Motorji z notranjim zgorevanjem
Italija išče izjemo pri ukinitvi proizvodnje termičnih motorjev
Načrti Evropske Unije za popolno ukinitev avtomobilov z motorji z notranjim zgorevanjem do leta 2035 so velik trn v peti butičnih proizvajalcev superšportnih avtomobilov. Italijanska vlada jim zato poskuša pomagati.
Petek, 10. september 2021
Več ali manj vsi proizvajalci avtomobilov na svetu so se že sprijaznili z dejstvom, da v Evropski Uniji od leta 2035 dalje ne bo več dovoljeno prodajati novih avtomobilov z bencinskimi in dizelskimi motorji. Medtem ko se velika podjetja z novim izzivom spopadajo s polno paro, pa proizvajalci maloserijskih, predvsem superšportnih avtomobilov še vedno iščejo pravo pot. Ker je v Italiji ravno njihova največja koncentracija, se minister za ekološko tranzicijo Roberto Cingolani trudi, da bi bil EU pripravljen narediti izjemo za znamke kot so Ferrari, Lamborghini in Pagani. Bivši član uprave Ferrarija trdi, da so mali proizvajalci v veliko slabšem položaju, saj ne morejo računati na ekonomijo obsega in zato ne morejo biti konkurenčni. Verjetno argument nekoliko zbledi ob pogledu na njihove cenike danes, ko so bojda na trgu še vedno konkurenčni ... Med razloge za to, da bi jim EU pogledala skozi prste, so tudi majhne proizvodne številke, zaradi katerih kumulativna količina izpustov niti približno ni tako velika kot pri katerem od velikoserijskih modelov. Cingolani pravi, da bo pomemben del mozaika za lažji prehod pridobljen, ko bo Italija postala samozadostna pri proizvodnji baterij. A do tega morda do usodnega leta 2035 še ne bo prišlo.