Peugeot 208
Še vedno 208?
Novi 208 je zasnovan na novi platformi CMP in prinaša zasnovo i-cockpit s 3D merilniki. Na voljo bo s tremi bencinskimi in enim dizelskim motorjem ter v električni izvedbi za najmanj 11.990 evrov.
Četrtek, 12. december 2019
Čeprav nosi enako oznako kot njegov predhodnik, je Peugeotov malček popolnoma nov. Zasnovan na prilagodljivi koncernski platformi CMP, oblikovno pa nadaljuje filozofijo, ki so jo Francozi uvedli z modeloma 3008 in 5008.
Notranjost razkriva novo evolucijo zasnove i-cockpit, ki si zaradi posebne instrumentne plošče zasluži oznako i-cockpit 3D. Gre za tridimenzionalne merilnike z dvema slojema prikaza, pri čemer se poudarjeno oziroma bližje vozniku prikažejo pomembnejši podatki o vožnji.
Motorna ponudba poleg bencinskih in dizelske vključuje tudi popolnoma električno različico. Na izbiro so trije bencinski trivaljniki s 55, 74 in 96 kilovati (75, 100 in 130 KM). Prvi je na voljo s petstopenjskim ročnim menjalnikom, drugi s šeststopenjskim ročnim ali osemstopenjsko avtomatiko, ki je pri tretjem vgrajena serijsko. Edini dizelski stroj v ponudbi je 1,5-litrski štirivaljnik s 75 kilovati (102 KM) v povezavi s šeststopenjskim ročnim menjalnikom. Električni model je videti kot čisto običajna dvestoosmica, a pod sprednjim pokrovom skriva elektromotor s 100 kilovati (136 KM) v kombinaciji z enostopenjskim menjalnikom. Opremljen je z baterijo s kapaciteto 50 kilovatnih ur, ki po meritvenem ciklu WLTP zagotavlja do 340 kilometrov dosega. Polnjenje prek običajne gospodinjske vtičnice traja približno 16 ur, s polnilnico Wall Box z zmogljivostjo 11 kilovatov nekaj več kot pet ur, na hitri polnilnici z zmogljivostjo 100 kilovatov pa je mogoče baterijo napolniti do 80 odstotkov v pol ure.
Novi 208 bo pri nas na voljo od januarja s paketi opreme active, allure, GT line in GT, pri čemer je slednja rezervirana za električno izvedbo e-208. Vse različice so med drugim serijsko opremljene s sistemom za samodejno zaviranje v sili s prepoznavanjem peščev in sistemom za opozarjanje na nenamerno zapuščanje voznega pasu, od paketa allure pa boste med drugim dobili tudi 3D merilnike. Cene se gibljejo od 13.300 do 21.475 evrov, za električnega pa od 31.200 do 36.300 evrov. Ob izbiri financiranja je osnovni model z dodatkom samodejne klimatske naprave in tipala za dež ter petletnega jamstva na voljo za 11.990 evrov, električni osnovni model pa od 21.490 evrov z upoštevano subvencijo. Vsi kupci električnega bodo ob nakupu brezplačno prejeli tudi domačo polnilno postajo v vrednosti tisoč evrov.
Podrobneje o novem francoskem malčku pa v dvojni zimski številki naše tiskane izdaje (AF 245-246).
Kratka zgodovina serije 200
Peugeotova serija 200 ima zelo bogato zgodovino. Njeni začetki segajo v leto 1929, ko je nastal model 201, ki so jih izdelali več kot 142 tisoč.
Leta 1938 je sledil model 202, leta 1948 pa 203, ki je bil prvi Peugeotov model s samonosno karoserijo.
Leto 1965 je prineslo rojstvo modela 204, ki je bil prvi peugeot masovne proizvodnje in je bil na voljo v petih karoserijskih različicah. Izdelali so jih 1,6 milijona.
Leta 1983 je luč sveta ugledal verjetno najpomembnejši model te znamke. Model 205 so proizvajali kar 16 let. V tem času je s tekočih trakov pripeljalo 5,3 milijona vozil, med njimi tudi kultne športne izvedbe GTI in rally.
Sledil je model 206, čigar proizvodnja je trajala od leta 1998 do 2012 in z 8,3 milijona primerkov velja za najbolj prodajano francosko vozilo. Malček je bil prava uspešnica tudi pri nas. Nanj je bilo treba čakati tudi po šest mesecev, na naše ceste pa jih je zapeljalo 23.118.
Leta 2006 je prišel 207, ki je zabeležil nekaj več kot dva milijona proizvedenih primerkov, leta 2012 pa prvi 208, ki jo jih na globalni ravni prodali 2,3 milijona, v Sloveniji pa 7.500.