa še tisočak več. To pomeni, da je treba za najcenejšega compassa odšteti natanko 21.490 evrov.