Land rover range rover
Novi kralj terencev je tu!
Land rover je končno uradno razkril čisto novo generacijo modela range rover. Ta sloni na novi platformi, ki med drugim prinaša priključnohibridni izvedbi ter možnost popolne elektrifikacije.
Sreda, 27. oktober 2021
Čeprav se novi model na prvi pogled zdi precej podoben predhodniku, je njegova karoserija popolnoma spremenjena, saj ga označuje precej bolj prečiščena oblika z zelo gladkimi linijami. To med drugim vključuje potopne kljuke in ozka navpična zadnja žarometa, ki se na vrhu združita v črno vodoravno letvico.
V primerjavi s predhodnikom je tudi malce zrasel v vse smeri. S 5,05 metra (5,25 metra v podaljšani izvedbi) je v dolžino pridobil pet centimetrov, njegovo medosje pa se je potegnilo za 7,5 centrimetra. Večja so tudi platišča, ki lahko merijo največ 23 palcev. Njegov prtljažnik, ki še vedno ponuja dvodelna vrata, meri od 725 do 1.841 litrov.
Zasnovan je na platformi MLA-flex, ki omogoča vgradnjo klasičnega, priključnohibridnega in električnega pogona, pri čemer ob prihodu na trg ne bodo še vsi na voljo.
Oblikovno so prečistili tudi notranjost, kjer imajo glavno vlogo kakovostni materiali, kot so usnje, les in aluminij. Glavne funkcije so združene na dveh zaslonih, pri čemer so za upravljanje, denimo za klimatsko napravo, na voljo tudi klasični gumbi in vrtljiva stikala.
Za povezljivost med drugim skrbita brezžična sistem Android Auto in Apple CarPlav, ne manjkajo pa niti Spotify, Amazon Alexa in dostopna točka za brezžično povezovanje zunanjih naprav s spletom. Potnikom v drugi vrsti sta na voljo zaslona na naslonih sprednjih sedežev, ki jih ju je mogoče upravljati prek tretjega zaslona na sredinskem naslonu za roke. Kabina med drugim premore tehnologijo air purification pro, ki s filtri zmanjšuje prisotnost ogljikovega dioksida in mikrodelcev ter lahko ustavi viruse, vključno s covidom-19.
Nekaj besed si zasluži tudi zvok. Inženirji so stebričke in zunanji ogledali oblikovali tako, da povzročajo čim manj piša vetra, avtomobil pa premore tudi sistem za zmanjševanje hrupa v vzglavnikih. Zvočni sistem Meridian s 35 zvočniki premore tipala in mikrofone, s katerim meri hrup ter ga izničuje z ustvarjanjem nizkofrekvenčnih valov.
Motorna ponudba se prične z bencinskima modeloma z blago hibridno tehnologijo P360 in P400 ter s turbodizelskimi D250, D300 in D350. Gre za trilitrske šestvaljne stroje, pri čemer številka v oznaki razkriva, koliko konjičev premorejo.
Tu sta še priključnohibridni izvedbi P440e P510e s kombinacijo bencinskega šestvaljnika in elektromotorja ter baterije s kapaciteto 38,2 kilovatne ure, ki omogoča do 100 kilometrov vožnje na elektriko.
Edini neelektrificiran stroj je mogočni bencinski V8 biturbo, ki z oznako P530 prinaša 530 “konjev”.
Omeniti velja prilagodljivo vzmetenje, ki uravnava delovanje glede na podlago ter štirikolesno krmiljenje, pri katerem zadnji kolesi obrneta pod kotom do 7,3 stopinje, zaradi česar obračalni krog meri le 11 metrov.
Ob napredni tehnologiji se novi range rover, seveda, ne odpoveduje terenskim zmogljivostim. Opremljen je s pametnim štirikolesnim pogonom iAWD in zaporo diferenciala, 30-centimetrska oddaljenost od tal pa mu omogoča tudi vožnjo po do 90 centimetrov globoki vodi.