Mercedes EQC
Prva zvezda nove vrste
Na slovenske ceste je končno zapeljal prvi model Mercedesove podznamke EQ. Gre za električnega brata modela GLC, ki nosi oznako EQC in pri nas stane nekaj več kot 73 tisoč evrov.
Torek, 25. maj 2021
Pri oblikovanju modela EQC so v Stuttgartu imeli v mislih predvsem aerodinamiko. Zato sta motorna maska in sprednji odbijač opremljena z dvodelno zaveso, ki se samodejno odpira in zapira. Poleg tega so tu še tridelni strešni usmerjevalnik zraka, aero platišča in povsem zaprto dno vozila. Stilsko avtomobil označujejo sredinska osvetljena letvica, na zgornjem robu maske, ki se ponovi tudi na zadku.
Armaturna plošča kljub nekoliko spremenjeni obliki ohranja postavitev, ki jo poznamo iz drugi novejših hišnih modelov in pri kateri ima glavno vlogo vodoravno nameščena plošča z dvema zaslonoma, vmesnikom MBUX ter bogato opremo z navigacijskim sistemom in vrhunskim zvočnim sistemom Burmester.
Nad prostornostjo kabine bi se težko pritoževali, saj se tudi zadaj lahko udobno namestijo odrasli potniki, lepo obdelan prtljažnik v osnovni postavitvi meri solidnih 500 litrov.
Za pogon skrbita dva elektromotorja (po en na vsaki osi), ki razvijeta 300 kilovatov (408 KM) moči in 760 Nm navora. To je dovolj za pospešek do stotice v 5,1 sekunde, končna hitrost pa je omejena na 180 kilometrov na uro.
Elektromotorja sta individualno krmiljenja, kar omogoča popolno prilagajanje porazdelitve navora med osema od 0 do 100 odstotkov. Avtomobil ima vgrajeno baterijo s kapaciteto 80 kilovatnih ur, ki po meritvenem ciklu WLTP ponuja 417 kilometrov dosega, a od katere jih gre v vsakdanji uporabi pričakovati okoli 350.
Polnjenje od 10 do 100 odstotkov prek gospodinjske vtičnice traja 40 ur, z 11-kilovatno stensko polnilnico je dovolj sedem ur in pol, medtem ko na hitri polnilnici z močjo 110 kilovatov za polnjenje od 10 do 80 odstotkov zadostuje 40 minut.
Glede na naravo avtomobila so med drugim na voljo specifični govorni ukazi, denimo za nastavitve polnjenja in upravljanja klimatske naprave.
Za model EQC 400 4matic, ki v osnovi prinaša zelo bogato opremo, je treba odšteti 73.197 evrov. Podrobneje o njem pa v prihodnji številki naše tiskane izdaje (AF 263).