Mazda 6 CD 184 AT takumi plus
Alternativni premium
- Že druga, večinoma tehnična prenova je šestici spet kupila še nekaj zdravih let na trgu
- Končno ponuja digitalne merilnike, osrednji zaslon na dotik je spodobne velikosti
- Turbodizel z vrha ponudbe je pridobil moč, izboljšane so vozne lastnosti
Četrtek, 10. januar 2019
Ne bi rekli, da je aktualna mazda 6 na trgu že pet let, saj se ji na večini področij leta skorajda ali pa nič ne poznajo. Z majhnimi prenovami pa si rok uporabe uspešno še podaljšuje. Tokratna prenova (ta je že druga) je bila bolj temeljita in se je dotaknila predvsem tehnike in varnostne ter zabavne elektronike. Estetika je ostala v drugem planu, čeprav tudi te spremembe niso zanemarljive. Vpadljiv je predvsem nov, agresiven nos avtomobila, ki spominja na kakšen Jaguarjev izdelek.
Kabinskemu udobju ne moremo oporekati, zlasti če gre za izvedbo takumi plus (takumi je izraz za mojstra kakovostne izdelave), ki predstavlja sam vrh ponudbe pri šestici. Izdelava je vrhunska, prav tako materiali, z izjemo kakšnega nostalgično japonskega kosa plastike. V rjavo usnje in alkantaro odeti sedeži so lep, nepričakovan dodatek, ogrevanje in hlajenje sprednjih ter ogrevanje zadnjih pa nekakšen prestižni standard.
Če kje, Mazda težko lovi korak za glavnimi igralci z elektroniko. Merilniki so kombinacija digitalnega in analognega, namesto popolnoma digitalnih, potem je tu še osrednji zaslon na dotik. Ta je res zrasel za en palec in zdaj meri dobrih dvajset centimetrov, kar le zadovoljuje minimum, medtem ko imajo najboljši v razredu za pet ali več centimetrov večje diagonale. Vmesnik sicer deluje zelo dobro, posebej zato, ker so pri Mazdi med njegovim snovanjem pogledali proti Bavarski in mu namenili
vrtljiv gumb. Škoda le, da infotainment še vedno ne razume slovensko, izboljšati bi se dalo še kakšno stvar. Na primer pogled s ptičje perspektive prek 360-stopinjske kamere ne ponuja ravno vrhunske slike, ampak precej nizko resolucijo, tako kot vzvratna kamera. Še dobro, da je prenova prinesla bogatejšo serijsko varnostno opremo, ki med drugim zajema polne žaromete LED, sistem za samodejno zaviranje v sili, aktivni radarski tempomat z dodatno funkcijo stop & go (pri vozilih z avtomatskim
menjalnikom), aktivni pokrov motorja in opozorilnik pred nenamerno menjavo voznega pasu. Hvalimo tudi projekcijo ključnih podatkov na vetrobransko steklo.
Od premium težkokategornikov jo ločujejo malenkosti, ki morda ne upravičijo tako velike razlike v ceni.
Naj se sliši še tako smešno, je prostornost adut limuzinske različice, saj ima kar za osem centimetrov daljšo medosno razdaljo in temu primerno več prostora za kolena potnikov na zadnjih sedežih. Prtljažnik s 480 litri spada v sredino razreda, med aduti sta zagotovo velika odprtina in dober dostop.
Pred dobrimi peti leti popolnoma na novo zasnovana motorna paleta danes spada v skupino najbolj dovršenih, čeprav so se pri Mazdi razvoja lotili čisto sami. Mi smo tokrat preizkusili najzmogljivejši 2,2-litrski turbodizel s povečano močjo na 135 kW (184 KM). Izpopolnjen dvostopenjski turbopolnilnik zagotavlja zvezno pospeševanje v vseh območjih vrtljajev, kar v kombinaciji s 6-stopenjskim samodejnim menjalnikom (tudi lasten razvoj Mazde) zagotavlja zelo udobno vožnjo in malce športnosti. Zmerna vožnja porabo spusti tudi pod šest litrov, z nekaj vozne dinamike, ki je prav tako ena od boljših lastnosti tega avtomobila, pa se je na testu poraba ustalila pri dobrih sedmih litrih.
Prenovljena šestica je s temeljito prenovo odpravila še nekaj malenkosti, ki smo jih doslej lahko izpostavljali. Tako se še manj loči od premijskih velikanov, največji razkorak do njih pa ostaja v ceni. Še dobro, da nekaterim ostaja zveneče ime in (nemški) pedigre, sicer bi bila zgodba lahko precej drugačna …
Mazda 6 CD 184 AT takumi plus |
Vozilo in motor: limuzina, 4 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 2191 ccm, 135 kW (184 KM) pri 4500/min, 445 Nm pri 2000/min; Menjalnik: samodejni, 6-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4870 x 1840 x 1450 mm; Medos. razdalja: 2830 mm; Pnevmatike: 225/45 R19; Masa/nosilnost: 1561/639 kg; Prtljažnik: 480 l. |
Največja hitrost: 220 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 9,0 s; Poraba goriva (EU): 5,9/4,9/5,1 l/100 km; Povprečje na testu: 7,1 l/100 km; Izpust CO2: 133 g/km. |
Cena: osnovni model (G145 challenge): 25.690 €, testno vozilo: 38.600 €; MMS, d. o. o., Ljubljana. |
videz, vozne lastnosti, poraba | multimedijski sistem | brez napak |