Avto.info

Nissan propilot

Prispel je Nissanov pilot

Z novim leafom je v Slovenijo prispel tudi qashqai s sistemom za pomoč pri vožnji propilot. Sistem, ki predstavlja korak proti avtonomni vožnji, je na voljo tako pri leafau kot pri nekaterih različicah qashqaia.

Petek, 1. junij 2018

Propilot so pri Nissanu poimenovali sistem, ki vozniku pomaga pri krmiljenju ter samodejno pospešuje in zavira. Sistem s pomočjo kamere na vetrobranskem steklu ter radarja v maski vozila zaznava talne označbe in promet pred vozilom. Na podlagi teh podatkov samodejno krmili in vzdržuje vozilo na sredini voznega pasu. Poleg tega s samodejnim pospeševanjem in zaviranjem vzdržuje nastavljeno razdaljo pred spredaj vozečim vozilo.

Gre za sistem, ki je vozniku v pomoč in ne omogoča avtonomne vožnje. Voznik mora namreč še vedno imeti roki na volanskem obroču. Delovanje je najbolj učinkovito pri majhni hitrosti v zgoščenem prometu ali pri veliki potovalni hitrosti.

V praksi sistem deluje le, ko zazna črte na cesti. Na preizkusni vožnji tako, denimo, ni deloval na odseku, kjer so potekala obnovitvena dela, saj vozni pas ni bil omejen s črto, temveč z začasno ogrado. To potrjuje, da gre za sistem, ki je v le v pomoč vozniku in deluje le v točno določenih pogojih.

Novi leaf pa lahko zna tudi sam parkirati zahvaljujoč sistemu propilot park. Ta s pomočjo 12 sonarjev in štirih kamer skenira prosto parkirno mesto in nato omogoči popolnoma samodejno parkiranje, pri katerem vozniku ni treba sukati volana in niti dodajati plina ali zavirati.

Sistem propilot je pri leafu opcijsko na voljo pri paketu N-connecta za 1.100 evrov, medtem ko je pri paketu tekna vgrajen serijsko. Sistem za samodejno parkiranje propilot park pa si je mogoče omisliti le pri tekni za 500 evrov doplačila.

Pri qashqaiju je sistem propilot (skupaj s paketom safety shield) na izbiro le pri modelu z 1,6-litrskim dizelskim motorjem s paketoma N-connecta in tekna, kjer je treba zanj v kombinaciji z ročnim menjalnikom doplačati tisoč evrov oziroma 1.200 evrov v kombinaciji s samodejnim menjalnikom.

Oddaj komentar

Dizelski motor je mrtev! Po 45 letih je veliki proizvajalec sprejel najtežjo odločitev doslej

Volvo je pravkar izdelal svoj zadnji avtomobil z dizelskim motorjem. Znamka v lasti
Novice

Spor zaradi parkirišča za stanovalce: Sosedje so mu v garaži zazidali BMW

V središču madridskega okrožja Chamberí, kjer se iskri kot v večini velikih sta
Novice

Keanu Reeves zaradi Akrapoviča prispel v Slovenijo

Po poročanju portala 24ur je znani ameriški igralec Keanu Reeves pred dvema dnevom
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.