Mercedes-AMG C 63 S
Pol manj motorja, pa vseeno kar 170 »konjev« več!
Mercedes je z najnovejšim članom družine AMG dosegel mejnike, o katerih še desetletje nazaj niti sanjati nismo upali. Priključnohibridni razred C zmore neverjetnih 680 »konjev«!
Četrtek, 22. september 2022
Njegov predhodnik, prav tako imenovan C 63 S, je imel štirilitrski V8 motor, ki je ponujal 510 podivjanih »konj« in se je enakovredno kosal s tekmeci znamk BMW, Audi, Alfa romeo in drugih. Sedaj pa je, kljub ostrim okoljskim omejitvam, prečko dvignil tako visoko, da je marsikateri konkurent še vidi ne. Zanimivo je, da recept tokrat vsebuje polovico manj bencinskega motorja in močno električno podporo.
Novi najzmogljivejši razred C ima pod motornim pokrovom samo dva litra velik štirivaljni motor, ki s podporo prisilnega polnjena zmore 350 kilovatov moči (476 KM). S tem se je zapisal med rekorderje, saj je trenutno najbolj zmogljiv serijski štirivaljni motor na svetu, v to kategorijo pa spada tudi z največjim navorom 545 Nm. Zveni izjemno, a to očitno ni dovolj, zato so mu v pomoč namenili še elektromotor. Ta je nameščen na zadnjo os in zmore 150 kilovatov ali 204 KM, združen pa je v enoto skupaj z elektronsko zaporo diferenciala ter dvostopenjskim menjalnikom. Sam elektromotor lahko avtomobil požene do hitrosti 125 km/h, a največ 13 kilometrov, medtem ko lahko s polno močjo deluje le 10 sekund. Baterijska zaloga namreč meri vsega 6,1 kWh, saj so se pri Mercedesu odločili, da dajo prednost vozni izkušnji in ne le ekologiji. Ko polna moč ni na voljo, deluje z bolj zadržanimi 70 kW (95 KM). Prej omenjen menjalnik v drugo prestavo pretakne šele pri hitrosti 140 km/h.
Skupna moč bencinskega in elektromotorja znaša maksimalnih 500 kilovatov (680 KM), kar je 125 kW ali 170 »konjev« več kot pri predhodniku. Zaradi tega navduši tudi podatek o pospešku do 100 km/h, k namesto štiri znaša le 3,4 sekunde. Elektronsko omejena največja hitrost lahko znaša 250 ali 280 km/h, oziroma 270, če govorimo o karavanski izvedbi, ki tehta 34 kilogramov več.
Med tehnološkimi vrhunci, poleg izjemnega pogonskega sklopa, so tokrat prvič v razredu C na voljo krmiljenje zadnje osi in serijske zavore iz ogljikovih vlaken. Zraven spada tudi prilagodljivo vzmetenje in možnost raznih nastavitev podvozja, motorja, krmiljenja in še česa. Novost, ki bo verjetno razveselila le najbolj razigrane voznike pa je bližnjica do voznega načina, ki omogoča najbolj drzne vragolije, katerih posledica je dim izpod zadnjih koles. Popolnoma na drugi strani spektra pa je možnost izbora stopnje regeneracije energije pri zaviranju, ki v najintenzivnejšem načinu omogoča celo vožnjo z eno stopalko.