Za svoja leta se dobro drži
TEST: Mini cooper S 60 years
- Posebna različica slavi šestdeset let od nastanka britanske avtomobilske ikone
- Motor s 141 kW (192 KM) in dvosklopčni menjalnik sta pisana na kožo gokart voznim lastnostim
Nedelja, 12. april 2020
Razlika med prvim »ljudskim« minijem, ki ga je pred več kot šestimi desetletji na prtiček narisal oblikovalec Alec Issigonis, in današnjim premium izdelkom je več kot očitna. A to ne pomeni, da nista oba enako močno zasidrana v srcih pravih avtomobilskih ljubiteljev. Za preobrazbo od poceni do enega najdražjih avtomobilov v segmentu je zaslužen njegov trenutni lastnik BMW, ki je 60. obletnico minija zabeležil s posebno izdajo.
Mini 60 years je pravzaprav nabor dodatkov in opreme, zaradi katerih je praviloma britansko dirkaško zelen trivratni mini še nekoliko bolj poseben kot sicer. Med izstopajočimi dodatki so posebna platišča in črne črte na pokrovu motorja, v temi pa ob odpiranju vrat na tla namesto logotipa znamke sveti napis »60 years«. Podobno je v notranjosti, kjer vso pozornost zahtevajo seksi rjavi usnjeni sedeži z živo zelenimi obrobami, poseben volanski obroč in … pravzaprav čisto vsak detajl, ki ga
pogledate. Novodobni miniji, posebne izdaje ali ne, so v resnici oblikovalske poslastice, nabite z dodatki, ki jih sicer srečujemo v večjih in precej dražjih avtomobilih.
Nostalgičen videz ne pomeni, da gre za starostnika, saj je vsak mini dobro založen z najsodobnejšo tehniko.
V testnem avtomobilu je nadpovprečen tudi pogonski sklop, saj gre za kombinacijo dvolitrskega turbobencinarja in športnega 7-stopenjskega dvosklopčnega menjalnika. Štirivaljnik s 141 kilovati (192 KM) in 280 Nm navora poleg globokega športnega zvoka ponuja izvrstne zmogljivosti. Z bliskovito hitrim menjalnikom z dvojno sklopko stotico doseže v le 6,7 sekunde in se ne upeha vse do hitrosti 235 km/h. A to niti ni njegovo bistvo, saj se temu original izpred 60 let niti približal ni, a je vseeno
veljal za vozniško poslastico. Na srečo to drži še danes, saj se niti na račun prestiža ni odrekel trdemu podvozju, direktnemu volanu in kompaktnosti.
Kot smo že omenili, je mini prestižni izdelek, ki ima temu primerno ceno. Tak, kot ga gledate na fotografijah, stane 41 tisočakov in je do roba nabit z opremo in dodatki, ki nanesejo kar dobrih 12 tisočakov, nekaj malega tudi za počastitev zavidljive starosti, ki ji brez dvoma odlično kljubuje!
Mini cooper S 60 years |
Vozilo in motor: kombilimuzina, 3 vrat, 4 sedeži; Motor: turbobencinski, vrstni štirivaljnik, 1998 ccm, 141 kW (192 KM) pri 4700‒6000/min, 280 Nm pri 1350/min; Menjalnik: dvosklopčni, 7-stopenjski; Pogon: na sprednji kolesi; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 3850 x 1727 x 1414 mm; Medos. razdalja: 2495 mm; Pnevmatike: 225/40 R17; Masa/nosilnost: 1295/340 kg; Prtljažnik: 211–731 l. |
Največja hitrost: 235 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 6,7 s; Poraba goriva (EU): 6,7/4,9/5,6 l/100 km; Povprečje na testu: 9,2 l/100 km; Izpust CO2: 127 g/km. |
Cena: osnovni model (mini one 55 kW): 18.400 €, testno vozilo: 41.002 €; BMW Vertriebs GmbH, podružnica Ljubljana. |
motor, menjalnik, vozne lastnosti | cena, prostornost | brez napak |