Obujeni patenti za leteča vozila: nekateri segajo v daljno leto 1912!
Več kot stoletno potovanje med oblake razkriva zanimive ideje naših prednikov in sodobnikov.
Petek, 6. december 2019
Prvi patent za leteči avtomobil sega v leto 1901, ko je ameriški izumitelj Joel Trout Rice predložil dokumente, v katerih navaja, da je iznašel "nekatere nove in uporabne izboljšave letečih strojev", ki zagotavljajo "popoln, jasen in natančen opis izuma, ki bo v zgled in oporo ostalim izumiteljem v panogi." Že več kot sto let si inženirji in vizionarji prizadevajo optimizirati koncept komercialnega letečega avtomobila, ki bi bil dostopen množicam. Številna podjetja se ukvarjajo z razvojem letečih avtomobilov in pred kratkim smo lahko brali o Hyundaijevem novem oddelku za leteča vozila, ki ga vodi nekdanji Nasin inženir.
Škotsko zagonsko podjetje, ki deluje na področju primerjav ponudb finančnih lizingov, je poiskalo nekaj patentov letečih vozil, na podlagi katerih so oživeli ideje vizionarjev, ki so jih risali "z glavo v oblakih."
Prva risba nas popelje v leto 1912, ko je Henry J. Snook zasnoval avtomobil z gromozanskimi propelerji, ki spominjajo na odpirač za steklenice. Naslednja risba nas vodi v leto 1939 in idejo Bruceja L. Bealsa Jr., ki se opira na bolj konvencionalno zasnovo.
Pisalo se je leto 1959, ko je Einarsson Einar patentiral svoje futuristično leteče vozilo, ki se preobrazi iz zračnega v cestno vozilo "s pomočjo brezšivnih loput in skritih predelkov za propelerje." Po skoraj treh desetletjih (1996) je korejski oblikovalec Jung-Do Kee renaultu 5 namestil krila in propeler, leta 2001 pa je Bradford Sorensen ponudil radikalno drugačno rešitev z nasprotno vrtečimi se rezili.
Istega leta so Kitajca Cheng Ji-ja navdihnili netopirji in ptice, saj je ustvaril leteči avtomobil, ki lahko za nameček pljuje po vodi! Za cestne vragolije se lahko krila "zložijo" kakor pri pticah, leti lahko tudi vzvratno in izvaja druge manevre, ki jih niti naši pernati prijatelji ne zmorejo. Zanimivo je, da je Cheng Ji predvidel avtonomen način vožnje in je patent zasnoval tako, da ne potrebuje voznika. Leta 2003 je svoj leteči avtomobil predstavil Larry D. Long, ki si ga je zamislil z več vodoravnimi in navpičnimi propelerji, poleg tega pa je zasnovan tudi običajni motorni avtomobil. 13 let pozneje je Akash Girendra Barot predstavil svoj koncept s štirimi navpičnimi dvižnimi rotorji in ga imenoval Corolla na nebu.
S klikom na posamezno fotografijo boste preusmerjeni na podrobnejšo predstavitev patenta.
Oznake:
- Avto fokus
- leteča
- patenti
- vozila
- zanimivosti
- zgodovina