Tehnika
Koenigseggov nov pogonski sklop terrier: inovativen, kompakten in izjemno zmogljiv
Koenigsegg je v zase značilnem inovativnem slogu vstopil tudi v svet elektromobilnosti - pogonski sklop terrier je kompakten, a izjemno zmogljiv. Paket dveh elektromotorjev tehta 88 kilogramov in ponuja kar 500 kW (680 KM) moči in 1.100 Nm navora.
Torek, 24. maj 2022
Če smo se pri švedski znamki prestižnih superšportnih avtomobilov česa naučili, je to, da se ničesar ne lotijo na preprost način. Njihov portfelj tehničnih inovacij vsebuje že bencinski motor brez odmične gredi za ventile in enostopenjski menjalnik, zdaj so se osredotočili še na električni pogon. Njihov kompaktni pogonski modul iz dveh elektromotorjev in inverterja se imenuje terrier.
Izbira imena je precej logična, če pomislimo, da paket, ki tehta le 88 kilogramov, ponudi kar 500 kW (680 KM) moči in 1.100 Nm navora. Njegova trifazna elektromotorja z imenom quark sta izjemno kompaktna, v debelino merita le 11 centimetrov, v dolžino in višino pa približno 30. Zasnova je brezkrtačna, razvijalci pa so na inovativen način združili tako aksialni kot radialni princip za najboljše razmerje med močjo in navorom. Največjo moč 250 kW posamezni motor doseže pri 4.000 vrtljajih in jo lahko vzdržuje vse do 9.000 vrtljajev (do 20 sekund). Nominalna moč na daljši čas delovanja je 100 kW in 250 Nm navora.
Inverter med obema motorjema v sklopu terrier je prav tako odličen tehnološki dosežek. Poimenovali so ga David in ima prostornino 10 litrov ter tehta 15 kilogramov. Šestfazna zasnova pomeni, da ima vsak od motorjev po tri. Zaradi tega ni potrebe po drugem inverterju, kar prihrani pri masi in prostoru.
Terrier poleg dveh motorjev in inverterja vsebuje le še dva planetna prenosa, kar skupno maso zaokroži na omenjenih 88 kilogramov. Prednost v primerjavi z velikim motorjem V8, ki bi ga potrebovali za enako moč, je več kot očitna. Ustanovitelj podjetja Christian von Koenigsegg poudarja, da je zaradi izjemnih karakteristik preprosta tudi uporaba v navtični in letalski industriji. Tudi tam namreč ni potrebe po prilagoditvi prenosa z menjalnikom, ampak je ustrezen že neposredni prenos.
Prvič bo ta električni pogonski koncept uporabljen v koenigseggu gemera, priključnem hibridu s tremi elektromotorji in revolucionarnim bencinskim trivaljnikom s prostornino dveh litrov in močjo 440 kW (590 KM). Zmogljivosti štirisedežnega čuda so naravnost neverjetne, saj naj bi do stotice pospešil v 1,9 sekunde.
Prilagojen za 850-V arhitekturo je elektromotor izdelan iz razmeroma eksotičnih materialov. Gred je izdelana iz visoko trdnega jekla 300M, rotor pa iz ogljikovih vlaken. Postopek izdelave slednjega je patentirana skrivnost. Da bi si lažje predstavljali dimenzije, so poleg sklopa terrier postavili malo pločevinko lastne znamke energijske pijače.