Avto.info

Mazda MX-30

Najbolj posebna mazda neslišno tudi po slovenskih cestah

Največja posebnost križanca MX-30 ni električni pogon, pač pa unikatno odpiranje vrat in izrazito ekološka naravnanost v vseh pogledih.

Torek, 29. september 2020

Prvo velikoserijsko električno vozilo Mazde je križanec, kar je na nek način pričakovano, vseeno pa je pravi cestni posebnež zaradi odpiranja zadnjega para stranskih vrat. Koncept so preizkusili že pri nič manj eksotičnem športnem modelu RX-8, kjer so bila pogoj za odpiranje zadnjih prav tako odprta sprednja vrata.  Posebnosti pa se tu ne končajo, saj tudi sicer oblikovno ostrejši MX-30 precej odstopa od elegantno oblikovane športno terenske zasedbe s predznakom CX.

Podobno je tudi v notranjosti, kjer so si oblikovalci privoščili veliko več svobode kot sicer in med drugim poklonili tudi samim začetkom podjetja Mazda. Vložki iz plute na armaturi in sredinskem grebenu namreč obujajo spomin na začetke podjetja pred 100 leti, ko so začeli s proizvodnjo plutastih zamaškov. Ergonomija sicer precej spominja na ostale Mazdine modele, kakovost izdelave prav tako, je pa vse skupaj nekoliko bolj podrejeno ekologiji. Sedeži so, denimo, odeti v vegansko imitacijo usnja in v posebno blago, ki vsebuje velik delež reciklirane plastike, natančneje plastenk. Po pričakovanjih je zadaj prostor za potnike omejen, tako kot dostop do sedežev zaradi prej omenjenih vrat, medtem ko je pravo udobje namenjeno tistim, ki sedijo na sprednjih sedežih.

Čeprav se večina proizvajalcev trudi zagotavljati kar se da velik doseg z enim polnjenjem baterije (v vozila vgrajujejo čim večje baterije), se je Mazda odločila za zmernejši pristop. Kapaciteta dobrih 35 kWh je namreč dovolj le za 200 kilometrov vožnje (meritev WLTP), oziroma 265 za vožnjo po mestu, kar je na spodnji meji med novimi avtomobili na trgu. Živahne pospeške zagotavlja spredaj nameščen motor s 107 kW (145 KM), varčnost pa sistem za regeneracijo energije med zaviranjem, ki ponuja pet stopenj intenzivnosti.

MX-30 je že v osnovi z opremo zelo dobro založen, predvsem kar se tiče varnostne opreme, ki vsebuje vse, kar ima Mazda trenutno najbolj naprednega za ponuditi, vključno s serijsko vgrajenim projekcijskim zaslonom. Pred odštetimi šestimi tisočaki eko subvencije je pri nas za električnega novinca treba odšteti 34.490 evrov (28.490 po odšteti subvenciji), nekoliko bogatejši paket opreme GT plus pa stane še 800 evrov več.

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.