Avto.info

Opel OSV 40

Temelji sodobne varnostne arhitekture avtomobila so stari pol stoletja

Opel je pred natanko petdesetimi leti pokazal konceptni avtomobil, ki je za vselej spremenil pogled na varnost v avtomobilih.

Četrtek, 25. julij 2024

Kar osemnajstkrat bi lahko obkrožili ekvator, toliko metrov varnostnih pasov je Opel že vgradil v svoje avtomobile. Tudi če upoštevamo, da gre v vsakega okoli 15 metrov tega materiala, je to še vedno izjemen dosežek. A Oplova predanost varnosti na cesti je že takrat segala veliko dlje kot do zadrževalnikov oseb v vozilu.

Leta 1974, pred natanko pol stoletja, so Nemci pokazali varnostno vozilo Opel Safety Vehicle – OSV 40. To je bil konceptni avtomobil na osnovi modela kadett C, ki je uspel prestati čelni trk pri hitrosti 40 milj na uro (slabih 65 km/h), od koder tudi izhaja njegovo ime. Danes takšen avtomobil ne bi bil nič posebnega, takrat pa je Opel z njim jasno nakazal, da si vrhunsko varnost zaslužijo vsi tipi avtomobilov.

Omenjeno leto, kar 50 let nazaj, je Opel na mednarodni tehnični konferenci o večji varnosti vozil (International Technical Conference on the Enhanced Safety of Vehicles) v Londonu predstavil svojo zamisel o varnem kompaktnem avtu. S poskusnim vozilom, ki je na koncu tehtalo 960 kg, so Oplovi inženirji pokazali, da je bilo mogoče že takrat doseči optimalno pasivno varnostne tudi pri kompaktnih avtomobilih.

OSV 40 je med preskusnimi trčenji izpolnil vse zastavljene cilje: po čelnem trku v trdno oviro pri hitrosti 65 km/h je bilo še vedno mogoče odpreti vsa štiri vrata brez uporabe posebnega orodja. Prednji del vozila je tako dobro absorbiral energijo, da je bil stisnjen za 50 cm. OSV 40 je bil enako prepričljiv pri čelnem trku v steber pri hitrosti 50 km/h, trku v zadnji del vozila, bočnem trku v drog in pri preskusu prevračanja pri hitrosti 48 km/h.

Inženirji so imeli več idej, s katerimi so dosegli te zgledne rezultate. Kadett C je bil idealna podlaga z elementi, kot so varnostno krmiljenje, ki absorbira udarce, območja »mečkanja« spredaj in zadaj ter potniški prostor, zasnovan kot varnostna celica. Odbijači OSV 40 so bili napolnjeni s poliuretansko peno, ki jim je zagotovila sposobnost absorpcije. Spredaj so uporabili s peno napolnjene stranske elemente, ki se pri hitrosti trka nad osem kilometrov na uro zlomijo na nadzorovan način. Struktura pene je absorbirala dovolj energije, da so čelni trki pod to hitrostjo povzročili le majhno deformacijo – tako je nastal predhodnik »samopopravljivega« odbijača. Inženirji so s poliuretansko peno napolnili tudi notranje votle dele pragov in vrat ter tako ustvarili večje varnostne rezerve za bočni trk.

Ojačani strešni prečni elementi in prek konstrukcije varnostnih pasov v streho vpeta naslonjala prednjih sedežev so povečali stabilnost potniškega prostora (sedeže pa je bilo še vedno mogoče nastavljati). Poleg tega je bilo vetrobransko steklo iz večplastnega stekla prilepljeno neposredno na karoserijo – tudi z namenom povečanja togosti karoserije. V notranjosti vozila so bile vse površine, s katerimi bi potniki v primeru nezgode lahko prišli v stik, oblazinjene z dvocentimetrsko plastjo poliuretanske pene. Volan je bil opremljen z dodatnim zložljivim elementom v spodnjem delu volanskega droga. Varnost je bila na prvem mestu tudi v kokpitu OSV 40. Osrednji opozorilni sistem, ki ga je izdelalo podjetje Hella, je nadzoroval 11 funkcij in na morebitne napake opozarjal s prižiganjem ustreznih opozorilnih lučk. Štiri dodatne luči za zadnjim steklom so opozarjale na zaviranje v sili in delovale kot varnostne utripalke. Zaradi visoke postavitve so bile dobro vidne za udeležence v prometu, ki so bili za vozilom. Inovativni žarometi z možnostjo prilagajanja razpona žarometov so svetili v smeri vožnje, da ne bi slepili nasproti vozečih vozil – zgodnji predhodnik današnje Oplove prilagodljive tehnologije osvetlitve z žarometi Intelli-Lux LED®.

Deljeno vzvratno ogledalo je omogočalo popoln pregled, saj je spodnji del zmanjšal mrtvi kot na minimum. Prednja sedeža sta bila razširjena in sta ustvarila neprekinjeno pregrado do zadnjega dela vozila. Stranske opore, zlasti v predelu ramen, so v primeru bočnega trka preprečile trk voznika in sovoznika. Minimalistični vzglavniki na prednjih sedežih so vozniku zagotavljali dober pogled nazaj. Za potnike na zadnjih sedežih so razvili sistem vzglavnikov z lamelami v slogu rolet; vidljivost nazaj je ostala dobra. Vsi štirje sedeži OSV 40 so imeli tritočkovne varnostne pasove – tisti spredaj so imeli celo sistem za samodejno zategovanje varnostnih pasov.

OSV 40 je imel ogromen vpliv: ugotovitve, pridobljene pri razvoju in testiranju vozila, so bile kmalu neposredno vključene v proizvodnjo novih modelov. Hkrati je eksperimentalno vozilo prispevalo k ozaveščenosti javnosti, ki se je sicer spreminjala zelo počasi. Do takrat so bila vprašanja, kot sta varnost vozil in preprečevanje nesreč, komajda prisotna v zavesti ljudi, danes pa kupci avtomobilov pri izbiri modela vse bolj upoštevajo sisteme pasivne in aktivne varnosti. OSV 40 je že sredi sedemdesetih let prejšnjega stoletja postal pionir sodobne varnosti vozil – še posebej v kompaktnem segmentu.

Bencinski štirivaljnik, ki dvigne kocine!

Japonci se elektrifikacije ne bojijo, a se zdi, da do nje pristopajo z nekoliko kraj
Novice

V Nemčiji mora vsako leto približno 80.000 voznikov opravljati 'Idiotentest'

Medicinsko-psihološki pregled, znan tudi kot Idiotentest (MPU), čaka vse nemške v
Novice

Obsežno uhajanje podatkov pri Volkswagnu je razkrilo gibanje 800.000 lastnikov električnih vozil

Veliko ljudi skrbi, da bi hekerji ukradli njihove osebne podatke, vendar včasih pri
Novice

Nio v Evropo prihaja še s cenejšo znamko Onvo, ponujala bo model z dosegom 1.000 km

Nio, kitajski proizvajalec avtomobilov, ki poenostavlja uporabo električnih avtomob
Novice

V Volkswagnu dosegli dogovor: zapiranja tovarn ne bo, ukinjajo 35.000 delovnih mest, proizvodnja golfa pa se seli v Mehiko

Volkswagen je po opozorilnih stavkah in burnih razpravah dosegel dogovor s sindikato
Novice

Vožnja po snegu: trije nasveti in eno pravilo!

Ko koeficient trenja pade na 0,1 do 0,2, postane vožnja avtomobila precej zahtevna.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.