Peugeot 3008 in 5008
V prenovljeni podobi in z zelenim pogonom že v Sloveniji
Modela 3008 in 5008 sta pri Peugeotu zarisala trende, ki so jih povzeli vsi naknadni modeli, nalogo pa nadaljujeta tudi po nedavni prenovi. Tudi v Sloveniji je 3008 po novem na voljo v priključnohibridni izvedbi.
Sobota, 23. januar 2021
Maska obeh je po prenovi najbolj vpadljivo drugačna, saj se reže za vstop zraka nadaljujejo v odbijač. Nov pa je tudi svetlobni podpis, ki odslej tvori dolgo pokončno črto. Zadnje luči imajo po novem že serijsko v celoti led tehnologijo, ostali zunanji popravki pa so vezani na nove barvne opcije in oblike platišč. Pridih prestiža zagotavlja posebna različica black pack z 19-palčnimi platišči in črnimi poudarki po karoseriji (350 evrov).
Tudi v notranjosti so oblikovalci ponovno zavrteli barvno kolo in ustvarili sveže kombinacije, osrednja zvezda armaturne plošče pa je po novem kar 25,4-centimetrski barvni zaslon na dotik. Tehnološki presežki se tu ne končajo, ampak sta novinca lahko opremljen še z bogatim naborom asistenčnih sistemov in pomagal. Novost je denimo nočna kamera, ki zajem slike prikazuje na voznikovi instrumentni plošči in »vidi« kar 200 metrov dlje od žarometov. Merilniki so seveda postavljeni visoko nad majhen volanski obroč (i-Cockpit), ki je v vozilih te znamke že stalnica.
Motorna paleta obeh ponuja enaki vstopni izvedbi z 96 kilovati (130 KM) in 6-stopenjskim ročnim ali 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom. Bencinska ima le tri valje in prostornino 1,2 litra, turbodizel pa ima prostornino 1,5 litra. Prvi vtis vožnje 3008 s slednjim je navdušil, še posebej zaradi odličnega avtomatika. Podobnosti pri pogonih se med modeloma tu nehajo, saj je ponudba 7-sedežnega 5008 navzgor zaokrožena z dvolitrskim turbodizlom, ki zmore 133 kW (181 KM). Manjši 3008 dinamičnim voznikom ponuja še izbiro 1,6-litrskega turbo bencinarja s 133 kW (181 KM), a so bolj zanimive »zelene« različice z enakim bencinskim motorjem in električno pomočjo. Priključnohibridna osnova je HYBRID 225 e-EAT8 s pogonom na sprednji kolesi, medtem ko je najzmogljivejši model v celotni paleti HYBRID4 300 e-EAT8 s štirikolesnim pogonom ter kar 300 »konji« skupne moči.
Kljub trendu elektrifikacije naj bi slovenske kupce bolj prepričale klasične pogonske izvedbe. Od načrtovanih 555 primerkov 3008 bo oznako HYBRID nosilo le dvajset vozil. Načrti za 5008 so z 220 primerki še nekoliko bolj zadržani. Cene za 3008 se začnejo pri 24.220 evrih, večji brat pa zahteva vsaj 27.600 evrov. Priključni hibrid ima precej bogatejšo in tudi višjo ceno, po ceniku stane vsaj 42.190 evrov, a vam v salonih ob nakupu (brez financiranja) pripada popust v višini 1.500 evrov, za povrh pa še brezplačna domača polnilna naprava.