Opel astra sports tourer
Oblikovanje mora biti dramatično in funkcionalno obenem
Ob razkritju nove generacije karavanske opel astre je šef oblikovanja Mark Adams razložil kako je z ekipo iskal pravo razmerje med udarno obliko in uporabnostjo modela znamke, ki je v svet avtomobilizma pripeljala besedo karavan.
Petek, 4. februar 2022
Opel je v novi družinski situaciji, najprej ga je prevzel francoski PSA, ta pa je postal del avtomobilskega velikana Stelantis. V tovrstnih navezah, kjer vlada potreba po deljenju enakih komponent in zasnov, je treba vedno iskati svoj prostor pod zvezdami. Tega pa najlažje zagotovijo oblikovalci, katerih prijemi so ključni pri zagotavljanju samosvojega karakterja znamke.
Mark Adams, Oplov podpredsednik in dolgoletni šef oblikovanja je ob lansiranju nove generacije karavanske astre razložil kako so se lotili tega zahtevnega projekta, kjer mu je dal Carlos Tavares, izvršni predsednik skupine Stelantis, popolnoma proste roke, brez omejitev in posebnih na vodil. Kot pravi, je bilo ključno, da so astro ST snovali od samega začetka skupaj s kombilimuzino. S tem ni prišlo do kompromisov zaradi kasnejšega dodajanja karavanskega zadka na obstoječ model, ampak so lahko sproti prilagajali linije daljšemu medosju in tudi daljšim zadnjim vratom.
Med posebnostmi na katere je Adams najbolj ponosen je črna streha, ki avtomobil optično zniža in podaljša. Zanimiva je tudi tretja zavorna luč v obliki pokončne črtice – z ostalima tako posnema oznake kompasa. Ključna za čim daljšo življenjsko dobo na trgu pa uporaba čistih in preprostih linij, kar je z novim oblikovalskim jezikom Oplu zagotovo uspelo.
Podobno vodilo preproste elegance so imeli tudi pri oblikovanju notranjosti, kjer je imela prednost praktičnost. Neizogibno digitalizacijo so tako želeli omiliti s preprosto uporabo, denimo z nekaj klasičnimi gumbi za bližnjice in priročnim počivalom za roko pod zaslonom na dotik, ki zagotavlja stabilnost med uporabo. Glede volanskih obročev, ki niso okrogli, kar je trenutni trend, pravi Adams, da se s pretirano oglatostjo hitro zgodi, da volan postane nefunkcionalen, zato je pri astri ta še vedno okrogel.
Družinski avtomobil seveda najbolj potrebuje prostornost, ki je astra ne odreka. Odlagalni prostori in predali so posejani po celotni kabini, še posebej veliko pozornosti so namenili prtljažniku s prostornino 608 litrov. Ta je zelo lepo obdelan in zasnovan za maksimalno uporabnost. Odprtina vrat je široka, linije so ravne, nakladalni rob je nizek in poravnan z dnom prtljažnika, pri podrti zadnji klopi pa tudi dodatno dno postane popolnoma ravno. Detajl, na katerega je še posebej ponosen, je predal v dnu prtljažnika, kamor se lahko ob neuporabi pospravi rolo. Pri zasnovi so imeli v mislih tudi priključnohibridno različico astre in za baterijski sklop namenili prostor pod sedeži. S tem uporabnost ostaja neokrnjena in je enakovredna ostalim različicam.
Oznake:
- 2022
- 308
- Astra
- karavan
- mark adams
- Opel
- Peugeot
- sports tourer
- ST
- SW