PRIMA športni terenci razreda B
Med šminko in uporabnostjo
Ob bok smo postavili 10 malih športnih terencev zadnje generacije. Preverjali smo njihove vozne lastnosti, prostornost, kakovost izdelave, ceno in stroške vzdrževanja. Zmagal je tisti, ki morda ni povsod najboljši, a je zelo dober čisto na vseh področjih.
Petek, 16. oktober 2020
Tokratni veliki primerjalni test PRIMA, ki ga pri Avto fokusu pripravljamo v sodelovanju z uredništvi Avtomobilizem.com, Finance, Siol, Volan, Žurnal24 in Avtomanija, ki se nam je na novo pridružila, je na neki način jubilejni, saj je že 10. po vrsti. Do zdaj smo ob bok že postavili in ocenili glavne predstavnike praktično vseh avtomobilskih razredov, tudi električnega, in se vrnili na začetek. Znova je namreč prišel na vrsto razred malih športnih terencev ali, bolje rečeno, terenskih križancev.
Predstavniki tega razreda so praviloma na voljo (spet z eno izjemo) le s pogonom na sprednji kolesi in načeloma ne ponujajo pravih terenskih zmogljivosti. Ne glede na to so njihove glavne vrline rahlo terenski in robusten videz z nekoliko večjim odmikom karoserije od tal ter višji položaj sedenja, ki zagotavlja boljšo preglednost in občutek boljšega obvladovanja okolice. Tu torej štejejo predvsem videz, udobje in praktičnost, malce manj pomembni so vozne lastnosti in cena, ki morda ni tako odločilna, kot, denimo, pri mestnih malčkih, a na koncu vseeno igra pomembno vlogo.
Ta razred se je v štirih letih in pol, odkar smo ga v okviru testa PRIMA obravnavali prvič, razširil in skoraj v celoti prenovil. Vanj so vstopili novi igralci, obstoječi pa, razen suzukija vitare (ki pa je prenovljena), dobili naslednika. Pod drobnogled smo jih tokrat vzeli deset.
Ob bok smo postavili modele citroën C3 aircross, ford puma, nissan juke, opel crossland X, peugeot 2008, renault captur, seat arona, suzuki vitara, škodo kamiq in volkswagen T-cross. V ta razred sodijo še hyundai kona, kia stonic, mazda CX-3 in ssangyong tivoli, a so zastopniki omenjenih znamk zaradi skorajšnjega prihoda prenovljenih različic ocenili, da sodelovanje z aktualnimi modeli ne bi bilo smiselno. V test smo želeli vključiti tudi fiat 500X, a ga zastopniku ni uspelo zagotoviti.
Izbrali smo modele z bencinskim motorjem z razponom moči od 81 do 96 kilovatov (od 110 do 130 KM), v kombinaciji z ročnim menjalnikom in pogonom na sprednji kolesi. Brez prilagajanj ni šlo niti pri cenah, ki smo jih pridobili neposredno pri podajalcih z obiskovanjem salonov. Za osnovo smo izbrali referenčne modele s srednjimi paketi opreme in nekaj dodatki, za katere se odloča večina Slovencev. Upoštevali smo tudi popuste, ki jih lahko dobi vsak kupec, ki stopi v salon, in cene servisov ter zavarovanj za pet let oziroma 150 tisoč kilometrov.
Ugotovitve so tudi tokrat zelo zanimive in ponekod celo presenetljive. Mali športni terenci oziroma križanci najnovejše generacije so na splošno malce večji kot modeli izpred nekaj let. Poleg tega že serijsko ponujajo več varnostnih in asistenčnih sistemov in še več doplačljivih dodatkov, kar se na koncu pozna pri ceni. S popravkom navzgor, seveda.
Popusti so tokrat znašali od malce manj kot 900 do dobrih 2.100 evrov. Povprečna cena avtomobilov iz naše deseterice s srednjim paketom opreme, kovinsko barvo, pripravo in upoštevanimi popusti znaša malce več kot 19 tisoč evrov, s čimer so kar za 12 odstotkov dražji kot pred štirimi leti in pol. A tudi tako razčlenjena cena še ne pove vsega. Razliko v tem, koliko vas bo avtomobil dejansko stal na koncu, predstavljajo stroški zavarovanja in rednega vzdrževanja.
Na koncu torej šteje čisto vse, zmaga pa lahko le tisti, ki je zelo dober, če že ne najboljši na vseh področjih. Celoten test z rezultati in ugotovitvami o tem, kateri je nazbolj privlačen in zanimiv, kateri bolj praktičen in uporaben ter kateri obvlada vse in je zato objektivno najboljši, si lahko preberete v aktualni številki revije Avto fokus (AF255).