Lamborghini revuelto
Ob elektrošoku je bik še bolj podivjal
Lamborghini je predstavil naslednika aventadorja, ki sliši na ime revuelto in je prvi hibrid te znamke. Sprednji kolesi poganjata dva elektromotorja, tretji pa bencinskemu 12-valjniku pomaga pri pogonu zadnjih koles.
Četrtek, 30. marec 2023
Pri Lamborghiniju skromnosti nikoli nismo bili vajeni, a to, kar so storili z novim modelom revuelto presega vse dosedanje meje. Naslednik izjemnega aventadorja je hiperavtomobil z več kot 1.000 »konji«, ki stotico doseže v vsega 2,5 sekunde.
Temeljita nadgradnja poznanega recepta je prišla v obliki elektrifikacije. Izjemnemu 6,5-litrskemu dvanajstvaljniku, ki je zvesto služil že v aventadorju, so dodali kar tri elektromotorje. Dva na sprednji osi in enega zadaj, vsak z močjo 110 kilovatov (150 KM). Bencinski orjak zmore 607 kW (825 KM) pri kričečih 9.250 vrtljajih in je najzmogljivejši svoje vrste v kateremkoli serijskem lamborghiniju. Skupna priključnohibridna sistemska moč tako znaša največ 746 kilovatov (1.015 KM), pri čemer ima baterija skromno kapaciteto 3,8 kWh. Gre za ukrep varčevanja pri masi in prostoru, saj so morali inženirji že za to nekoliko spremeniti pogonsko zasnovo in 8-stopenjski samodejni menjalnik z dvojno sklopko postaviti prečno pod kotom 90 stopinj.
Polnjenje baterije poteka z največjo močjo 7 kilovatov ali pa s pomočjo bencinskega motorja, ki jo napolni s šestminutnim delovanjem. Popolnoma električna vožnja je mogoča in jo zagotavljata sprednja elektromotorja, traja pa največ deset kilometrov.
Kot je že v navadi, je lamborghini prava paša za oči. Tokrat so še posebej izrazito in učinkovito uporabili simbol črke Y, ki je v zadnjih letih postala neke vrste zaščitni znak te znamke. Jasno, da se vrata odpirajo navzgor. Sicer pa je rekordna tudi uporaba ogljikovih vlaken, saj so iz tega trdnega in lahkega materiala izdelani tako potniška školjka kot deli šasije, pa še marsikateri drug del, tudi v notranjosti. Ta je seveda izjemno športna, prestižna in najbolj digitalizirana doslej. Pred voznikom je velik zaslon s funkcijo instrumentne plošče, osrednji je postavljen pokončno, pa tudi sovoznik ima svojega.