X kot pika na i
TEST IN OCENA: Mazda3 X186 GT plus
- Z odlično tehniko in kakovostno notranjostjo se spogleduje s premium razredom
- Najmočnejši bencinar pri priganjanju v višje vrtljaje premore precej športnega duha
Sobota, 18. september 2021
V junijski številki revije Avto fokus (AF262) smo mazdo3 na primerjalnem testu PRIMA postavili neposredno ob bok tekmecem kompaktnega razreda in po končnem seštevku točk se je zavihtela na visoko tretje mesto. Njene glavne prednosti so bogat nabor varnostnih in asistenčnih sistemov, zelo dober motor in podvozje ter pod črto tudi končna cena. Malce manj je prepričljiva pri uporabnosti potniškega dela (predvsem z utesnjenimi zadnjimi sedeži; občutek še dodatno poudarijo zajetna C-stebrička in visoka bočna linija oziroma majhne steklene površine) in prtljažnika. Skratka, v duhu premium avtomobilov, s katerimi se mazda3 zelo odkrito spogleduje. Ne pa tudi s ceno, ki je, glede na dobljeno, zelo zelo konkurenčna.
Na primerjalnem testu smo jo ocenili z vstopnim, tokrat smo jo pod drobnogled vzeli še z najmočnejšim motorjem v ponudbi z oznako skyactiv-X, ki razvije 137 kW (186 KM) moči. In kako se odreže v praksi?
Bencinski skyactiv-X s 137 kW (186 KM) je na voljo le pri najbogatejših opremskih paketih GT in GT plus.
V nižjih vrtljajih, torej ob bolj umirjeni vožnji, ni kakšne bistvene razlike in v primerjavi s prisilno polnjenimi tekmeci je manj odziven na pritisk na stopalko za plin. Občasno je za spoznanje glasnejši in dizelskega zvena (zaradi zasnove dveh režimov delovanja), kar ni moteče. Vožnja je lahko umirjeno tekoča, brez pogostega poseganja po prestavni ročici odličnega šeststopenjskega menjalnika, ki s kratkimi in natančnimi hodi iz ene v drugo prestavo prehaja s prijetnim »klak«. Višje se
motor razživi, s pospeškom do stotice v osmih sekundah, tudi sicer postreže s precej športnega duha, kar je na kožo pisano odlično uravnoteženemu (v primerjavi s tekmeci malce čvrstejšemu) podvozju, natančnemu volanu in nasploh zelo dobri legi na cesti. Je pa res, da na mokri podlagi nos precej hitro začne siliti iz ovinka oziroma na volanu začutite, da sta sprednji kolesi na meji oprijema.
Mazda3 X186 GT plus |
Vozilo in motor: kombilimuzina, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: bencinski, vrstni štirivaljnik, 1.998 ccm, 137 kW (186 KM) pri 6.000/min, 240 Nm pri 4.000/min; Menjalnik: ročni, 6-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4.460 x 1.795 x 1.435 mm; Medos. razdalja: 2.725 mm; Pnevmatike: 215/45 R18; Masa/nosilnost: 1.395/534 kg; Prtljažnik: 358–1.026 l. |
Največja hitrost: 216 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 8,1 s; Poraba goriva (WLTP): 5,3 l/100 km; Povprečje na testu: 6,5 l/100 km; Izpust CO2: 120 g/km. |
Cena: osnovni model (mazda3 G122): 21.690 €, testno vozilo: 26.590 €; Mazda motor Slovenija, d. o. o., Ljubljana. |
motor, vozne lastnosti, bogata oprema | utesnjenost na zadnjih sedežih, prtljažnik | brez napak |
Oznake:
- Avto fokus
- GT plus
- test
- Test Mazda3
- X186