Opel grandland X hybrid4
Vozili smo prvi nemški elektrificirani kompaktni SUV
Vozili smo prvega priključno hibridnega opla. To je kompaktni športni terenec, ki z bencinskim in dvema elektromotorjema zmore 300 ”konjev” ter med drugim ponuja štirikolesni pogon.
Petek, 31. januar 2020
Tako kot običajne različice grandlanda X si tudi priključno hibridni deli tehniko s francoskimi bratranci - peugeotom 3008 in 5008 ter citroënom C5 aircross. Zasnovan je torej na koncernski platformi EMP2 in pod pločevino skriva 1,6-litrski turbobencinski motor ter dva elektromotorja (enega na sprednji in enega na zadnji osi), ki mu zagotavljajo 221 kilovatov (300 KM) in 520 Nm navora.
Opremljen je z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom ter z litij-ionsko baterijo s kapaciteto 13,2 kilovatne ure. Na voljo so štirje vozni načini, med drugim način 4x4 za vožnjo po bolj zahtevnih podlagah, ki deluje do hitrosti 80 kilometrov na uro, ter popolnoma električni, v katerem lahko prevozi do 59 kilometrov brez škodljivih izpustov.
S 300 ”konjiči” je to zelo poskočen avtomobil, ki do stotice potrebuje le 6,1 sekunde in je kot naročen tudi za vožnjo po slovitih nemških avtocestah, saj doseže spoštovanja vredno končno hitrost 235 kilometrov na uro. Obenem po meritvenem ciklu WLTP na 100 kilometrov porabi le 1,3 litra bencina ter na kilometer v okolje izpusti 29 gramov ogljikovega dioksida.
Notranjost je v osnovi enaka kot pri drugih bolj običajnih izvedbah tega modela, vključno s prtljažnikom, ki ohranja prostornino od 514 do 1.652 litrov. V primerjavi z drugimi izvedbami pa hibridni grandland X na zaslonu med merilniki ter na osrednjem zaslonu ponuja številne podatke o delovanju elektrificiranega pogonskega sklopa.
V Slovenijo bo prispel predvidoma konec marca, približno mesec kasneje bo sledila še malce šibkejša izvedba s pogonom le na sprednji kolesi. Podrobneje o tem, z vtisi s prve vožnje pa v prihodnji številki naše tiskane izdaje (AF 247).