Opel grandland
V Slovenijo prihaja novi zastavonoša znamke Opel
Opel je slovenski javnosti predstavil čisto novega grandlanda, ki je oblikovno ujel korak z drugimi sodobnimi modeli znamke, pod kožo pa prinaša najbolj napredno in izpopolnjeno tehniko doslej.
Četrtek, 28. november 2024
Pri Oplu so prepričani, da se z novim grandlandom vračajo na pota stare slave. Nestanovitna leta prehoda pod okrilje koncerna PSA in nato Stellantisa niso bila prizanesljiva, a na drugi strani so iz zagate izstopili popolnoma prerojeni. Po vrsti uspešnih kompaktnejših modelov so sedaj po nekajletni prekinitvi zopet naredili večji ter bolj prestižen model, ki bo imel do prihoda še enega prerojenega modela – frontere, vlogo zastavonoše znamke.
Na prvi pogled je novi grandland obdržal osnovne značilnosti predhodnika, a je precej zrasel, saj je dobrih 17 centimetrov daljši (465 cm) in skoraj dva centimetra višji ter kar dobrih šest širši. V notranjosti je ogromno novega, seveda v osrednji vlogi ne gre brez velikega barvnega zaslona z diagonalo 40,6 centimetra. Še posebej pa so v Rüsselsheimu ponosni na ergonomske sedeže AGR, ki imajo aktivne bočne opore, funkcijo prezračevanja in možnost masaže. Sprednja sedeža imata še patentirano funkcijo Intelli-Seat, ki je v praksi posebna reža, namenjena zmanjševanju pritiska na trtico.
Grandland je sicer nastal na Stellantisovi platformi STLA medium, ki jo uporablja tudi najnovejši peugeot 3008, omogoča pa uporabo različnih pogonov. Prvič je na voljo v električnih izvedbah, kjer bosta kupcem na voljo baterijska sklopa s kapaciteto 73 kWh ali 98 kWh. Zmogljiva 400-voltna arhitektura omogoča hitro polnjenje z enosmernim tokom z močjo do 160 kW, pri čemer Opel obljublja največji doseg okoli 700 kilometrov.
Tako kot francoska »žlahta« je tudi Opel obdržal možnost uporabe klasičnih pogonskih alternativ, natančneje bencinskih, ki bodo na voljo v kombinaciji z blagohibridno in priključnohibridno tehniko. Slednja naj bi samo na elektriko prevozila do 85 kilometrov.
Matrični žarometi intelli-lux so že pričakovana stalnica in tudi grandland jih ima. So pa tokrat najbolj zmogljivi doslej in jih sestavlja več kot 50.000 elementov (natančneje
51.200, po 25.600 na vsaki strani).
K nam bo novi grandland zapeljal v sredini decembra, ko naj bi bilo po ceniku (brez popustov) treba zanj odšteti vsaj 31.990 tisočakov. Več o nastanku popolnoma nove generacije pa si preberite v prihajajoči dvojni zimski številki revije Avto fokus. Med drugim bomo z vami delili tudi ekskluziven pogovor z vodjo zunanjega oblikovanja znamke Opel Nielsom Loebom.