Avto.info

Fascinacija: Pablo Escobar

Pablo Escobar: Kralj kokaina, ki je hotel biti Fittipaldi

Kolumbijski vladar mamilarskega podzemlja je bil v mladosti predan avtomobilski dirkač, vozil pa je vse od renaulta 4 do izjemne specialke porscheja 911 RSR. Dirke je poskušal zmagovati na stezi ali z umazanimi igricami izven nje.

Avtor: Gašper Stamač / Foto: arhiv AF
Nedelja, 6. oktober 2019

Priimek Escobar večina v prvi vrsti povezuje z mamili, terorizmom in še kakšnim drugim umazanim poslom. Prav gotovo pa le malo ljudi ve, da je bil največji kolumbijski mafijec navdušen avtomobilski dirkač. Pravzaprav je Pablo naredil nekaj, kar bi verjetno storil tudi marsikdo od nas, v trenutku, ko je zaslužil prvo večjo vsoto denarja, jo je namenil avtomobilizmu.

Najraje je imel katrco

Na neki način ima posebno vez tudi s Slovenijo, prek renaulta 4, menda njegovega avtomobilskega ljubljenčka. Govori se, da je prijateljem v zameno zanje dajal drage primerke ferrarijev, z njimi pa je nastopal v kolumbijskem dirkalnem pokalu renault 4. Ko je leta 1979 prvič nastopil na dirki, je na prizorišče prišel s kar štirimi avtomobili. Enim zase, drugim za svojega bratranca, ki je prav tako dirkal, dva pa sta bila rezervna. Težko je verjeti, da takrat nihče ni posumil, s čim se poslovnež ukvarja. Zlasti če upoštevamo pričanje enega od udeležencev dirk, ki je bil prepričan, da se je vsem sanjalo, ko so videli Escobarjevo ekipo na dirke prihajati z dvema tovornjakoma, šef pa je na prizorišče priletel s helikopterjem. Svoje bogastvo je menda rad delil tudi z ostalimi, saj so po dirki vsi uživali v njegovi bogati gostiji ob spremstvu prelestnih mladenk.

Hitrejši avtomobili in podkupljivi policisti

Da ne bo pomote, Pablo Escobar je bil v svojih dirkaških podvigih podobno neusmiljen in pretkan kot pri nezakonitem poslu. Praviloma je imel vedno zmogljivejše avtomobile, zaradi katerih je na ravninah zlahka prehiteval tudi tiste, ki so ovinke odpeljali z več poguma kot on. Vprašanje je bilo, ali je sploh kdo dovolj pogumen, da narko šefa pusti v vzvratnem ogledalu. Večinoma ne, se pa je našel kakšen dovolj hiter in pogumen voznik, ki ga na stezi, kljub boljšemu avtomobilu, ni uspel ugnati. Eden njegovih rivalov je bil Alvaro Meija, ki je trdil, da ga je policija več ur po nepotrebnem pregledovala, zaradi česar je le za las in popolnoma nepripravljen ujel start dirke.

Stava

Med najbolj legendarne zgodbe Escobarjevih ekscesov spada stava s takratnim najboljšim dirkačem v Kolumbiji. Ricarda Londona je na vsak način želel prehiteti oziroma ga premagati. Zato je z njim sklenil stavo, da bo na neki gorsko-hitrostni preizkušnji za njim zaostal največ 15 sekund. A Escobar je imel as v rokavu, imenoval se je porsche 935. Ta je bil v tistem času videti kot nekaj iz prihodnosti, s 560 »konji« moči pa je bil neprimerno boljši od Londonovega avtomobila. Hitrostno preizkušnjo je opravil le osem sekund počasneje od Londona, kar je za Escobarja pomenilo enako kot zmaga. Verjetno je bil Londono dovolj pameten, da ga ni prepričeval o nasprotnem.

Ricardo Londono je prestrašil celo Ecclestona

Najboljši kolumbijski dirkač Ricardo Londono je bil Escobarju na lokalni ravni trn peti, po drugi strani je mamilarski kralj podprl njegovo mednarodno kariero. Financiral je celo Londonov poskus prodora v formulo 1. Leta 1981 je tako talentirani voznik dobil priložnost testiranja dirkalnika moštva Ensign in v njem navdušil z boljšimi časi kot legenda Nelson Piquet. Vse je šlo kot po maslu, ko pa so za namene izdaje superlicence (ta je pogoj za dirkanje v F1) pogledali v njegove vire financiranja, jih je zagrabila panika. Bernie Ecclestone in njegovi kolegi so zato poskrbeli, da Ricardo »Cuchilla« Londono zahtevane licence ni nikoli dobil in sanj o kolumbijskem šampionu v F1 je bilo konec.

Ken Block 'raztural' na eni najzahtevnejših cest na svetu!

Ken Block je oboževalce (spet) navdušil s posnetkom nove pustolovščine, drugega
Novice

Afriški kralj kupil 19 rolls-royceov in 120 BMW-jev

Svetovni mediji poročajo, da je v revni afriški državi Kraljevini Esvatini (
Novice

'Ušle' so prve podobe novega mustanga mach e

Če smo danes zjutraj pisali o uradnemu imenu in premieri električnega mustang
Novice

Osvežitev za navaro

Prenovljena navara je navzven praktično nespremenjena; nova so le platišča (ta ž
Novice

Na Hrvaškem drastična sprememba cestninjenja

V hrvaških medijih je zadnje dni vroča zgodba nova investicija, težka&n
Novice

Notranjost VW ID.3 je zelo zanimiva

Na spletu se je za kratek čas znašel Volkswagnov uradni video, na katerem je bilo
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.