Mitsubishi eclipse cross
Eclipse cross predpremierno v salonu
Mesec dni pred uradnim začetkom prodaje pri nas, se je novi Mitsubishijev športni terenec eclipse cross že znašel v ljubljanskem prodajnem salonu.
Petek, 22. december 2017
Najbolj vroči mitsubishi ta hip si je ime izposodil pri kupeju, ki je nekoč predstavljal pojem japonske športnosti na cesti, pa tudi tako drzne oblikovne poteze ima. Na outlanderjevi platformi narejen avtomobil v dolžino meri 4,4 metra, kar je 29 centimetrov manj, a ima ob tem povsem enako medosno razdaljo. Razlika je predvsem v ostro prisekanem zadnjem delu, zaradi katerega sta kolesi na videz pomaknjeni povsem v skrajni rob, svoje pa doda še nizka strešna linija. Agresivne poteze sprednjega dela in vpadljiva posebna rdeča barva karoserije pa le še poskrbijo, da je eclipse cross na cesti že na daleč opažen.
Dolga medosna razdalja (267 cm) se v notranjosti še kako pozna, saj se nad prostorom za noge niti višji potniki ne bodo pritoževali. Ni pa rečeno, da se z zadnje klopi ne bo slišalo nerganje zaradi utesnjenosti nad glavami. Še posebej, če je avtomobil opremljen s strešnim oknom, katerega konstrukcija pobere še nekaj dragocenih centimetrov. Davek za prostorno zadnji klop se plača pri prostornosti prtljažnika, saj ta v osnovi meri le 341 litrov. A tudi za to obstaja rešitev, imenuje pa se pomična zadnja klop. Omogoča kar 20 centimetrov vzdolžnega pomika in je deljiva v razmerju 40/60. Prav tako nekaj prilagajanja omogočajo v devet položajev nastavljivo hrbtišče, kjer kot nagiba lahko znaša med 16 in 32 stopinjami.
Voznikov delovni prostor se ujema s siceršnjo filozofijo tega modela, saj je občutek za volanom športno utesnjen. Armatura je sicer zmes klasičnih elementov in futurističnih oblik, na primer analognih merilnikov in lepega nabora gumbov za najpogosteje uporabljene funkcije in na drugi strani ostrih kot je markanten previs na sredinski konzoli. Glavna tematika pa je seveda povezana s tehnologijo, katere središče je 17,8-centimetrski barvni zaslon na dotik. Poleg prstov po zaslonu se lahko s sistemom upravlja tudi preko drsne ploščice poleg prestavne ročice, ki se Mitsubishiju zdi ustreznejša rešitev od sicer uveljavljenega vrtljivega gumba.
Če ob povedanem ni povsem jasno, da z eclipse crossom ciljajo na kupce, ki si želijo drugačnosti, to zagotovo dokazuje njegova pogonska tehnika. Na voljo bosta le en bencinski ter en dizelski motor. Oba sta prisilno polnjena, na voljo pa v precej različnih konfiguracijah. Najprej bo v ponudbi le povsem na novo razvit turbobencinar s prostornino 1,5 litra in močjo 120 kW (163 KM). V izvedbi s pogonom na sprednji kolesi bo na voljo s 6-stopenjskim ročnim ali pa brezstopenjskim (CVT) menjalnikom, medtem ko bo izvedba s štirikolesnim pogonom opremljena le s CVT-jem. Kasneje bo ponudbo dopolnil 2,2-litrski turbodizel, o katerem natančnejših informacij še ni, znano je le, da bo poganjal vsa štiri kolesa in bo deloval v paru s klasičnim 8-stopenjskim ročnim menjalnikom.
Natančnih cen nam pri uvozniku še niso izdali, pravijo pa, da bo najcenejši eclipse cross na voljo že za manj kot dvajseti tisočakov.