Opel vivaro-e
Zadnji kilometer, ki traja in traja …
Vivaro-e je prvi električni Oplov dostavnik, ki bo omogočil brezogljično dostavo v mestih, pa tudi izven njih, saj ponuja kar do 330 kilometrov dosega.
Sreda, 29. april 2020
Še nedolgo nazaj smo bili sprijaznjeni z dejstvom, da je elektromobilnost bolj ali manj rezervirana le za območja, ki zahtevajo premagovanje kratkih razdalj, tako imenovanega zadnjega kilometra. A to se očitno vse bolj spreminja. Najnovejši dokaz za to je opel vivaro-e, popolnoma električno lahko gospodarsko vozilo, ki zlahka zadosti potrebam marsikaterega podjetja.
Ne le, da je vivaro-e zelo blizu dizelsko gnanim različicam po zmogljivosti, saj ga poganja 100-kilovatni elektromotor, ampak jim parira tudi na drugih področjih. Na voljo je v treh dolžinah ter z več karoserijskimi izvedbami (od furgona do kombija za prevoz potnikov) in ponuja možnost največje obremenitve do 1.275 kilogramov, izvedba z dvolitrskim turbodizlom pa sprejme največ 1.405 kilogramov. Bolj pomembno je dejstvo, da omogoča tudi vleko največ 1.000-kilogramskega priklopnega vozila, kar je med električnimi vozili prava redkost, v segmentu vivara pa pravi unikum.
Ključni kamen spotike, ko govorimo o električnem pogonu, so kilometri, ki jih lahko vozilo premaga z enim polnjenjem. Vivaro-e pri tem dosega zavidljive številke, saj lahko po kriterijih WLTP brez ustavljanja na polnilnici premaga do 330 kilometrov. Podatek velja za izvedbo s 75 kWh baterijo, medtem ko je 50 kWh dovolj za 230 kilometrov. Za obljubljeni doseg ni zaslužna le velikost baterije, ampak tudi nekateri podporni sistemi, na primer regenerativno zaviranje za povračilo dela energije, ki se sprošča pri zaviranju in bi sicer šla v nič. Največja hitrost je omejena na 130 km/h, kar je dovolj za avtocestno uporabo.
Prihod prvih vozil na trg je pričakovan že letošnjo jesen, nastajali pa bodo v isti tovarni in na istem tekočem traku kot vse ostale pogonske izvedbe.
Oznake:
- dostavnik
- električni pogon
- Opel
- vivaro-e