Lancia delta evo-e
Naelektrena reli legenda
Če enega najbolj znanih reli avtomobilov niso od mrtvih zbudili pri Lancii, ga bodo pa specialisti za predelave GCK exclusiv-e. Lancia delta integrale pa tokrat ne bo ropotala, pač pa bo električna.
Sreda, 20. oktober 2021
Načrti obuditve znamke Lancia sicer vključujejo tudi novo generacijo delte, a tako divje kot je bila originalna z oznako integrale, prav gotovo ne bo več. No, pri podjetju GCK exclusiv-e tega ne morejo sprejeti, zato so se odločili narediti lastno predelavo, ki vključuje obnovo originalnega avtomobila in predelavo na električni pogon (restomod).
Najprej torej temeljito obnovijo karoserijo avtomobila, ki se je žrtvoval za predelavo. Zunanjost nekoliko ozaljšajo z dodatki iz ogljikovih vlaken, ki so razpršeni po vsej karoseriji. Širši so koloteki, podvozje trše, zavore pa večje in bolj zmogljive.
Seveda pa je bolj pomembno tisto, kar spremenijo pod pločevino. Namesto dvolitrskega silaka ga namreč poganja elektromotor s 147 kW (200 KM) ter največjim navorom 350 Nm. To v svetu sodobnih električarjev ni veliko, a je ključ do hitrosti v majhnem dodatku mase, ki je posledica razmeroma skromne baterije, ki jo vgradijo vanj. S kapaciteto 29 kWh ne podira rekordov, a zato doda manj kilogramov. Takšna delta je od bencinskega ekvivalenta zato težja le okoli 100 kilogramov. Tudi podatek o pospešku do stotice v le 6,6 sekunde ni ravno od muh.
Zanimivo, da je avtomobil obdržal pestopenjski ročni menjalnik, čeprav gre za električni avtomobil. Ima tudi štirikolesni pogon, katerega delovanje uravnava elektronika, razporeditev pogonske moči pa je popolnoma elektronsko nadzorovana.
Lancia delta integrale je sicer že prava redkost, električne pa bodo še manj pogost prizor na cestah. Izdelati jih nameravajo le 47, medtem ko naj bi dodatnih 11 naredili s pravimi reli ambicijami. Da mislijo resno, dokazuje tudi njihov ambasador, ki ni nihče drug kot nekdanji reli velemojster Didier Auriol.