Jeep renegade, cherokee in wrangler
Terenski trojec za spopad s slovensko divjino
Jeep je na slovenskemu trgu predstavil kar tri prenovljene modele, ki ponujajo vse od mestnega poziranja do ekstremnega hribolazenja.
Petek, 11. januar 2019
Najmanjši član družine je renegade, ki je bil prvič predstavljen leta 2014, zato je bil že goden za prenovo. Oblika, ki se močno naslanja na legendarne prednike je bila nekoliko osvežene. Novi so led luči, odbijači in 19-palčna platišča, ki so na voljo prvič. V kabini so prav tako precej spremenili, od detajlov kot je več odlagalnih mest, tanjša A stebrička za boljšo preglednost in novo oblazinjenje sedežev, do posodobljenega multimedijskega sistema uconnect z možnostjo zrcaljenja pametnega telefona (Apple Car Play in Android Auto)
Ključna novost prenovljenega renegada so motorji, predvsem dva popolnoma nova bencinska stroja. Osnova je litrski trivaljnik, ki zmore 88 kW (120 KM), večji, 1,3-litrski štirivaljnik pa je na voljo v dveh izvedbah, s 110 in 132 kW (150 in 180 KM). Posodobljeni turbodizli imajo prostornino 1,6 in 2,0 litra ponujajo pa moči med 88 in 125 kW (120 in 170 KM). Akcijska cena za osnovni model znaša 17.990 evrov.
Oblikovno sicer zelo podoben, funkcionalno pa pravo nasprotje je nova generacija wanglerja, katerega prvinske zmogljivosti so ostale njegovo trdno jedro, so pa Američani uspeli zagotoviti nekoliko več udobja in varnosti. Na voljo je v dveh karoserijskih različicah, z dvema ali s štirimi vrati (slednja je za 55 centimetrov daljša), prav tako pa sta v ponudbi na izbiro dva motorja. Bencinski V6 je stvar preteklosti, nadomestil ga je dvolitrski turbo štirivaljnik z 200 kW (272 KM), medtem ko dizelske barve brani prav tako nov 2,2-litrski stroj s 147 kW (200 KM). Oba sta serijsko opremljena z 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom in seveda neizprosno učinkovitim štirikolesnim pogonom z zaporami diferencialov in reduktorjem. Poleg zmogljivih in učinkovitih motorjev je bil velik napredek dosežen pri varnosti, saj, kljub prvinski zasnovi z lestvasto šasijo, wrangler ponuja veliko najsodobnejših pripomočkov. Tako sta v ponudbi sistem za zaznavanje vozil v mrtvem kotu in kamera za vzvratno vožnjo. Pri nas bo za novega wranglerja treba odšteti vsaj 54.730 evrov.
Najmehkejši od novincev, a še vedno terensko zmogljiv je cherokee, ki ga ne bomo več klicali grdi raček. Če ste med tistimi, ki jih je nenavadna oblika aktualne generacije odbijala, si boste sedaj najverjetneje premislili. Linije so bolj v skladu z obliko večjega grand cherokeeja, vključno z obveznimi led svetili. Osvežili pa so tudi notranjost, kjer je odslej na voljo najnovejša generacija sistema uconnect (združljiv s sistemi Apple Car Play in Android Auto), pa ogrevanje sprednjih in zadnjih sedežev in celo volana, pika na i pri opremi pa je tudi sistem za samodejno odpiranje prtljažnih vrat.
Motorna paleta vsebuje dva turbodizla s prostornino 2,2 litra in močmi 110 in 143 kW (150 in 195 KM), bencinski pa ima prostornino dveh litrov in moč 199 kW (270 KM). Kupci lahko izbirajo med šeststopenjskim ročnim ali 9-stopenjskim samodejnim menjalnikom. Več opcij je na voljo tudi pri štirikolesnem pogonu (ta je sicer vedno serijski), od najmanj zmogljivega in zato najbolj varčnega, do t.i. active drive lock, ki je na voljo le pri izvedbi trailhawk in med drugim ponuja tudi zaporo zadnjega diferenciala. Za temeljito prenovljenega cherokeeja bo pri nas treba odšteti vsaj 35.990 evrov.
Več o Jeepovi trojici si boste lahko prebrali v novi številki revije Avto fokus (AF235).