ADAC-ova statistika
Kateri (rabljeni) avtomobili se po podatkih društva ADAC najbolj in najmanj kvarijo?
Vsak avtomobilski klub ima svojo statistiko, a zaradi ogromnega števila vozil in obsega prometa statistika nemškega avtokluba (ADAC) temelji na enem izmed največjih vzorcev.
Nedelja, 2. maj 2021
ADAC navaja, da je njihovo društvo leta 2020 v Nemčiji zabeležilo 3,386 milijona okvar, kar je deset odstotkov manj kot leto poprej, predvsem zaradi pandemije. Največ intervencij so povzročile okvare za akumulatorjih, ki so predstavljale 46,3 odstotka vseh okvar, tem sledijo napake na motorjih (15,9 %) in druge napake, kot so okvara krmilnega sistema in zavor (14,2 %). Najmanjši odstotek okvar v preteklem letu predstavljajo napake na izpušnem sistemu, filtru trdih delcev in katalizatorjih (1,2 %). ADAC ugotavlja še, da je imela pandemija velik vpliv na okvare akumulatorjev, saj so največ intervencij izvedli v prvih tednih po ustavitvi javnega življenja, saj mnogi lastniki niso uporabljali svojih vozil.
Statistični podatki za kar 109 modelov, starih od 3 do 10 let, na neslavno prvo mesto po nezanesljivosti postavljajo 10 let staro kio ceed (stopnja okvare je 52,7 %). Pri tem je treba nujno poudariti, da so novejši Kiini modeli veliko bolj zanesljivi in skoraj brez zabeleženih napak. Zlasti pri starejših modelih se najpogosteje pojavljajo napake na alternatorjih, črpalkah za gorivo, pogonskih verigah in svečkah.
Med mestnimi malčki prevladuje Toyota
ADAC je v razredu mestnih avtomobilov najmanj okvar zabeležil pri toyoti aygo; zelena je praktično v vseh letih izdelave. Najmanj zanesljiva naj bi bila smart fortwo in forfour, kar še posebej velja za novejše modele, izdelane med leti 2015 in 2018.
Fiat punto še vedno zelo zanesljiv v B segmentu
Čeprav fiata punta ne proizvajajo več, je še vedno vključen v statistiko in je z osmimi ali devetimi okvarami na 1.000 avtomobilov celo boljši kot, denimo, audi A1 ali mini, ki sta ravno tako uvrščena med najboljše. Tudi dacia sandero dokazuje, da nizka cena ne pomeni večjega števila okvar. Najslabše se je odrezala starejša izvedba hyundaia i20 (letniki od 2011 do 2015) ter novejši opel meriva (letnik 2016, 2017).
V nižjem srednjem razredu veliko zanesljivih
Med najbolj zanesljive izbire v nižjem srednjem razredu sodijo audi A3 in Q3, BMW serije 1 in serije 2, mazda CX-5 in hyundai tucson. Veliko okvar pa so v Nemčiji zabeležili pri starejših letnikih kie ceed (novejši od 2017 naprej so ocenjeni odlično) ter pri novejšem nissanu qashqaiju, opel astri in renault kangooju.
Srednji razred: pazljivo pri sharanu in alhambri
Sorodnika volkswagen sharan in seat alhambra imata skupno tudi večje število okvar, saj nobeno modelno leto ni obarvano zeleno. Po statističnih podatkih v tem razredu prednjačijo audi A4, A5 in Q5 ter BMW serije 3, 4 in X3. Med "nenemškimi" modeli je pohvaljen tudi volvo V60.
V višjem srednjem razredu zmagovalci Nemci
Medtem ko audi A6 in BMW serije 5 v pozitivnem smislu prevladujeta v statistiki okvar višjega srednjega razreda, je pri mercedesu razreda E rezultat zanimivejši. ADAC ga zaradi napak modelnih let 2011 in 2012 uvršča med najslabše, a so novejši modeli popolnoma druga zgodba in na ravni bavarske konkurence.
Celoten seznam je na voljo na spletni strani ADAC (klik).
Oznake:
- ADAC
- Avto fokus
- avtomobili
- Novice
- okvare
- rabljeni
- statistika