Mercedes-benz C 220 d T
Pri udobju mu ni para
- Novi mercedes C tehniko in številne varnostne sisteme povzema po razredu S
- Tudi v karavanski izvedbi se ponaša z eleganco in jo za povrh združuje z uporabnostjo
- Z dvolitrskim dizlom s 147 kW (200 KM) je zmogljiv in varčen obenem
Sobota, 14. maj 2022
Nekoč smo zapisali, da je kot mali S – ta naziv se ga drži že malodane skozi več generacij, a v nobeni do zdaj mu ni tako pisan na kožo kot ravno pri aktualnem modelu.
Ne le, da je prestižnemu zastavonoši precej podoben z oblikovnega vidika (okej, karavana pri S, seveda, ni), temveč po njem povzema tudi večino tehničnih rešitev in varnostnih pripomočkov, predvsem pa novo zasnovo notranjosti z velikim, pokončno postavljenim zaslonom na sredinski konzoli in še enim pred voznikom namesto klasičnih merilnikov.
Za tradicionaliste je najmanjši »pravi« mercedes; to velja tudi za karavansko izvedbo.
Da, z notranjostjo se tudi ta mercedes oddaljuje od klasike, ki smo je bili vajeni nekoč, in s svojim digitalnim pristopom odgovarja na želje sodobnih kupcev. No, vsaj večine; nekateri bi za upravljanje vsaj nekaterih funkcij vseeno raje imeli klasična stikala in gumbe. Teh v notranjosti praktično ni, vse upravljate bodisi prek na dotik občutljivih površin bodisi prek omenjenega zaslona, ki je jasne in pregledne grafike ter poln menijev in podmenijev za razne nastavitve, kar med vožnjo terja
več pozornosti, kot bi bilo treba. So pa, pohvalno, glavne funkcije, kot so uravnavanje temperature in podobno, vseskozi prikazane, čeprav vseeno ne moremo mimo dejstva, da so fizična stikala pri audiju ali celo vrtljiv gumb pri BMW-ju do voznika prijaznejši in preprostejši za uporabo. Listanje po »tablici« in izbiro ene izmed 64 barv ambientalne osvetlitve vsekakor opravite pri stoječem vozilu. Na dotik občutljive površine so tudi na volanskem obroču (ta ima štiri krake oziroma dva dvojna)
in nekako manj intuitivne od klasičnih (še posebej vrtljivih) gumbov, pri katerih takoj čutite, ali je določen ukaz »prijel« ali ne. Tu sta sicer še možnost glasovnih ukazov in izdatna povezljivost z zunanjimi napravami, pretočnimi glasbenimi vsebinami, pametnim domom in drugimi storitvami, s čimer je visoko v vrhu tovrstnih možnosti.
Sedenje je pričakovano udobno, predvsem na račun radodarno odmerjenih in izdatno pomičnih sedežev, kar pomeni, da boste ne glede na svoje potrebe brez težav našli resnično ugoden (in udoben) položaj za volanom. Prostora je v vse smeri dovolj in celo na zadnjih sedežih bosta dva potnika sedela zelo udobno (tretji zaradi precej visokega grebena na tleh precej manj), prtljažnik pa je solidne velikosti in po karavansko izdatno povečljiv, tako da vanj po potrebi zlahka spravite kakšno komodo ali kaj podobnega. Tovrstno uporabnost povečuje popolnoma v ravno dno zložljivo naslonjalo zadnjih sedežev (40 : 20 : 40), ponaša se tudi s številnimi uporabnimi pripomočki – vključno z zložljivim zabojčkom, diskretno spravljenim v dnu.
11,9 palca meri osrednji zaslon na sredinski konzoli, ki združuje upravljanje infotainmenta in številnih drugih funkcij.
Volan je ravno pravšnjih mer in čvrstosti, morda z za spoznanje manj neposrednim občutkom kot pri BMW-ju, a kot celota prijetnejši od Audijeve mehkobe. To velja tudi za vožnjo kot tako, kjer novi C z učinkovitim blaženjem udarcev s ceste znova poudarja udobje – verjetno najboljše v tem razredu, po drugi strani pa z natančnim podvozjem in odlično uravnoteženostjo zadovolji tudi bolj dinamičnega duha, čeprav ga BMW pri dinamiki vseeno prekaša. Prava izbira je dvolitrski dizelski motor pod
oznako 220 d, ki je, tako kot vsi stroji, podprt z blagim hibridom in opremljen z 9-stopenjskim samodejnim menjalnikom. Kombinacija je zelo dobra, odlično zvočno zatesnjena, v vseh pogledih dovolj zmogljiva (tudi zaradi bogatega navora v nizkih vrtljajih) in s porabo okoli šestih litrov in pol prijetno varčna, kar ob velikem rezervoarju za gorivo (66 litrov) pomeni več kot tisoč kilometrov dosega. Kot nalašč za daljše vožnje, kjer avtomobil zanesljivo leži na cesti tudi pri višjih hitrostih
in vedno znova prepriča z udobjem.
Ja, tudi novi C ostaja pravi mercedes od glave do peta, vključno z vsemi tehničnimi dobrotami in bombončki, večinoma povzetimi po prestižnem S. Le zvezdo na pokrovu motorja je izgubil …
Mercedes-benz C 220 d T |
Vozilo in motor: karavan, 5 vrat, 5 sedežev; Motor: turbodizelski, vrstni štirivaljnik, 1.993 ccm, 147 kW (200 KM) pri 4.200/min, 440 Nm pri 1.800–2.800/min; Menjalnik: samodejni, 9-stopenjski; Pogon: na zadnji kolesi; EuroNCAP: /. |
Velikost: 4.751 x 1.820 x 1.454 mm; Medos. razdalja: 2.865 mm; Pnevmatike: spredaj 225/40 R19, zadaj 255/35 R19; Masa/nosilnost: 1.815/585 kg; Prtljažnik: 490–1.510 l. |
Največja hitrost: 242 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 7,4 s; Poraba goriva (WLTP): 4,7 l/100 km; Povprečje na testu: 6,6 l/100 km; Izpust CO2: 124 g/km. |
Cena: osnovni model (C 180 T): 47.900 €, testno vozilo: 66.303 €; Autocommerce, d. o. o., Ljubljana. |
udobje, videz, motor in menjalnik, vozne lastnosti, infotainment | materiali in izdelava v kabini, popolnoma brez klasičnih stikal | brez napak |