Avto.info

Mazda 6 CD 184 AT takumi plus

Alternativni premium

  • Že druga, večinoma tehnična prenova je šestici spet kupila še nekaj zdravih let na trgu
  • Končno ponuja digitalne merilnike, osrednji zaslon na dotik je spodobne velikosti
  • Turbodizel z vrha ponudbe je pridobil moč, izboljšane so vozne lastnosti
Avtor: Gašper Stamač / Foto: Jernej Prelac
Četrtek, 10. januar 2019

Ne bi rekli, da je aktualna mazda 6 na trgu že pet let, saj se ji na večini področij leta skorajda ali pa nič ne poznajo. Z majhnimi prenovami pa si rok uporabe uspešno še podaljšuje. Tokratna prenova (ta je že druga) je bila bolj temeljita in se je dotaknila predvsem tehnike in varnostne ter zabavne elektronike. Estetika je ostala v drugem planu, čeprav tudi te spremembe niso zanemarljive. Vpadljiv je predvsem nov, agresiven nos avtomobila, ki spominja na kakšen Jaguarjev izdelek.

Kabinskemu udobju ne moremo oporekati, zlasti če gre za izvedbo takumi plus (takumi je izraz za mojstra kakovostne izdelave), ki predstavlja sam vrh ponudbe pri šestici. Izdelava je vrhunska, prav tako materiali, z izjemo kakšnega nostalgično japonskega kosa plastike. V rjavo usnje in alkantaro odeti sedeži so lep, nepričakovan dodatek, ogrevanje in hlajenje sprednjih ter ogrevanje zadnjih pa nekakšen prestižni standard.

Če kje, Mazda težko lovi korak za glavnimi igralci z elektroniko. Merilniki so kombinacija digitalnega in analognega, namesto popolnoma digitalnih, potem je tu še osrednji zaslon na dotik. Ta je res zrasel za en palec in zdaj meri dobrih dvajset centimetrov, kar le zadovoljuje minimum, medtem ko imajo najboljši v razredu za pet ali več centimetrov večje diagonale. Vmesnik sicer deluje zelo dobro, posebej zato, ker so pri Mazdi med njegovim snovanjem pogledali proti Bavarski in mu namenili vrtljiv gumb. Škoda le, da infotainment še vedno ne razume slovensko, izboljšati bi se dalo še kakšno stvar. Na primer pogled s ptičje perspektive prek 360-stopinjske kamere ne ponuja ravno vrhunske slike, ampak precej nizko resolucijo, tako kot vzvratna kamera. Še dobro, da je prenova prinesla bogatejšo serijsko varnostno opremo, ki med drugim zajema polne žaromete LED, sistem za samodejno zaviranje v sili, aktivni radarski tempomat z dodatno funkcijo stop & go (pri vozilih z avtomatskim menjalnikom), aktivni pokrov motorja in opozorilnik pred nenamerno menjavo voznega pasu. Hvalimo tudi projekcijo ključnih podatkov na vetrobransko steklo.

Od premium težkokategornikov jo ločujejo malenkosti, ki morda ne upravičijo tako velike razlike v ceni.


Naj se sliši še tako smešno, je prostornost adut limuzinske različice, saj ima kar za osem centimetrov daljšo medosno razdaljo in temu primerno več prostora za kolena potnikov na zadnjih sedežih. Prtljažnik s 480 litri spada v sredino razreda, med aduti sta zagotovo velika odprtina in dober dostop.

Pred dobrimi peti leti popolnoma na novo zasnovana motorna paleta danes spada v skupino najbolj dovršenih, čeprav so se pri Mazdi razvoja lotili čisto sami. Mi smo tokrat preizkusili najzmogljivejši 2,2-litrski turbodizel s povečano močjo na 135 kW (184 KM). Izpopolnjen dvostopenjski turbopolnilnik zagotavlja zvezno pospeševanje v vseh območjih vrtljajev, kar v kombinaciji s 6-stopenjskim samodejnim menjalnikom (tudi lasten razvoj Mazde) zagotavlja zelo udobno vožnjo in malce športnosti. Zmerna vožnja porabo spusti tudi pod šest litrov, z nekaj vozne dinamike, ki je prav tako ena od boljših lastnosti tega avtomobila, pa se je na testu poraba ustalila pri dobrih sedmih litrih.

Prenovljena šestica je s temeljito prenovo odpravila še nekaj malenkosti, ki smo jih doslej lahko izpostavljali. Tako se še manj loči od premijskih velikanov, največji razkorak do njih pa ostaja v ceni. Še dobro, da nekaterim ostaja zveneče ime in (nemški) pedigre, sicer bi bila zgodba lahko precej drugačna …

 

Mazda 6 CD 184 AT takumi plus
 Vozilo in motor limuzina, 4 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 2191 ccm, 135 kW (184 KM) pri 4500/min, 445 Nm pri 2000/min; Menjalnik: samodejni, 6-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4870 x 1840 x 1450 mm; Medos. razdalja: 2830 mm; Pnevmatike: 225/45 R19; Masa/nosilnost: 1561/639 kg; Prtljažnik: 480 l.
  Največja hitrost:  220 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 9,0 s; Poraba goriva (EU): 5,9/4,9/5,1 l/100 km; Povprečje na testu: 7,1 l/100 km; Izpust CO2: 133 g/km.
  Cena:  osnovni model (G145 challenge): 25.690 €, testno vozilo: 38.600 €; MMS, d. o. o., Ljubljana.
videz, vozne lastnosti, poraba multimedijski sistem brez napak

Oddaj komentar

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Spor zaradi parkirišča za stanovalce: Sosedje so mu v garaži zazidali BMW

V središču madridskega okrožja Chamberí, kjer se iskri kot v večini velikih sta
Novice

Keanu Reeves zaradi Akrapoviča prispel v Slovenijo

Po poročanju portala 24ur je znani ameriški igralec Keanu Reeves pred dvema dnevom
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.