Mazda MX-30
Najbolj posebna mazda neslišno tudi po slovenskih cestah
Največja posebnost križanca MX-30 ni električni pogon, pač pa unikatno odpiranje vrat in izrazito ekološka naravnanost v vseh pogledih.
Torek, 29. september 2020
Prvo velikoserijsko električno vozilo Mazde je križanec, kar je na nek način pričakovano, vseeno pa je pravi cestni posebnež zaradi odpiranja zadnjega para stranskih vrat. Koncept so preizkusili že pri nič manj eksotičnem športnem modelu RX-8, kjer so bila pogoj za odpiranje zadnjih prav tako odprta sprednja vrata. Posebnosti pa se tu ne končajo, saj tudi sicer oblikovno ostrejši MX-30 precej odstopa od elegantno oblikovane športno terenske zasedbe s predznakom CX.
Podobno je tudi v notranjosti, kjer so si oblikovalci privoščili veliko več svobode kot sicer in med drugim poklonili tudi samim začetkom podjetja Mazda. Vložki iz plute na armaturi in sredinskem grebenu namreč obujajo spomin na začetke podjetja pred 100 leti, ko so začeli s proizvodnjo plutastih zamaškov. Ergonomija sicer precej spominja na ostale Mazdine modele, kakovost izdelave prav tako, je pa vse skupaj nekoliko bolj podrejeno ekologiji. Sedeži so, denimo, odeti v vegansko imitacijo usnja in v posebno blago, ki vsebuje velik delež reciklirane plastike, natančneje plastenk. Po pričakovanjih je zadaj prostor za potnike omejen, tako kot dostop do sedežev zaradi prej omenjenih vrat, medtem ko je pravo udobje namenjeno tistim, ki sedijo na sprednjih sedežih.
Čeprav se večina proizvajalcev trudi zagotavljati kar se da velik doseg z enim polnjenjem baterije (v vozila vgrajujejo čim večje baterije), se je Mazda odločila za zmernejši pristop. Kapaciteta dobrih 35 kWh je namreč dovolj le za 200 kilometrov vožnje (meritev WLTP), oziroma 265 za vožnjo po mestu, kar je na spodnji meji med novimi avtomobili na trgu. Živahne pospeške zagotavlja spredaj nameščen motor s 107 kW (145 KM), varčnost pa sistem za regeneracijo energije med zaviranjem, ki ponuja pet stopenj intenzivnosti.
MX-30 je že v osnovi z opremo zelo dobro založen, predvsem kar se tiče varnostne opreme, ki vsebuje vse, kar ima Mazda trenutno najbolj naprednega za ponuditi, vključno s serijsko vgrajenim projekcijskim zaslonom. Pred odštetimi šestimi tisočaki eko subvencije je pri nas za električnega novinca treba odšteti 34.490 evrov (28.490 po odšteti subvenciji), nekoliko bogatejši paket opreme GT plus pa stane še 800 evrov več.