Mazda CX-80
Japonski velikan s prostorom za sedem je že pri nas
Petmetrski Mazdin SUV ima prostora za pet, šest ali največ sedem oseb. Serijsko je opremljen s štirikolesnim pogonom, bodisi s priključnim hibridom bodisi turbodizlom, osnovni model pri nas stane 57.990 evrov.
Sreda, 18. december 2024
Tisti, ki vsaj malce poznate Mazdino zgodovino, se boste spomnili, da je tudi ta znamka šla po poti Toyote in skušala leta 1992 vzpostaviti čisto svoj projekt v stilu Lexusa. Ni šlo za samostojno znamko, so pa izvedli nekakšen vmesni poskus v obliki dveh modelov z imeni xedos 6 in xedos 9. To sta bila za tisti čas odlična avtomobila, a ju ljudje, deloma tudi zaradi dolgočasne oblike, niso sprejeli. Po nekaj letih sta bila modela ukinjena, Mazda pa je idejo o prestižni znamki globoko pokopala. Danes imajo v ponudbi model, ki bi lahko ponosno nosil imenitno zveneče ime iz preteklosti.
Ne xedos 80, ampak CX-80 je največji športni terenec, ki si tehnično osnovo deli s 25 centimetrov manjšim CX-60, dolžinski dodatek, ki v celoti pripada medosju, pa prinaša predvsem možnost namestitve dodatne sedežne vrste. Z dolžino skoraj petih metrov in medosno razdaljo 3,12 metra je CX-80 zasnovan za tiste, ki iščejo prostoren, udoben in zmogljiv SUV.
O impresivno samozavestni zunanjosti ne bomo razglabljali, saj jo lahko vidite na fotografijah, lahko pa povemo, da je enako navdušujoč občutek, ko sedite v notranjosti. Je izjemno prostorna in omogoča različne konfiguracije sedežev (5, 6 ali 7). Druga vrsta je vzdolžno pomična za 20 centimetrov, kar olajša dostop do tretje vrste sedežev. Zadnja dva sta sicer pričakovano manj prostorna in namenjena predvsem osebam do višine 1,7 metra. Od sedežnega reda pa je odvisna tudi prostornina prtljažnika, ki sega od 258 do 687 litrov. Z zloženo drugo in tretjo vrsto sedežev prtljažni prostor doseže ogromnih 1.971 litrov.
Pogon je vselej speljan k vsem štirim kolesom, moč pa zagotavlja bodisi turbodizel ali pa priključni hibrid. Kombinacija 2,5-litrskega bencinskega štirivaljnika in elektromotorja skupaj proizvede 241 kW (327 KM) ter priključnemu hibridu omogoča električni doseg do 53 kilometrov. Druga možnost, torej dizelski motor, pa je 3,3-litrski šestvaljnik z močjo 187 kW (254 KM). Oba pogonska sklopa sta opremljena z 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom.
O zmogljivostih seveda ni nikakršnega vprašanja, kar dokazuje tudi podatek o vlečni zmogljivosti vse do 2,5 tone.
Eden izmed mnogih vozniških pripomočkov je posebna funkcija vzvratne kamere, ki za lažji priklop omogoča natančno usmerjanje prikolice. Sicer pa nabor varnostnih in asistenčnih sistemov vključuje sistem cruising & traffic support (CTS), ki pomaga ohranjati varnostno razdaljo in vozilo na sredini voznega pasu. Nov je tudi sistem unresponsive driver support, ki se sproži, če voznik nekaj časa ne upravlja krmiljenja. Ta sistem najprej opozori voznika, nato pa lahko vozilo popolnoma ustavi, vključi parkirno zavoro, odklene vrata in pokliče eCall.
Mazdina evropska admiralska ladja si ta naziv zasluži tudi zaradi cene, ki se pri nas za priključni hibrid začne pri 57.990 evrih, medtem ko različica z dizelskim motorjem stane 500 evrov več. Kratek čas lahko računate še na dva tisočaka začetnega popusta, ki bo nekoliko omilil skupno številko. A treba se je zavedati, da izredno zmogljivega petmetrskega SUV-a s štirikolesnim pogonom in vsemi vgrajenimi dobrotami, ki ga brez težav uvrščajo v družbo premijskih avtomobilov, za tak denar drugje le stežka dobite.