Avto.info

Tehnika

Koenigseggov nov pogonski sklop terrier: inovativen, kompakten in izjemno zmogljiv

Koenigsegg je v zase značilnem inovativnem slogu vstopil tudi v svet elektromobilnosti - pogonski sklop terrier je kompakten, a izjemno zmogljiv. Paket dveh elektromotorjev tehta 88 kilogramov in ponuja kar 500 kW (680 KM) moči in 1.100 Nm navora.

Avtor: Gašper Stamač / Foto: arhiv AF
Torek, 24. maj 2022

Če smo se pri švedski znamki prestižnih superšportnih avtomobilov česa naučili, je to, da se ničesar ne lotijo na preprost način. Njihov portfelj tehničnih inovacij vsebuje že bencinski motor brez odmične gredi za ventile in enostopenjski menjalnik, zdaj so se osredotočili še na električni pogon. Njihov kompaktni pogonski modul iz dveh elektromotorjev in inverterja se imenuje terrier.

Izbira imena je precej logična, če pomislimo, da paket, ki tehta le 88 kilogramov, ponudi kar 500 kW (680 KM) moči in 1.100 Nm navora. Njegova trifazna elektromotorja z imenom quark sta izjemno kompaktna, v debelino merita le 11 centimetrov, v dolžino in višino pa približno 30. Zasnova je brezkrtačna, razvijalci pa so na inovativen način združili tako aksialni kot radialni princip za najboljše razmerje med močjo in navorom. Največjo moč 250 kW posamezni motor doseže pri 4.000 vrtljajih in jo lahko vzdržuje vse do 9.000 vrtljajev (do 20 sekund). Nominalna moč na daljši čas delovanja je 100 kW in 250 Nm navora.

Inverter med obema motorjema v sklopu terrier je prav tako odličen tehnološki dosežek. Poimenovali so ga David in ima prostornino 10 litrov ter tehta 15 kilogramov. Šestfazna zasnova pomeni, da ima vsak od motorjev po tri. Zaradi tega ni potrebe po drugem inverterju, kar prihrani pri masi in prostoru.

Terrier poleg dveh motorjev in inverterja vsebuje le še dva planetna prenosa, kar skupno maso zaokroži na omenjenih 88 kilogramov. Prednost v primerjavi z velikim motorjem V8, ki bi ga potrebovali za enako moč, je več kot očitna. Ustanovitelj podjetja Christian von Koenigsegg poudarja, da je zaradi izjemnih karakteristik preprosta tudi uporaba v navtični in letalski industriji. Tudi tam namreč ni potrebe po prilagoditvi prenosa z menjalnikom, ampak je ustrezen že neposredni prenos.

Prvič bo ta električni pogonski koncept uporabljen v koenigseggu gemera, priključnem hibridu s tremi elektromotorji in revolucionarnim bencinskim trivaljnikom s prostornino dveh litrov in močjo 440 kW (590 KM). Zmogljivosti štirisedežnega čuda so naravnost neverjetne, saj naj bi do stotice pospešil v 1,9 sekunde.

Prilagojen za 850-V arhitekturo je elektromotor izdelan iz razmeroma eksotičnih materialov. Gred je izdelana iz visoko trdnega jekla 300M, rotor pa iz ogljikovih vlaken. Postopek izdelave slednjega je patentirana skrivnost. Da bi si lažje predstavljali dimenzije, so poleg sklopa terrier postavili malo pločevinko lastne znamke energijske pijače.

Oddaj komentar

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.