Moskvič
Moskvič kot električni feniks vstaja iz Renaultovega pepela
Renaultova moskovska tovarna je bila za simbolično ceno enega rublja prodana Rusiji, ta pa želi zaustavljene tekoče trakove zopet zagnati z novimi domačimi izdelki. Na njih se bo pisalo tudi novo poglavje ugasnjene znamke Moskvič.
Torek, 26. julij 2022
Več kot dve milijardi evrov je bila ocenjena škoda, ki jo je s »prodajo« svojega posla v Rusiji utrpel Renault. Seveda pa je škoda enega po navadi priložnost za drugega, v tem primeru za podjetje NANI, ki je dobilo priložnost za ponovni zagon proizvodnje. Žal pa so se morali soočiti z mnogimi ovirami, ki sicer krnijo tudi preostalo globalno avtomobilsko industrijo in s sankcijami povezanimi težavami z dobavo nadomestnih delov z Zahoda. Sprva so poskusili z okrnjenimi ladami, a se tamkajšnji kupci na slabše opremljene in izdelane ter obenem dražje avtomobile niso odzvali najbolje.
Nova rešitev prihaja z Vzhoda, natančneje s Kitajske, od koder bodo pripeljali tako znanje kot potrebne komponente. Že prvo leto imajo v načrtu obuditev znamke Moskvič, ki se je sicer upokojila leta 2004. V 2022 naj bi izdelali prvih 600 vozil na popolnoma novi lastni platformi, od tega bo tretjina električnih. Prihodnje leto naj bi proizvodnja že narasla na 50.000, v 2024 pa na 100.000, pri čemer bo ponudba že obsegala štiri križance in eno limuzino.
Plod domačega razvoja naj bi bil tudi električni model, ki ga razvija zagonsko podjetje KAMA. Teh naj bi v prihodnosti izdelali med 10 in 20 tisoč letno.