Mitsubishi outlander PHEV intense
Hibrid ne krni uporabnosti
- Outlander PHEV svojo prostornost in uporabnost dopolnjuje z učinkovitim pogonom
- Možnost zunanjega polnjenja poleg električne vožnje občutno znižuje skupno porabo
- Z osnovo opremo intense in upoštevano subvencijo stane 36.600 evrov
Sreda, 14. avgust 2019
Naj takoj pojasnimo: outlander PHEV ni klasičen hibridni avtomobil, kjer bi motor z notranjim zgorevanjem in elektromotor bolj ali manj ves čas vzajemno skrbela za pogon, temveč je z arhitekturnega vidika električno vozilo s po enim elektromotorjem na vsaki osi. Bencinski motor pretežno skrbi za polnjenje baterije in le v določenih primerih neposredno poganja (sprednja) kolesa.
Nikar se ne ustrašite. Morda se res sliši zapleteno, a namesto voznika to v celoti poskrbijo elektronski možgani outlanderja in če se trenutno nočete ubadati z vsemi možnostmi nastavitev, se vam preprosto ni treba. Tudi priklapljanje na zunanji vir električne energije ni eksistencialnega pomena. Baterija kapacitete 13,8 kWh sicer obljublja približno 50 kilometrov električnega dosega (v praksi kakšnega manj) in opazno pripomore k manjši porabi bencina, ki je med testom znašala dobrih pet
litrov na sto kilometrov. Okej, ne ravno uradnih 1,8 litra … Tudi pri outlanderju je, tako kot pri vseh priključnih hibridih, končna poraba odvisna od vestnosti pri priklapljanju kabla (oziroma polnjenju baterij) in števila prevoženih kilometrov med njimi. Če med enim in drugim polnjenjem ostanete znotraj električnega dosega, je lahko 0. Mi smo izkoristili možnosti, ki jih outlander ponuja, in nekako upoštevali zavzetost in okoljsko naravnanost voznika takšnega avtomobila. Vsak večer smo ga
priklopili na kabel in dan začeli s sveže napolnjeno baterijo ter običajnimi vožnjami od mesta do avtoceste.
Priključni hibrid je sedem tisočakov dražji od dizla z ročnim oziroma osem tisočakov od bencinarja z menjalnikom CVT.
Do 135 km/h gre zgolj na elektriko, je pa za res čisto električno vožnjo treba izbrati režim EV, saj se v normalnem ali varčnem načinu bencinar vklaplja v smeri čim bolj ekonomične in učinkovite skupne vožnje, kar v hladnih jutrih pomeni zadovoljevanje dodatnih potreb ogrevanja kabine. Tu je še športni režim, ki poveča odzivnost pogonskega sklopa in intenzivnost regeneracije, z dodatnim stikalom je mogoče izbirati med zimskim programom in stalnim pogonom na vsa štiri kolesa, z obvolanskima
vzvodoma pa intenzivnost regeneracije. Stopenj je šest (od 0 do 5); v zadnji se zaradi pojemka zavorne luči prižgejo že, ko umaknete nogo s plina. Različnih režimov, nastavitev in kombinacij je tako precej, posamezna stikala za izbiro med njimi so posejana po celotni notranjosti – ob in za prestavno ročico (v resnici ni ročica menjalnika, temveč na enak način skrbi za izbiro smeri vožnje, parkiranje, prosti tek …) in na sredinski konzoli. Pri izboljšanju funkcionalnosti imajo zato pri
Mitsubishiju še nekaj manevrskega prostora, prav tako z osrednjim infotainment sistemom, ki z logiko menijev in iskanjem podatkov ter nastavitev v številnih podmenijih ni ravno vrhunski izdelek.
Ergonomija je sicer solidna, sedi se dobro, prostorsko je notranjost radodarno odmerjena tako na sprednjih in zadnjih sedežih kot v prtljažniku. Ta je temeljito obdelan, opremljen celo z 220-voltno vtičnico in zaradi ravnega dna in velikih zadnjih vrat oziroma nakladalne odprtine vsestransko uporaben.
Kot priključni hibrid z električnim dosegom približno 50 kilometrov je upravičen do subvencije Eko sklada v višini 4.500 evrov.
Baterija je namreč nameščena v dnu in poleg učinkovite izrabe prostora botruje nizkemu težišču in s tem povezanim voznim lastnostim – prvi vtis je morda res (pre)mehak oziroma precej zibajoč, a to v resnici pomeni udobno blaženje udarcev s ceste in prav nič pretiranega nagibanja v zavojih. Lega na cesti je vseskozi zelo zanesljiva, obenem zna outlander ustreči tudi kakšnim malce bolj dinamičnim vozniškim ambicijam.
Še beseda pri opremi – intense pomeni vstopni paket, ki v resnici zajema vse bistvene elemente udobja in osnovne varnosti (nekaj sodobnih varnostnih sistemov premore drugi, celotno paleto pa šele najvišji paket), zraven pa še kamero za vzvratno vožnjo (in ne klasičnih akustičnih parkirnih tipal), sistem za zagon motorja brez ključa ali 18-palčna lita platišča.
Mitsubishi outlander PHEV intense |
Vozilo in motor: športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor (z notranjim zgorevanjem): bencinski, vrstni štirivaljnik, 2360 ccm, 99 kW (135 KM) pri 4500/min, 211 Nm pri 4500/min; Motor (sprednji električni): 60 kW (82 KM), 137 Nm; Motor (zadnji električni): 70 kW (95 KM), 195 Nm; Menjalnik: samodejni, brezstopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5. |
Velikost: 4695 x 1800 x 1710 mm; Medos. razdalja: 2670 mm; Pnevmatike: 225/55 R18; Masa/nosilnost: 1955/510 kg; Prtljažnik: 498–1.602 l. |
Največja hitrost: 170 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 10,5 s; Poraba goriva (EU): 1,8 l/100 km; Povprečje na testu: 5,3 l/100 km;Izpust CO2: 40 g/km. |
Cena: osnovni model (outlander PHEV intense): 41.100 €; testno vozilo: 41.650 €; AC-Mobil, d. o. o., Ljubljana. |
prostorna notranjost, zmogljiv in učinkovit pogon, udobje med vožnjo |
razporeditev stikal, sistem infotainment, nima parkirnih tipal | brez napak |