Opel mokka
V drugo z bogatejšo vsebino
Sredi poletja smo vam sicer pokazali prve fotografije nove generacije mokke, sedaj pa so jo pri Oplu tudi uradno pripeljali na trg.
Sreda, 23. september 2020
Kljub vsem poznani svetovni situaciji, so pri Oplu novo mokko (po novem je zopet brez črke X) predstavili s kar se da velikim pompom. Po prehodu pod okrilje koncerna PSA se namreč obeta prva večja sprememba. Mokka z drzno obliko napoveduje popolnoma novo poglavje te znamke.
Nova mokka temelji na novi različici platforme CMP, ki zagotavlja maksimalno prilagodljivost pri razvoju vozila in omogoča uporabo tako povsem baterijsko-električnih pogonov kot motorjev z notranjim zgorevanjem. Razvojna ekipa se je še posebej osredotočila na zmanjšanje mase vozila – v primerjavi s prejšnjo generacijo so prihranili do 120 kg – in povečanju togosti karoserije, zaradi česar bo nova mokka porabila manj energije, obenem pa bo veliko bolj odzivna in okretna. Kljub nekoliko večji medosni razdalji (+2 mm) je 12,5 cm krajša od prejšnje generacije, petim potnikom pa je na voljo podobno velik prtljažnik z do 350 litri prostora. Skupna dolžina samo 4,15 metra omogoča preprosto manevriranje in parkiranje v mestnih središčih in okoliških območjih.
Novinka poleg novega obraza znamke prinaša še povsem digitalni kokpit naslednje generacije: t.i. Oplov vizir in Oplovo čisto instrumentalno ploščo. Ta je prečiščena in povezuje dva prikazovalnika s širokim zaslonom – zaslon pred voznikom meri do 30,5 cm (12”). Da je zagotovljena intuitivna uporaba in je lahko voznik ves čas osredotočen na cesto, so Oplovi oblikovalci obdržali krmilne tipke za pomembne funkcije, saj bi lahko bilo raziskovanje podmenijev preveč nevarno.
Opremljena je z vsemi sodobnimi naprednimi sistemi, med njimi je prilagodljivi regulator hitrosti ACC, ki lahko s funkcijo stop & go vozniku v zgoščenem prometu in zastojih pomaga voziti brez stresa, električna mokka pa samodejno prilagaja vožnjo premikanju vozila pred sabo, ne da bi moral voznik pritiskati na stopalko zavor ali pospeševati. Tudi sistem za osvetlitev prinaša tehnologije iz zgornjega avtomobilskega razreda, vse različice pa so serijsko opremljene z LED lučmi spredaj in zadaj, električno parkirno zavoro in prepoznavanjem prometnih znakov.
Kupci bodo lahko izbirali med dizelskimi in bencinskimi motorji, kot najnovejša corsa pa bo že od prvega dne na voljo v povsem električni različici. Mokka-e je opremljena z elektromotorjem, ki razvije moč 100 kW (136 KM) in največji navor 260 Nm. Energija je shranjena v 50-kWh bateriji, ki z enim polnjenjem omogoča doseg 322 kilometrov po WLTP. Del standardne opreme bo sistem za hitro polnjenje z močjo 100 kW in enosmernim tokom (DC), ki omogoča, da se baterija v samo 30 minutah napolni do 80 odstotkov.
Prodaja je na mnogih trgih že stekla, pri nas pa bo mokka na voljo proti koncu tega ali v začetku prihodnjega leta.