Slovenski vozni park
Kaj vozimo Slovenci: najbolj priljubljene znamke, modeli in povprečna starost vozil
Ob koncu lanskega leta je bilo v Sloveniji registriranih skoraj 1,3 milijona osebnih vozil. Največ avtomobilov je znamke Volkswagen, najpogostejši model je renault clio.
Nedelja, 25. april 2021
Po uradni statistiki je bilo na zadnji dan lanskega leta v Sloveniji registriranih 1.258.063 osebnih avtomobilov (v EU jih je bilo 242,7 milijona, podatek za 2019), kar pomeni 596 (v Evropi 569) vozil na tisoč prebivalcev. Za primerjavo, na Hrvaškem je registriranih 1,7 milijona avtomobilov oziroma 424 na tisoč prebivalcev, v Avstriji pa pet milijonov avtomobilov oziroma 569 na tisoč prebivalcev. Od teh 596 avtomobilov jih je skoraj sto znamke Volkswagen, nekaj manj kot 90 je renaultov, dobrih 40 oplov. Kot zanimivost lahko navedemo, da se po naših cestah uradno vozi še 1.660 zastav. Med športnimi, pa tudi prestižnimi avtomobili je pri nas registriranih (pod tujimi registrskimi tablicami jih je sicer več) 1.310 porschejev, 87 maseratijev, 33 ferrarijev, 13 rolls-roycev, 12 aston martinov, 11 bentleyjev in štirje lamborghiniji. Statistika registracij vključuje tudi dva deloreana (Marty, Doc, sta to vidva?) in dve AC cobri. Kaj pa Tesla? Po uradni statistiki jih je pri nas 239.
Najpogostejši je renault clio
Vsak deseti avtomobil, ki se vozi po naših cestah, je bodisi renault clio bodisi volkswagen golf – torej avtomobil segmenta B ali C. Ti so bili večinoma kupljeni v Sloveniji, po drugi strani je bil večji del nekaterih avtomobilov, kot so volkswagen passat ter Audijeva modela A4 in A6, v Slovenijo uvožen kot rabljena vozila.
Največ kompaktnih avtomobilov
Četrtina avtomobilov se uvršča v kompaktni razred oziroma segment C, takoj za njim so majhni avtomobili B-segmenta, danes izjemno priljubljeni športni terenci pa le malenkost prekašajo izumirajočo vrsto enoprostorcev (vseh velikosti). Dobra desetina avtomobilov je srednjega razreda, vsak petnajsti je potniški dostavnik, preostalih avtomobilov je še za slabih deset odstotkov.
Električnih le za vzorec
Verjetno ni treba posebej poudarjati, da so klasično gnani avtomobili z bencinskimi in dizelskimi motorji v veliki večini – malenkost prevladujejo zadnji. Dobrih 10.000 vozil (0,8 odstotka) je opremljenih s sistemom za pogon na plin, hibridov je registriranih nekaj več kot 6.000 (0,5 odstotka), čistih električnih je dobrih 4.000 (0,3 odstotka). Kot zanimivost – 61 vozil za pogon uporablja mešanico. Na ravni EU je več bencinsko gnanih vozil – teh je 52,9 odstotka, dizelskih je 42,3 odstotka, s pogonom na plin (LPG ali CNG) 3,2 odstotka, delež hibridov in električnih vozil pa je malce večji kot pri nas. Največji delež dizelsko gnanih vozil je v Litvi (69,2 odstotka), bencinskih pa v Grčiji (91,1 odstotka). Največ električnih vozil je na Norveškem (ki sicer ni članica EU) – 9,4 odstotka popolnoma električnih in 4,1 odstotka priključnih hibridov.
Koliko stare avtomobile vozimo?
Statistika kaže, da se po naših cestah vozi največ avtomobilov letnika 2008, torej avtomobilov iz prodajno najuspešnejšega leta tik pred gospodarsko krizo, nato sledita leti 2015 in 2016, ko sta gospodarstvo in s tem povezana prodaja avtomobilov spet okrevala. In koliko je v povprečju star slovenski vozni park? Če izvzamemo starodobnike (oldtimerje) oziroma več kot 30 let stara vozila, je povprečna starost avtomobilov na naših cestah deset let in 276 dni, če izvzamemo še 20 do 30 let stara vozila (ki pod določenimi pogoji lahko pridobijo status mladodobnika oziroma youngtimerja), pa je slovenski vozni park v povprečju natančno (do dneva!) eno leto mlajši. Evropsko povprečje je 11 let in pol; najmlajše avtomobile vozijo v Luksemburgu in v Avstriji (6,5 oziroma 8,3 leta), najstarejše pa v Romuniji (16,5 leta). Še beseda o več kot 30 let starih vozilih (pri katerih ni nujno, da so vsi obravnavani kot starodobniki) – teh je po statističnih podatkih pri nas registriranih 12.950. Najstarejše registrirano vozilo je letnik 1913, iz predvojnega obdobja pa jih je skupaj 66.
In še nekaj zanimivosti:
- povprečna starost lastnika osebnega vozila je 38 let,
- povprečna moč v Sloveniji registriranega avtomobila je 83,6 kW (113,7 KM).
Torej – povprečen slovenski voznik je star 38 let in je voznik skoraj enajst let starega renaulta clia (ali kompaktnega volkswagna oziroma golfa) s 114 »konji«.
Članek je bil objavljen v tiskani izdaji Avto fokusa št. 260.
Oznake:
- Avto fokus
- park
- slovenski
- starost
- statistika
- vozil
- vozni
Download
- Vozni park po modelih [131 kB]