Avto.info

PRIMA športni terenci razreda B

Med šminko in uporabnostjo

Ob bok smo postavili 10 malih športnih terencev zadnje generacije. Preverjali smo njihove vozne lastnosti, prostornost, kakovost izdelave, ceno in stroške vzdrževanja. Zmagal je tisti, ki morda ni povsod najboljši, a je zelo dober čisto na vseh področjih.

Avtor: Anže Jamnik, Borut Fakin / Foto: PRIMA
Petek, 16. oktober 2020

Tokratni veliki primerjalni test PRIMA, ki ga pri Avto fokusu pripravljamo v sodelovanju z uredništvi Avtomobilizem.com, Finance, Siol, Volan, Žurnal24 in Avtomanija, ki se nam je na novo pridružila, je na neki način jubilejni, saj je že 10. po vrsti. Do zdaj smo ob bok že postavili in ocenili glavne predstavnike praktično vseh avtomobilskih razredov, tudi električnega, in se vrnili na začetek. Znova je namreč prišel na vrsto razred malih športnih terencev ali, bolje rečeno, terenskih križancev.

Predstavniki tega razreda so praviloma na voljo (spet z eno izjemo) le s pogonom na sprednji kolesi in načeloma ne ponujajo pravih terenskih zmogljivosti. Ne glede na to so njihove glavne vrline rahlo terenski in robusten videz z nekoliko večjim odmikom karoserije od tal ter višji položaj sedenja, ki zagotavlja boljšo preglednost in občutek boljšega obvladovanja okolice. Tu torej štejejo predvsem videz, udobje in praktičnost, malce manj pomembni so vozne lastnosti in cena, ki morda ni tako odločilna, kot, denimo, pri mestnih malčkih, a na koncu vseeno igra pomembno vlogo.

Ta razred se je v štirih letih in pol, odkar smo ga v okviru testa PRIMA obravnavali prvič, razširil in skoraj v celoti prenovil. Vanj so vstopili novi igralci, obstoječi pa, razen suzukija vitare (ki pa je prenovljena), dobili naslednika. Pod drobnogled smo jih tokrat vzeli deset.

Ob bok smo postavili modele citroën C3 aircross, ford puma, nissan juke, opel crossland X, peugeot 2008, renault captur, seat arona, suzuki vitara, škodo kamiq in volkswagen T-cross. V ta razred sodijo še hyundai kona, kia stonic, mazda CX-3 in ssangyong tivoli, a so zastopniki omenjenih znamk zaradi skorajšnjega prihoda prenovljenih različic ocenili, da sodelovanje z aktualnimi modeli ne bi bilo smiselno. V test smo želeli vključiti tudi fiat 500X, a ga zastopniku ni uspelo zagotoviti.

Izbrali smo modele z bencinskim motorjem z razponom moči od 81 do 96 kilovatov (od 110 do 130 KM), v kombinaciji z ročnim menjalnikom in pogonom na sprednji kolesi. Brez prilagajanj ni šlo niti pri cenah, ki smo jih pridobili neposredno pri podajalcih z obiskovanjem salonov. Za osnovo smo izbrali referenčne modele s srednjimi paketi opreme in nekaj dodatki, za katere se odloča večina Slovencev. Upoštevali smo tudi popuste, ki jih lahko dobi vsak kupec, ki stopi v salon, in cene servisov ter zavarovanj za pet let oziroma 150 tisoč kilometrov.

Ugotovitve so tudi tokrat zelo zanimive in ponekod celo presenetljive. Mali športni terenci oziroma križanci najnovejše generacije so na splošno malce večji kot modeli izpred nekaj let. Poleg tega že serijsko ponujajo več varnostnih in asistenčnih sistemov in še več doplačljivih dodatkov, kar se na koncu pozna pri ceni. S popravkom navzgor, seveda.

Popusti so tokrat znašali od malce manj kot 900 do dobrih 2.100 evrov. Povprečna cena avtomobilov iz naše deseterice s srednjim paketom opreme, kovinsko barvo, pripravo in upoštevanimi popusti znaša malce več kot 19 tisoč evrov, s čimer so kar za 12 odstotkov dražji kot pred štirimi leti in pol. A tudi tako razčlenjena cena še ne pove vsega. Razliko v tem, koliko vas bo avtomobil dejansko stal na koncu, predstavljajo stroški zavarovanja in rednega vzdrževanja.

Na koncu torej šteje čisto vse, zmaga pa lahko le tisti, ki je zelo dober, če že ne najboljši na vseh področjih. Celoten test z rezultati in ugotovitvami o tem, kateri je nazbolj  privlačen in zanimiv, kateri bolj praktičen in uporaben ter kateri obvlada vse in je zato objektivno najboljši, si lahko preberete v aktualni številki revije Avto fokus (AF255).

Oddaj komentar

Tako je videti notranjost motorja, če nalijete preveč olja

Motorji z notranjim zgorevanjem potrebujejo olje - imajo namreč veliko gibljivih de
Novice

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.